AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Da jeg og eks var sammen fylte vi ut en lottokupong som var ment å være felles. Etter bruddet er det jeg som tilfeldigvis har den i lommeboka. For 2 uker siden tok han kontakt og ville vite om jeg hadde den enda og det svarte jeg bekreftende på. Da ville han at jeg skulle brenne kupongen og aldri bruke akkurat den tallrekken igjen. Jeg nektet (mest fordi han var så kommanderende) og sa at han heller kunne få tallene noe han ikke ville. Deretter sa han at hvis jeg noengang vinner skal han ha halvparten, uansett sum. Jeg la på og sendte han tallrekken. Litt senere sendte han melding at det ikke hjalp å sende han tallene for han skulle ha halvparten av min premie uansett. Sjansen for å vinne en større sum er meget liten og jeg spiller med mottoet at jeg vinner hvertfall ikke hvis jeg ikke satser. Men jeg kjenner likevel at jeg blir irritert over måten han prøver å beordre meg til å gjøre som han vil. Jeg begynte jo også å tenke:" Hva om jeg virkelig vinner?" Har han noen som helst krav på halvparten? Nå har jo han også tallene og den meldingen skal jeg ta vare på til jeg dør. Noen som vet? Anonymous poster hash: e5352...8c6
Sophia. Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Selvfølgelig har han ikke krav på noe. Spill den rekken så mye du vil du Hvis han har tallene så kan han jo spille hver uke han også, så slipper han å være redd for at du skal vinne. 3
Gjest Teta Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Herregud... Nei, det har han slett ikke krav på. Med mindre han er med å spleise de gangene du spiller.
Heisenberg Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Altså mener han i fult alvor at om du, for dine egne penger, kjøper en lottokupong med tall dere har valgt sammen tidliger så har han krav på halvparten? Eller er dette en kupong dere har betalt for sammen? 2
blueberries Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 Du trenger ikke si at du har vunnet heller, for det er ikke hans business. 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Nei, det var det jeg tenkte. Men jeg klarte jammen meg gjøre meg selv usikker. Anonymous poster hash: e5352...8c6
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 Høres ut som om han lette etter noe dere kunne krangle om og endelig fant det 1
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2013 #8 Skrevet 15. juni 2013 Hehe, nei, han har ikke krav på dette, og jeg tipper du kan være glad for at han er eks.. høres ikke helt god ut
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #9 Skrevet 15. juni 2013 Altså mener han i fult alvor at om du, for dine egne penger, kjøper en lottokupong med tall dere har valgt sammen tidliger så har han krav på halvparten? Eller er dette en kupong dere har betalt for sammen? Ja, det er nettopp det han mener. Fordi, som han sier, det er våre tall og ikke mine. Anonymous poster hash: e5352...8c6
Heisenberg Skrevet 15. juni 2013 #10 Skrevet 15. juni 2013 Ja, det er nettopp det han mener. Fordi, som han sier, det er våre tall og ikke mine. Anonymous poster hash: e5352...8c6 For en type! Slapp av, skulle du vinne er det ene og alene din gevinst.
kråkefjas Skrevet 15. juni 2013 #11 Skrevet 15. juni 2013 (endret) For en type! Slapp av, skulle du vinne er det ene og alene din gevinst. Ikke dersom han har spilt samme rekka. Da må de dele likevel. Endret 15. juni 2013 av kråkefjas 1
LillaFrosk Skrevet 15. juni 2013 #12 Skrevet 15. juni 2013 Å herregud.. Haha... Er det mulig? Han hørtes rimelig ustabil ut.. Nuvel. Han kan bare prøve å kreve penger av deg om du vinner. Tviler sterkt på at han kommer noe langt med det. Det kan jo fint hende det finnes noen andre der ute som bruker den samme tallrekken. Skulle han i så fall krevd penger av dette vedkommende også? 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #13 Skrevet 15. juni 2013 Ts her. Takk for svar. Hvis kupongen hadde gått inn er han troende til å late som han ikke hadde vunnet og krevd meg for penger. Jeg føler at dette er kun en unnskyldning for han for å ta kontakt med meg og lage uro. Anonymous poster hash: e5352...8c6
Marsipan Skrevet 15. juni 2013 #14 Skrevet 15. juni 2013 Den som er registrert som spiller er rettmessig vinner av en eventuell premie. Det spiller ingen rolle hvem som tilfeldigvis har kupongen/ tallene i lommeboka. Det er ganske lenge siden det ikke lenger var mulig å spille uregistrert, og ingen kan gjøre krav på en annens gevinst.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #15 Skrevet 15. juni 2013 Hoho, dagens! Gratulerer med å ha kvittet deg med en av verdens dummeste menn. Anonymous poster hash: 2ebe3...edb 3
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2013 #16 Skrevet 15. juni 2013 Fett før det ble slutt med min eneste dame for to år siden fant plutselig hun ut at hun skulle prøve vikinglotto og... Jeg hjalp henne med spillekoft og utfylling av kupong. Det ble med den ene gangen. Etter det lå kupongen å slengte ved peisen. Jeg tenkte at jeg ikke kunne la den ligge så jeg fortsatte levere den inn. Til og med i beste mening... Nå over et år etter bruddet leverer jeg den med et glis og små horn som gror ut av panna. DET hadde vært karma det...eller KARMA!
miramis Skrevet 16. juni 2013 #17 Skrevet 16. juni 2013 Var jeg deg ville jeg løyet om å ha vunnet 40'000kr neste gang han maser om den tallrekken.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #19 Skrevet 16. juni 2013 Det minner meg skikkelig om min eks! På flere mnder fant sånne uskyldninger for å plage meg, og det var en måte å unngå å la meg kvitte meg med ham, det var også fordi han var frustrert og såret (selv om det var ham som faktisk hadde såret meg, men, men...) og ville at jeg også lidet, og sist, men ikke minst, fordi han trengte fremdeles å ha en viss kontroll på meg. Han er ikke ferdig med deg og er panikert med tanke på virkelig å miste deg. Jeg gir ham ikke noen uskyldninger, jeg bare skriver hva jeg tror er grunnen til at han oppfører seg sånn med deg. Du nevnte at din eks også var kontrollerende, så jeg tenker at vi har hatt samme type ekser. Så min anbefaling : ikke reager i det hele tatt. De hadde vært enda bedre om du ikke hadde sendt ham tallene, men nå er det gjort, så jeg håper virkelig du ikke vinner en øre, for om du vinner noe og sender ham penger, vil du gi ham et lite stykke av den kontrollen han prøver å ha over deg. Om det skulle skje, send ham beløpet via nettbanken uten melding, for det beste du kan gjøre for deg nå, er å forsvinne i sine øyner, ellers skal han fortsette å finne på ting for å plage deg. Og om han ringer igjen og sier at du ikke må bruke tallene, kan du svare at din intensjon slett ikke er å bruke dem igjen, at du går videre og ikke vil ha noe som minner deg om deres forhold, og at han ikke bør bekymre seg over det. Da vil du sikkert se at han enten legger på aggressivt, men ringer deg noen dager senere og nevner noe annet når han har funnet en ny uskyldning eller prøver å forlenge samtalen og fiske litt. Når den saken er ferdig, er det best å unngå all form for kontakt, og hvis han prøver å provosere deg, prøv å svare eller reagere rolig og uten å vise noen følelser (det vil ikke bare si at du ikke må vise kjærlighet, men heller ikke hat, irritasjon, at du mister kontroll eller er lei deg, lei av ham osv) Det vil bidra til at han roer seg litt. Anonymous poster hash: 56f0d...282
Yesterday Skrevet 16. juni 2013 #20 Skrevet 16. juni 2013 Bare ignorer fjotten fremover, han har ingenting han skulle sagt. Han får spille selv om han er så sikker på at den tallrekken vil vinne. Ignorer han helt, da får han ikke gleden av å plage deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå