AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Noen her som har noen formeninger om kvaliteten på litt dyrere jeans, som Acne, Tiger, Seven, Filippa K osv i forhold til billigere jeans fra Bikbok, GT, HM, Zara osv? Min oppfatning er at det ikke er så stor forskjell og at både de dyre og de billige versjonene blir laget av ca samme % med forskjellig stoff. Har imidlertid ikke eid så mange dyre jeans, så kan jo hende jeg har vært uheldig. Anonymous poster hash: d7d4d...ec0
FantasDick Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Jeg foretrekker jeansene mine fra Acne, Nudie og Levis over jeansene mine fra H&M, Cubus og o.l. Synes de holder formen bedre, sitter bedre på og føles "bedre" rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Ingen regel uten unntak, men jeg foretrekker helt klart dyre fremfor billige. Først og fremst fordi de holder formen bedre, Cubus, BikBok og GT har en tendens til å utvide seg i rumpe og knær og miste formen fullstendig. Unntaket er BikBoks nye stretchdenim-bukser som jeg har blitt veldig glad i, men her er problemet for den sorte varianten at den blir utrolig blass i fargen etter kun en vask eller to! Og jeg er veldig snill med jeansene mine i vask, setter dem ofte på håndvask og lar dem alltid lufttørke. Nå ser jeg at min eldste av dem (kjøpte den for bare 2-3 mnd siden) har blitt veldig nuppete og tynn i stoffet på noen steder, det stikker stretchtråder ut av den og sånn, er bare et spørsmål om tid før det er hull i den. Det er fryktelig irriterende, de kan ha veldig fine jeans på billigkjedene og så holder de bare ikke. Jeg har faktisk endt opp med å kjøpe samme bukse to ganger, for den har sett så bra ut på men den holder bare ikke lenge nok, så man må bare kaste den og kjøpe ny helt lik. Og et godt par med jeans kan jeg bruke i årevis, jeg har bukser fra True Religion, Nudie og Levis som jeg har hatt i kanskje 10 år, og så kjøper jeg en billigbukse som ser ræva ut etter fem vask. Det blir jo slettes ikke billigere! Anonymous poster hash: 15074...a6d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Har erfaring av at billige jeans utvider seg og mister fasongen. Aller verst er de fra Cubus og HM. Mine favorittjeans er fra Guess, Armani jeans og River Island. Før hadde Topshop kjempebra jeans men aner ikke åssen de er nå. Hadde et par Topshop stretchjeans i hvertfall 5 år. Anonymous poster hash: 5e5fd...fd4
Kicki_90 Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 Cubus og HM har jeg gitt opp når det kommer til jeans, mister fasongen og sitter ikke like bra på kroppen etter en lang dag som MAC-jeansene gjør. Vært veldig fornøyd med de fra Vila med glidelås bak, men de mister litt fasongen etterhvert, 6-12 mnd, greit siden de koster 300kr. Foretrekker å legge litt mer penger i jeans siden jeg syns de holder seg bedre og ikke mister farge eller fasong etter flere vask. Levis har også god levetid.
Gjest Cloud9 Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Kjøper bare fra Esprit jeg. Holder fasongen og blir jo aldri slitt.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 Jeg synes egentlig ikke at det er noen stor forskjell, men det kan kanskje ha noe med kroppsform å gjøre? Svarte bukser synes jeg mister fargen like raskt. Det spiller ingen rolle om dongeribuksene er dyre eller billige. Anonymous poster hash: a0258...057
Neket Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 Diesel-jeansene mine har holdt evig! H&M ga jeg opp. De er ikke såååå billige.... (Kjøper Diesel på salg da er de oftest billigere enn H&M)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå