Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kjæresten min er veldig umoden, og vi krangler en del.. Vi vil begge to få slutt på kranglingen, men det blir mye krangling ut av at han ikke gidder å svare meg, og ikke gidder noe for å bry seg.

Når vi ordner opp etter krangler så sier vi ofte hvordan vi vil ha det, og hva vi burde gjøre for å unngå krangler. For eksempel å kommunisere med hverandre, ikke skrike osv. Når vi krangler så slutter han å snakke eller så skriker han. Hvis jeg sier at han burde slutte å skrike eller svare når jeg snakker til han så hører han ikke på noen av delene.

Vi prøver å finne en leilighet sammen, og han tar lite initiativ. Det er jeg som har funnet alle leilighetene vi har kontaktet, jeg som prøver å snakke om økonomi rundt dette, og han bare jatter med. Kommer ikke med noen forslag selv.

Han sier han skal gjøre ditt (dra på jobb, ta ulike telefoner, dra å fikse ting, rydde osv), men når dagen er omme å jeg spør om han har gjort det så er det størst sannsynlighet for at han ikke har gjort det. Han kommer med unnskyldninger da! (Og han blir sint hvis jeg kaller det unnskyldninger). Han har veldig dårlig hukommelse, men jeg har bedt han skrive ned viktige ting, slik at han ikke glemmer de, det gidder han ikke og jeg må nesten minne han på alt.

Har forklart for han hvordan jeg føler alt dette flere ganger, men han gjør ingenting med det.. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å kommunisere og gjøre ting han skal gjøre.

Ofte når vi krangler, så blir vi bare "venner" igjen uten å ordne skikkelig opp. Hva skal jeg gjøre? Det er disse småtingene som ødelegger det ellers så fine forholdet vi har.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en dayplanner til han da. Eller lær ham hvordan kalenderen på mobilen fungerer.

Anonymous poster hash: 25439...d86
  • Liker 1
Skrevet

Dere burde iallfall ikke flytte sammen.

• Liker 4
Skrevet

Kanskje er det noe i dynamikken mellom dere som ikke fungerer? Mitt inntrykkk er at det er du som styrer veldig mye, og det er du som setter standarden hjemme. Kanskje kan det sette mannen din i en hjelpeløs situasjon: dvs alt han gjør er galt etc

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Hva kan jeg gjøre for å endre meg på det punktet da?

Skrevet

Finn deg en mann og ikke en guttunge.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere burde virkelig vente med å flytte sammen til dere har funnet ut av problemene dere i mellom. Det å flytte sammen og være oppå hverandre hele dagen gjør jo alle problemer 100 ganger større enn om dere bare sees noen ganger i uka.

Anonymous poster hash: 7f427...1b1
Skrevet

Du kan ikke gjøre så mye annet enn å erkjenne at dere er forskjellige. Dere tenker forskjellig og dere har ulike handlemønstre. I en innledningsfase kan dette være vanskelig, men hvis man tar seg bryet med å leve med det, så kan det berike forholdet mye. Det er ikke forskjellene som er det vanskeligste - det er hvordan vi lever med forskjellene som utfordrer oss.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Vi er så og si med hverandre hver eneste dag selv om vi ikke bor sammen ..

Det siste som bør skrevet her er jeg veldig enig i, det er utrolig vanskelig å "oppføre" deg riktig akkurat når det gjelder, men jeg vet hvordan jeg burde reagere, men ofte tar følelsene over og jeg oppfører meg også veldig dårlig, som han ikke fortjener. Jeg blir lett såret og da er det vanskelig å forstå at han ikke mente å såre meg, for akkurat der og da ble jeg jo såret..

Hopp litt utover hovedinnlegget mitt her kanskje, men også store deler av kranglene våre er fordi jeg blir lett såret og klarer aldri skjønne med en gang at det egentlig ikke var noe å bry seg om. Han har jugd til meg masse før, og det er derfor vanskelig for meg å stole på han, så også småting blir store.

Ser at vi har mye og jobbe med, og jeg vet at vi kommer til å klare det, men må bare finne ut hvordan vi skal starte for å komme i mål :) må ta meg selv i nakken, og oppføre meg slik jeg vet er riktig, selv om det kan være vanskelig i starten. Og jeg klarer det jo heller ikke alene, men håper at han også kan gjøre en innsats. Mener at hvis jeg endrer meg og oppfører meg bra, så kanskje blir det lettere for han også :)

AnonymBruker
Skrevet

denne gutten er ikke noe å flytte sammen med , han må bli voksen først, og han må lærer å respektere deg,

siden han har løyet en del til deg så er det et problem for deg å stole på han, og med at han sier han skal ditt og datt i løpet av dagen og når dagen er omme bare unnskylder seg fordi han ikke har gjort noe så bygger det ikke tillitten og repekten på nytt

han er ikke verdt tida du bruker på han, før han ser at for å få forholdet til å fungere så må han også jobbe for det , ikke bare du , og det er han som har misbrukt tilllitten din ved å lyve, og igjen misbruker han den lille tillitten du har til han og viser hvor lite respekt han har tiil deg ved å si ting som sårer deg selv om det var ment som en vits

beklager at ordene er litt bakvendt stokket , er bare så trett akkurat no

Anonymous poster hash: f8935...f0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...