AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Om jeg sitter noen timer i bil gjør det plutselig vondt nederst i ryggen, som videre sprer seg til Venstre siden nederst i magen v/trusekanten.. Det erspesielt om jeg sitter i bil, men varer en god stund etterpå... Får også fort vondt i ryggen om jeg går eller står en liten periode.. Normalt? 12+2Anonymous poster hash: de2fc...39f
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Tipper at det er bekkenløsning med smerter (symptomgivende bekkenløsning). Alle gravide får bekkenløsning men ikke alle får smerter av det. Bekkenløsning med smerter kan utarte seg forskjellig, er ingen ren fasit på det. Har det selv og håper at du ikke blir hardt rammet, om det er det. Det begynte i uke 8 hos meg. Jeg får vondt av å både stå, gå og sitte mye. Hvis jeg bøyer meg mye ned, og andre spesielle stillinger. Jeg går til fysioterapeut men han har ikke hjulpet men noe særlig. Er i uke 22 og heldigvis litt bedre, ble bedre når jeg hadde en pause fra fysioen så er neppe han som har "fikset" meg. Anonymous poster hash: b5f3b...01b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 du har nok symptomgivende bekkenløsning, mine råd er: 1 finn en god hvilestilling , på rygg en pute under knea, på siden en pute mellom ankler og lår 2 få rekvisisjon til fysioterapi av egen og finn en fysioterapaut som virkelig kan noe om bekkenløsning, 3 se på skoene dine - er de utslitte , har de for høy hæl, har de nok støtdemping.. 4 få lånt deg krykker på kommunalt hjelpemiddellager om du ikke allerede har i hus og bruk de før du må pga smerter å bruke krykker hindrer vaggingen og gir avlastning til bekkenet- har du ikke i hus så trengs det en legeerklæring for å få det 5 gå inn på lkb.no finn likemannshjelper i ditt fylke, ring og snakk med henne , hun har vært der du er no og kan gi deg råd og hun er det øret som hører når du syns at alt er svart og bare smerter(om du blir verre enn du er no) for du er jo i lykkelige omstendigheter og har versegod med å seile på en rosa lykkesky, selv om den for deg er usynlig men du hae en stor mørk ver hodet som trykker deg ned -smerter , problemer med å gå, ikke kunne ta tyngre løft i bil er det som kan være smertelindrende -enten så må du være sjåfør eller så må du late som du er det , sjåfører beveger seg hele tiden , små bevegelser som bremsing, girskift, fartsøkning, sjekk av speil , jeg kan kjøre i 15-16 timer med kun korte matstopp og tissestopp uten å kjenne noe , men som passasjer som glemmer å late som hun er sjåfør er jeg ødelagt for en uke etter en og en halv time håper virkelig og inderlig at det ikke blir verre hos deg, tenk forebyggende allerede no , for i verste fall kan du ende opp med bekkenet av ledd (som meg, men den gang da jeg fikk bekkenløsning fantes ikke god behandling rett og slett fordi kunnskapen ikke fantes hos andre enn de som hadde spesialisert seg på å behandle bekkenløsning og de fantes ikke på bygda men i de store byene) og jeg ser at jeg skulle byttet om punkt 2 og 3 og 5 kan puttes inn hvorsom helst Anonymous poster hash: 49024...831
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Kan virkelig bekkenløsning gjøre så vondt? Det bare presser kjennes det ut som. Ren smerte nederst på venstre side og nederst i ryggen.. Kommer plutselig... Og så tidlig? Er jo ikke mer enn 12+3 idag.. Anonymous poster hash: de2fc...39f
Nique Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Tror jeg var 8 eller 10 uker på vei når lege og fysio konstanterte bekkenløsning hos meg, med gangvansker, så jo, det kan skje. Hvis det er så at du har det, så bør (må) du komme igang med forebyggende behandling. Anbefaler bassengtrening om det er tilgjengelig (varmtvannsbasseng), og fysioterapi. Dette kan du får henvisning til fra legen din. Gåing på hardt underlag er også ett lite helvete for bekkenet, så anbefales ikke over lengre tid. Som en annen sa tidligere i tråden, se også på skoene dine. Myke, støtdempende og ikke høye hæler.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Er dette da noe jordmor kan se på? Jeg skal nemlig dit nå først denne uken.. Anonymous poster hash: de2fc...39f
Nique Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Tror det er legen din som må ordne en evt rekvisisjon videre. Ta en telefon og hør du.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #8 Skrevet 18. juni 2013 Ikke alle trenger krykker, det er forskjellig grader av smerter og plager pga symptomgivende bekkenløsning, jeg har blitt bedre og det har aldri vært snakk om krykker. Har slitt med gangvansker og går til fysioterapeut. Bra tips det med sko og liggetipsene. Anbefaler deg å kjøpe et bekkenbelte, men ikke bruk det hele tiden. Bruk det når du vet at du skal stå eller gå mye, eller skal på en lang biltur. Bruker man bekkenbelte for mye kan det gjøre situasjonen verre. Be heller jobben om tilrettelegging om du må stå/gå mye i jobben. Bekkenbeltet som min fysioterapeut anbefalte, og jeg er veldig fornøyd med det. http://www.nitec.no/ronda/index.php?page=shop.browse&category_id=4&option=com_virtuemart&Itemid=250&vmcchk=1&Itemid=250 Anonymous poster hash: b5f3b...01b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå