Sarafina Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 (endret) Jeg skal på en slik fest i juli (i syden, derfor lett antrekk), og trenger tips! Liker best kjole - hva slags kjoler er "typisk 70-tall", og hvor finner jeg disse? Jeg liker best korte kjoler (cirka til knehøyde) da jeg ikke er så høy. Hva med håret? Funker løse krøller? Jeg har halvlangt/langt hår. PS: legger ved bilde av en kjole jeg har hjemme. Vurderer å bruke denne, men den er vel ikke helt innenfor som 70-talls, mer 80 kanskje? http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/klanningar-tunikor/ccollection-cdresses-p1.html#product_169561 Endret 15. juni 2013 av Sarafina
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Jeg skal på en slik fest i juli (i syden, derfor lett antrekk), og trenger tips! Liker best kjole - hva slags kjoler er "typisk 70-tall", og hvor finner jeg disse? Jeg liker best korte kjoler (cirka til knehøyde) da jeg ikke er så høy. Hva med håret? Funker løse krøller? Jeg har halvlangt/langt hår. PS: legger ved bilde av en kjole jeg har hjemme. Vurderer å bruke denne, men den er vel ikke helt innenfor som 70-talls, mer 80 kanskje? http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/klanningar-tunikor/ccollection-cdresses-p1.html#product_169561 Gå for hippie stil om du vil ha noe enkelt i varmen Helst lang, fargerik og løs kjole med "naturlig" hår, lett sminke og gjerne blomsterkrans i håret. Runde briller kanskje? Anonymous poster hash: 7e40f...950 1
Sarafina Skrevet 15. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2013 (endret) Gå for hippie stil om du vil ha noe enkelt i varmen Helst lang, fargerik og løs kjole med "naturlig" hår, lett sminke og gjerne blomsterkrans i håret. Runde briller kanskje? Anonymous poster hash: 7e40f...950 Takk! Gode tips! Det var dette med å lage en blomsterkrans, da Vis gjerne eksempler dersom dere har bilder PS: hva synes dere om kjolene til Indiska, er de 70-talls-aktige? http://indiska.com/se/Mode/Kl%C3%A4nningar/c/dress Endret 15. juni 2013 av Sarafina
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Takk! Gode tips! Det var dette med å lage en blomsterkrans, da Vis gjerne eksempler dersom dere har bilder PS: hva synes dere om kjolene til Indiska, er de 70-talls-aktige? http://indiska.com/se/Mode/Kl%C3%A4nningar/c/dress De som heter EFFIE og BRENDA syntes jeg var veldig passende i alle fall. Den CAMILLE kan også gå hvis du ønsker litt kortere kjoler her en en link til en artikkel om ikoner fra 70 tallet, kanskje det kan inspirere? http://www.marieclaire.co.uk/celebrity/best/3193/10/seventies-style-icons.html#index=1 Anonymous poster hash: 7e40f...950 1
Sarafina Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2013 De som heter EFFIE og BRENDA syntes jeg var veldig passende i alle fall. Den CAMILLE kan også gå hvis du ønsker litt kortere kjoler her en en link til en artikkel om ikoner fra 70 tallet, kanskje det kan inspirere? http://www.marieclaire.co.uk/celebrity/best/3193/10/seventies-style-icons.html#index=1 Anonymous poster hash: 7e40f...950 Takk for gode tips! Jeg synes de kjolene ser litt tettsittende ut, for min kroppsform. (er gjennomsnittlig, tror disse passer bedre for de som er svært slanke. Hva tror du om en helt hvit kjole, som denne? Er veldig i tvil om hvitt funker til 70s, men kansje hvis man kombinerer med smykker og riktig hårsveis, og sko? http://indiska.com/se/Mode/Kl%C3%A4nningar/c/dress
Jolene Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 Denne kjolen, med smykker som dette, dette, dette, dette, dette og en veske som denne og sko som dette eller dette 2
Sarafina Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2013 Denne kjolen, med smykker som dette, dette, dette, dette, dette og en veske som denne og sko som dette eller dette Tuuusen takk! veldig bra svar med eksempler til og med Det betyr jo at det finnes masse inspirert av 70-tallet ute i butikkene nå. Jeg har tenkt å gjøre det litt rimelig siden jeg bare kommer til å bruke det en gang - men dette er superbra inspirasjon, for det kan hende jeg finner noe liknende på Økonomisko eller en rimelig veskebutikk. Takk! Den kjolen var fin, skal sjekke om de har den Indiska her hvor jeg bor. Hva tror du om en hvit kjole, evt? Blir det helt feil?
Jolene Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 Tuuusen takk! veldig bra svar med eksempler til og med Det betyr jo at det finnes masse inspirert av 70-tallet ute i butikkene nå. Jeg har tenkt å gjøre det litt rimelig siden jeg bare kommer til å bruke det en gang - men dette er superbra inspirasjon, for det kan hende jeg finner noe liknende på Økonomisko eller en rimelig veskebutikk. Takk! Den kjolen var fin, skal sjekke om de har den Indiska her hvor jeg bor. Hva tror du om en hvit kjole, evt? Blir det helt feil? Hvit kan funke fint det, men tenk litt bohem-aktig. Selv synes jeg denne og denne var knallfine! Siste der er ikke hvit, men kan bli kul med et belte i livet, noe alá dette. 1
Jolene Skrevet 16. juni 2013 #9 Skrevet 16. juni 2013 Og ikke glem at frynser, batikk og vester også er 70-talls. Denne toppen med frynser og batikk synes jeg var søt 1
Sarafina Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #10 Skrevet 17. juni 2013 Og ikke glem at frynser, batikk og vester også er 70-talls. Denne toppen med frynser og batikk synes jeg var søt tusen takk for gode forslag, skal huske på dem når jeg skal på shopping-runde! Fin topp!! Har du inntrykk av at 70-tallsmoten er veldig tilbake i butikkene nå? Kan jo virke sånn.... Skulle gjerne hatt tak i et Peace-kjede, men regner med det ikke er så lett å finne :-D Er du glad i 70-tallsstilen selv også?
Gjest Lille-pus Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 (endret) Mye inspirasjon å hente her. edit: Den helt nedeste lenken på siden er gull mht. 70-talles påkledning og mote. Endret 17. juni 2013 av Lille-pus 2
Jolene Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 (endret) tusen takk for gode forslag, skal huske på dem når jeg skal på shopping-runde! Fin topp!! Har du inntrykk av at 70-tallsmoten er veldig tilbake i butikkene nå? Kan jo virke sånn.... Skulle gjerne hatt tak i et Peace-kjede, men regner med det ikke er så lett å finne :-D Er du glad i 70-tallsstilen selv også? Om sommeren kjører jeg som regel en stil av hippie møter hardrock Litt sånn som dette her, bare med sorte smykker og veske/sko: Men ja, er mye som er 70-talls i butikkene nå, så et peace-smykke burde ikke være vanskelig å finne Her, Her, Endret 17. juni 2013 av Gitte. 1
Sarafina Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #13 Skrevet 17. juni 2013 Mye inspirasjon å hente her. edit: Den helt nedeste lenken på siden er gull mht. 70-talles påkledning og mote. Tusen takk, så flott hjelp å få her inne! Nå har jeg mer å gå etter :-) 70 talls-moten er jo ganske stilig da, ihvertfall mye av det! Jeg er ikke så glad i jordfarger, men smykkene på den tiden og den bohemske looken liker jeg.
Sarafina Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #14 Skrevet 17. juni 2013 Om sommeren kjører jeg som regel en stil av hippie møter hardrock Litt sånn som dette her, bare med sorte smykker og veske/sko: Men ja, er mye som er 70-talls i butikkene nå, så et peace-smykke burde ikke være vanskelig å finne Her, Her, Så flott, tusen takk for hjelpen! Jeg skal ut og shoppe på torsdag. Skal oppdatere dere på hva jeg ender opp med Tipper det blir en kjole, i og med at dette skal foregå i syden, Gjett om jeg gleder meg! Det jeg ser for meg at jeg selv synes er fint er en hvit kjole (eller kanskje et skjørt i denim eller hvitt, f eks med den batikk-toppen du viste til?) Kule smykker og store armbånd ala de fra H&M, et peace-kjede, platåsko og pannebånd. Og kraftig sotede øyne, kanskje? jeg er glad i å krølle håret, tror dere det funker?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #15 Skrevet 17. juni 2013 Naturlig sminke med rosenrøde kinn! Anonymous poster hash: ea1f8...c37 2
Sarafina Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #16 Skrevet 17. juni 2013 Naturlig sminke med rosenrøde kinn! Anonymous poster hash: ea1f8...c37 Det er sant - og hvis jeg kjører på med jordfarger og helblomstrete kjole, evt fargerik batikk og frynseveske, er det kanskje fint å holde sminken naturlig, ja.
Jolene Skrevet 17. juni 2013 #17 Skrevet 17. juni 2013 Det er sant - og hvis jeg kjører på med jordfarger og helblomstrete kjole, evt fargerik batikk og frynseveske, er det kanskje fint å holde sminken naturlig, ja. Enig! Krøller i håret er også knallfint da! Høres ut som en god plan, gleder meg til å se 1
absinthia Skrevet 17. juni 2013 #18 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har en kjole i samme stil som den jeg legger bilde ut av, bortsett fra at min har blomster i sterke farger, den ble kjøpt på et loppemarked for 25 kroner for 17 år siden og har vært flittig i bruk av meg. Hver gang jeg har hatt den på meg, kommer det damer som var 14-25 år på den tiden og mimrer om da de hadde en sånn kjole. Finnes slike å få kjøpt på kostymesider på nettet. Nesten synd jeg ikke kan låne den bort over kvinneguiden! 1
Sarafina Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #19 Skrevet 18. juni 2013 Ja, ikke sant - stilig! Kostymesider på nettet er også en god idé, takk Så kult å ta vare på slilke skatter fra lang tid tilbake... Sikkert mye som går i søpla hos folk, selv om det ikke burde det (eller forhåpentligvis til UFF)
Bloodflowers Skrevet 18. juni 2013 #20 Skrevet 18. juni 2013 Ser at du har fått mye bra hjelp her Krøller i håret er fint, men ville gått for store løse krøller, noe ala beach-look for å holde det naturlig 60-talls og 70-talls er veldig lik stil, og blomsterkrans er perfekt! Om du ikke klarer å lage en selv finnes det i smykkebutikker som f.eks Glitter: her http://glitter.no/produkter/508 og enda bedre: http://glitter.no/produkter/509 eller denne: http://glitter.no/produkter/748 Tenk farger og psykedeliske mønstre Av kjolene fra Indiska så synes jeg PAMELA passet fint, men går kanskje litt vel over i 60-tall. Av de hvite kjolene synes jeg JOLANTA var finest, pga mønstret i stoffet og "blondene". Kombiner med store og fargerike statement-smykker (ville helst valgt gull) så kommer du langt! Batikk er jo veldig 70-tall, Det kan du kombinere med shorts også f.eks. Et par litt slitte. Platåsko er selvfølgelig et must, men nå er finnes det jo platåsko som er veldig fine, da. Noe ala de Jeffery Campbell skoene som ble vist litt lenger opp Om du vil ha litt sotede øyne kan du jo gå for en brun smokey-eye? Ville holdt det litt friskt og naturlig Lykke til! Det ser ut som at du er på god vei 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå