Gå til innhold

Kalde og varme farger. Vet du hva som kler deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Riskjeks

Jeg skjønner ingenting av det greine der, klarer ikke å "se" om jeg kler en farge eller ikke ved å holde den opp mot ansiktet. Jeg bruker de fargene jeg liker og føler meg fin i.

Dvs. stort sett bare mørke farger - marine/mørk blå, mørk lilla, rød, vinrød, mørk brun og sort. Pastellfarger har jeg aldri likt, og føler meg heller ikke komfortabel med å gå kledd i. Gult og grønt i alle fargenyanser bruker jeg heller aldri.

Stoler på at de fargene jeg liker å kle meg i også er de jeg er fin i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg og er clear spring, ser fæl ut i nude pasteller og svart. Ser fantastisk ut i grønnturkis.

Anonymous poster hash: 331b1...516
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Jeg vet ikke hva jeg er, men vet ifølge andre at jeg kler feks svart og andre kraftige farger uten å miste ansiktsfarge, i tillegg til det kler jeg sarte farger, som hvitt, babyrosa. Aner ikke hva jeg er, tror noen nevnte at jeg var vinter en gang (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Har ikke peiling lenger. Noen sa en gang at jeg nok var en varm vår. Men så ser jeg smashing ut i en del blå og grønne toner. Duse farger kler jeg ikke. Blodårene på underarmen er grønne, blå og lilla...

Selv om jeg ikke helt vet hva jeg kler har jeg etterhvert blitt obs på det likevel, og kjøper aldri et plagg uten å ha sjekket at jeg kler fargen. Bruker ofte skjerf til ytterjakkene mine, siden jeg sjelden finner jakker jeg kler (svart, grått, beige er katastrofe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold et stykke aluminiumsfolie opp mot ansiktet eller bruk det til å lage deg en flott hatt. Hvis du ser smashing ut i foliehatten din, kler du kalde farger, men hvis sølv får deg til å se bleik og syk ut, kler du nok varme farger bedre. :Nikke:

Vel... Jeg testet hypotesen din om at dette kunne funke, og det gikk dårlig... Sølv funker bra på meg til vanlig, men med aliminiumsfolie, ble det helt ubestemmelig. :fnise:

Øøøh... Det skjønner jeg ingen ting av. Finnes det folk som kler sølvpapir?

Her er jeg i den fine, hvite sommerkjolen min. Kler jeg varme eller kalde farger?

IMAG1134_1_zpsa845ed3f.jpg

Nå har jeg sittet her og holdt tyrkisk pepper og røde neglefiler opp i ansiktet ditt, og jeg trygler og ber om at du bare tar et nytt bilde med blå og deretter rød genser eller noe, for dette var vanskelig... :fnise: Foreløpig har jeg konkludert med at tyrkisk pepper-fargen var forferdelig, så jeg heller mot varme toner for deg enn så lenge...

Denne funker bra på meg, - mulig det kan skyldes at den har en varm undertone ? :klo:

WOWIDR810003BLU_1_large.jpg

Edit: Galactica har helt rett når det gjelder rødlilla nyanser :)

Får ikke denne til å bli varm, jeg... Trodde varme blåtoner var litt mer babyblått eller eventuelt mer lilla/rødlig... Artig å høre at den kler deg når du vanligvis kler mye varmere farger. Har den samme farge i "levende live"?

Jeg skjønner ingenting av det greine der, klarer ikke å "se" om jeg kler en farge eller ikke ved å holde den opp mot ansiktet. Jeg bruker de fargene jeg liker og føler meg fin i.

Dvs. stort sett bare mørke farger - marine/mørk blå, mørk lilla, rød, vinrød, mørk brun og sort. Pastellfarger har jeg aldri likt, og føler meg heller ikke komfortabel med å gå kledd i. Gult og grønt i alle fargenyanser bruker jeg heller aldri.

Stoler på at de fargene jeg liker å kle meg i også er de jeg er fin i ;)

De mørke fargene du snakker om her, ser de fleste bra ut i, så jeg skjønner godt at du ble litt betenkt når du leste om å holde dem opp i ansiktet - du ser neppe syk ut i noen av dem. Hvis du tar kongeblått og knall rosa opp i ansiktet, så skjønner du fort hva vi sikter til med den "testen" :danse:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Jeg testet hypotesen din om at dette kunne funke, og det gikk dårlig... Sølv funker bra på meg til vanlig, men med aliminiumsfolie, ble det helt ubestemmelig. :fnise:

:ler: Takk for at du prøvde, nå vet jeg ihvertfall at jeg ikke skal gi det rådet flere ganger. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kledd meg etter hva jeg ser bra ut i så lenge jeg kan huske, men fikk ikke ord på det med fargeanalyse og sånn før jeg var rimelig voksen.

Jeg er clear spring med veldig sterk blåfarge på øynene og ser fortreffelig ut i sort og juvelfarger. Til og med neonrosa (æsj æsj æsj) går bra til huden og øynene mine. Blasse og uklare farger får meg til å se ut som om jeg har en langt fremskreden svinnsott. Jeg har det med andre ord helt topp de sesongene alt er beige og dusty rose i butikkene... :grine: Til og med småting som en gullring på fingeren får hånden til å se syk ut. Kalde gulfarger og oransjefarger går heller ikke helt bra, selv om det i følge den siden til Yvonne skal funke fint. Kanskje det har noe med at jeg ikke liker gult og oransje og ikke klarer å se selv at jeg kan gå med det (ikke at jeg vil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge siden Yvonne linket til er jeg en deep winter og kan bruke en del sterke og kalde farger. Liker godt de fargene som nevnes der og trekker automatisk til disse, så stemmer nok godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg aaaaner ikke hva jeg er.

Huden er vel mest gul, men blir også rosa-ish i noen situasjoner. Blodårene er blågrønne (ffffuuu), iallfall de "klareste" (som de ved håndleddet; de som er lengre under huden er mer grønne). Jeg liker bedre svart enn brunt, men kler noen brunfarger så lenge de er ganske så "rike" og dype. Jordfarger, pasteller og andre "blasse" farger liker jeg ikke uansett om de kler meg eller ikke. I følge min mor kler jeg varme høstfarger som oransje, vinrødt, purpur og den slags, men også turkis og kongeblå og slikt. Øynene mine er grønne, litt katteaktig grønn, med gule prikker i. Ikke et snev av blått der, altså. Håret er jeg litt usikker på ettersom jeg har farga det dritlenge og det dessuten har lysnet en del; da jeg var liten var det helt mørkt, nå er etterveksten ganske så lys, faktisk. Uuuuh.

Anonymous poster hash: cff07...d38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Får ikke denne til å bli varm, jeg... Trodde varme blåtoner var litt mer babyblått eller eventuelt mer lilla/rødlig... Artig å høre at den kler deg når du vanligvis kler mye varmere farger. Har den samme farge i "levende live"?

Farver på foto og så på skjerm er vanskelig. Jeg har gitt det et forsøk her:

Smart å merke seg at dersom jeg bytter lebestiftfarve til en mørkere farve (som sitter gull med rosa og lys lavendelfarvet lilla) så blir jeg selv mye blekere.

Så det er noe med å velge de andre farvene slik at bygger gylden glød :)

Edit: Og 'ja' det har vært sol og fint vær her i helgen. Jeg har blitt litt brun på den måten jeg blir brun (les: gulbrun)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir aldri klok på dette med varme/kalde farger, hva jeg kler og ikke. :klo:

Naturlig har jeg mørk blondt hår, vipper og bryn, men jeg farger alt. Mørk brunt, nesten svart hår, brune vipper/bryn. Huden er ganske nøytral - verken gul eller rosa, blodårene er veldig blå. Har relativt klare, blå øyne som heller mer mot grått enn grønt. Jeg synes jeg er super-fin i svart, kremhvitt, brunt, khaki/armygrønt, petrol osv, men på alle slike tester blir jeg en lys sommer/vår som skal kle lysere farger og mer pasteller? Synes jeg er finest i jordtoner og "høst"-farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg har engentlig gitt slike tester litt opp på en måte :fnise:

Det finnes noen som er 'nøytrale' som dermed nærmest kan gå med alle farver.

Ellers har man jo lært litt gjennom diverse prøve og feile prosjekter oppigjennom.

Varmgult, varmrødt, varm lys grønt (som det første gresset på plenen), lys rosa,lys varm lavendel, korall, lilla.

Mine beste farver, - og så kommer denne blå saken og lager rabalder i systemet :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...