absinthia Skrevet 15. juni 2013 #21 Skrevet 15. juni 2013 Tror jeg fant ut at jeg er en slags blandingstype, men kler overhodet ikke pastellgult og knallrosa. Kler veldig godt de fleste arme farger, men også kalde som kald grønn, klarrød, mint, turkis og klarblå.
Gjest sophia21 Skrevet 15. juni 2013 #22 Skrevet 15. juni 2013 (endret) Jeg har fått utført fargetest av to forskjellige personer (gratis :D ) og begge konkluderte med at jeg kler best varme farger. Hun som jobber mest med dette sa jeg var vår, altså skal jeg ha sterke, varme farger. Jeg er forøvrig blond, med gråblå øyne, og lys hud. Er visst ofte sånn at om det er høy kontrast (lys hud/mørkt hår eller mørk hud/lyst hår) så kler man best kalde farger, og omvendt om man har lav kontrast (som meg, lyst hår/lys hud evt mørkt hår/mørk hud). Det som er kjipt er at jeg elsker jordfarger De kan være varme, men er som oftest høst. Edit: Visstnok light spring i følge testen i linken. Endret 15. juni 2013 av sophia21
Cata Skrevet 15. juni 2013 #23 Skrevet 15. juni 2013 Jeg har aldri funnet ut av det jeg. Kanskje jeg bare ikke er smart nok :fnise:Har mørkeblondt hår med tydelig kopperfarge i sola, blågrønne uklare øyne, både blå og grønne blodårer, gul undertone på armene, rosa i ansiktet. Og bittelitt fregner.Kler ikke pastellfarger, men alt annet kler jeg.Kaos Anonymous poster hash: 05a61...dc0 Sjekk ut "soft autumn" i linken til Yvonne. Se om det kunne passe på deg?
Elanore Skrevet 15. juni 2013 #24 Skrevet 15. juni 2013 Jeg kler kalde farger, sølv fremfor gull osv. Kjøper ikke klær som er i feil farge. Det med at grønne årer betyr at du kler varme farger, har jeg lest om mange steder... Jeg har helt grønne årer, men jeg kler DEFINITIVT kalde farger. Tror jeg er unntaket for den regelen...
Vulpes Skrevet 15. juni 2013 #25 Skrevet 15. juni 2013 Uten å skryte på meg at jeg leste alt som sto skrevet prøvde jeg meg på testen på siden som Yvonne linket til jeg òg, uten at jeg ble noe særlig klokere. Light vs. dark: En mellomting. Mørkeblondt hår, mellomlys hud som lett blir solbrun, gråblå litt mørke øyne. Cool vs. warm: En mellomting. Huden er nok desidert varm, mens øynene er kanskje mer kalde, og håret er jeg usikker på. Soft vs. clear: Tror jeg er mer soft enn clear, men veldig usikker her òg. Tror det egentlig er lettere å se slikt på andre enn seg selv, eventuelt at man lettere ser det på seg selv om man kan sammenlikne med mange andre. Når jeg ser på huden min her jeg sitter nå ser den jo bare «normal» ut, mens om jeg ser bilder av meg ved siden av venner med veldig kald hudtone ser jeg hvor gul jeg er.
Cathrine88 Skrevet 15. juni 2013 #26 Skrevet 15. juni 2013 Hvordan veit man om man kler kalde eller varme farger?Hold et stykke aluminiumsfolie opp mot ansiktet eller bruk det til å lage deg en flott hatt. Hvis du ser smashing ut i foliehatten din, kler du kalde farger, men hvis sølv får deg til å se bleik og syk ut, kler du nok varme farger bedre.
Yme Skrevet 15. juni 2013 #27 Skrevet 15. juni 2013 Hold et stykke aluminiumsfolie opp mot ansiktet eller bruk det til å lage deg en flott hatt. Hvis du ser smashing ut i foliehatten din, kler du kalde farger, men hvis sølv får deg til å se bleik og syk ut, kler du nok varme farger bedre. Øøøh... Det skjønner jeg ingen ting av. Finnes det folk som kler sølvpapir? Her er jeg i den fine, hvite sommerkjolen min. Kler jeg varme eller kalde farger? 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #28 Skrevet 15. juni 2013 Du glir inn med bakgrunnen. Men jeg ser en gitar! Wow! Anonymous poster hash: 5cee9...7ec
Cathrine88 Skrevet 15. juni 2013 #29 Skrevet 15. juni 2013 Øøøh... Det skjønner jeg ingen ting av. Finnes det folk som kler sølvpapir? Jeg vet ikke. Det sto at man skulle ta et gullfarget og et sølvfarget plagg og holde de opp mot ansiktet, men jeg har ingen av delene, så da virket sølvpapir som en god ide. Her er jeg i den fine, hvite sommerkjolen min. Kler jeg varme eller kalde farger? Jeg tror du har kald hudtone. Jeg har varm, og ser gustengul ut i hvite klær, men du kler hvitt, og huden ser mer rosa enn gul ut sammenlignet med det hvite. Tror jeg.
Gjest Lille-pus Skrevet 15. juni 2013 #30 Skrevet 15. juni 2013 Her er det nok varme farver som gjelder. Med rødtoner i håret, øyne med samme farve som hasselnøtter og med en hud som blir gulbrun og ikke rødbrun. Gult, rødt og rosa gull får en egen glød på min hud. Sølv eller hvitt gull gjør meg stram. Så betyr ikke det at hverken grønt eller blått er no-go faver. Det finnes både varme grønne og varme blå farver. Det er morsomt når ekspeditøren i en bedre klesforretning (min favorittbutikk førvrig) har hengende verdens lekreste italiensk slikeskjorte og i det jeg tar tak i hengeren sier vedkommende at jeg bør holde skjorten opp til ansiktet fordi "Det er en fave som alle blir bleke med. Jeg har ikke sett noen som har prøvd den som har kledd den"..... Hun ble stille da skjorten ble lagt opp til ansiktet Skjorten og farven ? Her 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #31 Skrevet 15. juni 2013 Jeg er så høst som det går an å bli. Grønne øynene, med oransje prikker i , mørkt rødbrunt hår , og alt for mørk hud for en rødinne Anonymous poster hash: cc060...c44
Cata Skrevet 16. juni 2013 #32 Skrevet 16. juni 2013 Det er morsomt når ekspeditøren i en bedre klesforretning (min favorittbutikk førvrig) har hengende verdens lekreste italiensk slikeskjorte og i det jeg tar tak i hengeren sier vedkommende at jeg bør holde skjorten opp til ansiktet fordi "Det er en fave som alle blir bleke med. Jeg har ikke sett noen som har prøvd den som har kledd den"..... Hun ble stille da skjorten ble lagt opp til ansiktet Skjorten og farven ? Her Minner meg om da jeg var på jakt etter kjole/kjoledrakt for mange år siden. Kom over en lekker sak i off-white, og måtte prøve den på. Jeg forsvant rett og slett. Det var så vidt ikke ekspeditøren begynte å lete etter meg, så usynlig ble jeg faktisk. Jeg gikk derfra med blålilla skjørt og jakke i turkis/lilla/svart. Brukte det antrekket i mange år etterpå.
Emelisse Skrevet 16. juni 2013 #33 Skrevet 16. juni 2013 Jeg kler kalde farger. Synes heldigvis det er lett å se hvilke farger jeg kler eller ikke. Ser sykelig ut i alt av gult/oransje/beige/jordtoner. Pudderrosa og off-white er heller ikke særlig flatterende.
Gjest Galactica Skrevet 16. juni 2013 #34 Skrevet 16. juni 2013 Med min naturlige hårfarge sklir jeg rett inn i kategorien "Cool Summer". Kler definitivt kalde pasteller best, og sølv eller hvitt gull i smykker. Men nå har jeg farget håret i en farge med litt gyllent i, og nå kan jeg bruke litt mer av de varmere fargene, dog i kaldere nyanser.
Cathrine88 Skrevet 16. juni 2013 #35 Skrevet 16. juni 2013 Her er det nok varme farver som gjelder. Så betyr ikke det at hverken grønt eller blått er no-go faver. Det finnes både varme grønne og varme blå farver. Har du eksempler på varme blå farger? Jeg har fortsatt ikke møtt en blåfarge som liker meg.
Gjest Galactica Skrevet 16. juni 2013 #36 Skrevet 16. juni 2013 Tenk blåfarger med mye rødt i seg, kanskje som minner om lilla. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 16. juni 2013 #37 Skrevet 16. juni 2013 (endret) Har du eksempler på varme blå farger? Jeg har fortsatt ikke møtt en blåfarge som liker meg. Denne funker bra på meg, - mulig det kan skyldes at den har en varm undertone ? Edit: Galactica har helt rett når det gjelder rødlilla nyanser Endret 16. juni 2013 av Lille-pus 1
Gjest Galactica Skrevet 16. juni 2013 #38 Skrevet 16. juni 2013 Har du eksempler på varme blå farger? Jeg har fortsatt ikke møtt en blåfarge som liker meg. Kanskje du finner tips her? http://renata-beautyandelegance.blogspot.no/2011/12/warm-vs-cool-toned-blue.html 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #39 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har aldri funnet ut hvilken sesong jeg er selv. Jeg må bare holde et plagg opp mot ansiktet for å sjekke, prøve leppestifter på og notere meg hvilke hårfarger jeg ser best ut med. Etter mange års erfaring så sitter jo litt av det inne da, og det går ofte litt på tvers av sesongene. Men jeg kan fremdeles bli overrasket, kan ha bestemt meg for at jeg ikke passer den og den type rosa, og så gir jeg det en sjanse likevel og kan få full match. Noen ganger så er det små nyanser som skiller kledelig fra ukledelig. og jeg kan ikke si at jeg alltid kan se det med det blotte øyet når plagget er på hengeren. Det eneste jeg absolutt holder meg unna er pasteller, det visker meg helt ut. Anonymous poster hash: e1457...ada
Cathrine88 Skrevet 16. juni 2013 #40 Skrevet 16. juni 2013 Denne funker bra på meg, - mulig det kan skyldes at den har en varm undertone ? Edit: Galactica har helt rett når det gjelder rødlilla nyanser Kanskje du finner tips her? http://renata-beautyandelegance.blogspot.no/2011/12/warm-vs-cool-toned-blue.htmlTakk, begge to. Jeg fant begge fargene i klesskapet til samboeren, og måtte prøve. Fargen på kjolen til Lille-pus kler meg mye bedre enn lyseblått, men jeg ser fortsatt veldig gul ut. Den varme fargen hun har på seg i linken til Galactica funker, men jeg tenkte ikke på den som blå, men blågrønn. Jeg må visst utvide synet mitt på hva som egentlig er blått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå