AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #1 Del Skrevet 15. juni 2013 Tenker dere mye på det når dere velger klær og sminke? Jeg har aldri gjort det før, men nå har jeg opdaget at jeg ser gusten og syk ut i varme rødfarger, gult, orange og andre varme farger. Må jeg bytte ut hele garderoben eller begynne å bruke skjerf i kalde farger? Har dere noen tips for å få "feile" farger til å funke?Anonymous poster hash: 96495...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. juni 2013 #2 Del Skrevet 15. juni 2013 Ja, jeg tenker på det. Jeg er som deg og kan ikke bruke varme fargenyanser uten at jeg ser ut som jeg må ha kvalmestillende . Blir helt grågrønngusten. Klare skarpe kjølige farger går derimot fint. Fikk utført fargeanalyse på tidlig 90 tall da det var det store og selv om jeg ligger litt i grenseland så ble jeg bedømt som "vinter". Har dermed holdt meg ca. til de fargene siden. Med årene er jeg blitt bedre til å bedømme selv og er mindre bastant på buksefarge, f.eks., men konsentrerer meg heller om det som skal opp mot ansiktet. Der går jeg konsekvent for kjølige farger, selv om jeg opp gjennom årene faktisk har funnet et par nyanser orange som fungerer også. (Skal visst ikke være mulig.) Men, klart, du må selvsagt ikke bytte ut hele garderoben på en gang . Det jeg gjorde var å bytte ut de verste plaggene først, og etterhvert så ble det nå til at jeg endte med den fargeskalaen jeg er mest komfortabel med. (En heldig bivirkning er at det blir lettere å mikse og matche etterhvert.) Skjerf er faktisk ingen dårlig idé, selv om det muligens er upraktisk midt på sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #3 Del Skrevet 15. juni 2013 Statementsmykker i farger som du virkelig kler kan kamuflere uflatterende farge på plagget. Anonymous poster hash: 331b1...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 15. juni 2013 #4 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg har IKKE peiling på om jeg kler varme eller kalde farger. Klarer ikke finne ut av det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 15. juni 2013 #5 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg kler begge deler, men trives kun i kalde farger. Unntaket er gull, det trives jeg mye bedre i enn sølv. Samtidig så trives jeg bedre i grått enn bruntoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #6 Del Skrevet 15. juni 2013 Absolutt, kjøper aldri et plagg i feil farge. Kjøper kun de kalde fargetonene av rødt, orange,rosa, burgunder, lilla, grønt osv. Jeg synes det er kjempelett å se, og jeg sonderer kjapt rekken av klær i en butikk og ser hvilke klær som har kalde farger. Blir sur når jeg ser en jumper jeg ville hatt, men så er den i varm rødfarge! Usj! Anonymous poster hash: 4381a...cd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 15. juni 2013 #7 Del Skrevet 15. juni 2013 Hvordan finner man ut av dette? Jeg går i farger jeg trives i, men er ikke sikker på hvor godt jeg kler disse fargene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. juni 2013 #8 Del Skrevet 15. juni 2013 Hvordan finner man ut av dette? Jeg går i farger jeg trives i, men er ikke sikker på hvor godt jeg kler disse fargene. Man prøver. Hold forskjellige farger opp mot ansiktet når du likevel er ute og ser på nye klær, så ser du ganske fort om du "forsvinner" eller ei. Ser du på innsiden av underarmen kan du få en ide. Er huden veldig lys og rosatonet med blå blodårer, så kler du sannsynligvis kalde farger, er huden gyllen og blodårene ser mer "grønne" ut, så bør du sjekke ut varme farger. For meg er offwhite/krem en veldig avslørende farge. Jeg blir totalt usynlig i den, mens jeg fint kan bruke svart. (Burde egentlig kunne ha hvitt også, men det er ikke spesielt fint på meg.) Det står litt om prinsippene på denne siden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #9 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg synes det er utrolig vanskelig! Jeg kler egentlig ingen farger synes jeg. Jeg har gul undertone, men holder meg unna solen med det resultat at jeg ser syk ut. Anonymous poster hash: b0c9b...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 15. juni 2013 #10 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) I følge en slik test er jeg "clear spring" som passer bra utifra de tilbakemeldingene jeg har fått. Jeg er en blanding mellom pappa som er lys og mamma som er mørk (har blondt hår, blå øyne og mørke hår ellers på kroppen, blanding mellom pappas lyse hud og mammas mørke, sees særlig om sommeren når jeg blir brun). Jeg kjenner meg godt igjen i denne setningen: "Clear Springs are warmer than cool (though they look quite neutral when compared to a truly warm season like a Warm Spring.)" Ved siden av pappa ser jeg "varm ut", ved siden av mamma ser jeg "nøytral ut". Jeg kler veldig best klare farger innen rødt og blått (særlig kongeblått og turkis), svart osv. Jeg kler også godt gult når jeg er brun. Mvh Yvonne Endret 15. juni 2013 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. juni 2013 #11 Del Skrevet 15. juni 2013 Og jeg er visstnok "Contrasting Dynamic Winter". Hvilket betyr klare farger med kalde toner, men jeg kan også bruke en del ikke for varme brunfarger, f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 15. juni 2013 #12 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg vet ikke nøyaktig hvilken kategori jeg passer innunder, men jeg er ganske sikker på at jeg har en varm hudtone. Har aldri sett på noen oversikt over hvilke farger jeg skal passe og ikke passe, men jeg merker det jo når jeg prøver noe på. Farger jeg sjeldent kler er f.eks. lyse pastellfarger som f.eks. denne kjolen. Noen av de mer bleke løvgule fargene kan også gjøre meg veldig gusten, jeg tror f.eks. ikke at kjolen nest til venstre hadde kledd meg noe særlig. Ellers føler jeg at jeg kan bruke det meste av farger. Så selv om jeg ikke alltid er så veldig bevisst på farger når jeg handler klær har jeg jo uten å gå inn for det lært meg hvilke farger jeg liker og hvilke jeg for det meste unngår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken_øst Skrevet 15. juni 2013 #13 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) jeg synes at jeg merker det mest hvis jeg farger håret i feil nyanse, med varme farger i håret ser jeg helt syk ut og all farge forsvinner fra ansiktet og i følge testen er jeg kald sommer, tror det stemmer bra:) men er veldig glad i svart da, og føler jeg kler det, selv om det i følge testen er fy fy Endret 15. juni 2013 av frøken_øst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #14 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg har aldri funnet ut av det jeg. Kanskje jeg bare ikke er smart nok Har mørkeblondt hår med tydelig kopperfarge i sola, blågrønne uklare øyne, både blå og grønne blodårer, gul undertone på armene, rosa i ansiktet. Og bittelitt fregner. Kler ikke pastellfarger, men alt annet kler jeg. Kaos Anonymous poster hash: 05a61...dc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandabear Skrevet 15. juni 2013 #15 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg har aldri funnet ut av det jeg. Kanskje jeg bare ikke er smart nok Har mørkeblondt hår med tydelig kopperfarge i sola, blågrønne uklare øyne, både blå og grønne blodårer, gul undertone på armene, rosa i ansiktet. Og bittelitt fregner. Kler ikke pastellfarger, men alt annet kler jeg. Kaos Anonymous poster hash: 05a61...dc0 Haha, er nok ikke smart nok jeg heller Er fullstendig forvirret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 15. juni 2013 #16 Del Skrevet 15. juni 2013 Aha, så det er derfor grått, lyseblått, sølv og blålilla får meg til å se ut som om jeg er døden nær, eller en utsultet vampyr, og hvitt gjør at jeg ser gul ut. I følge testen Yvonne linket til, er jeg en 'warm autumn.' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. juni 2013 #17 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg har aldri funnet ut av det jeg. Kanskje jeg bare ikke er smart nok :fnise:Har mørkeblondt hår med tydelig kopperfarge i sola, blågrønne uklare øyne, både blå og grønne blodårer, gul undertone på armene, rosa i ansiktet. Og bittelitt fregner.Kler ikke pastellfarger, men alt annet kler jeg.Kaos Anonymous poster hash: 05a61...dc0 Høres veldig ut som en eller annen høstvariant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 15. juni 2013 #18 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Hvordan veit man om man kler kalde eller varme farger? Endret 15. juni 2013 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #19 Del Skrevet 15. juni 2013 Høres veldig ut som en eller annen høstvariant. Det er mere enn jeg visste fra før, så jeg tar imot en eller annen høstvariant, med åpne armer Anonymous poster hash: 05a61...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. juni 2013 #20 Del Skrevet 15. juni 2013 Aha, så det er derfor grått, lyseblått, sølv og blålilla får meg til å se ut som om jeg er døden nær, eller en utsultet vampyr, og hvitt gjør at jeg ser gul ut. I følge testen Yvonne linket til, er jeg en 'warm autumn.' I Yvonnes system ville nok jeg blitt " Deep Winter". Modellen på siden har farger som er veldig lik mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå