Semydfe Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 (endret) Har såvidt begynt å kikke på vogner, og syntes det er veldig vanskelig å få oversikt!!! Er jo så sinnsykt mye forskjellig. Det eneste både mannen og jeg har gjort oss opp en mening om, er at vi ønsker vogn med 4 hjul. Har i dag kikket på Simo Duo og Simo Kombi, og tror jeg liker de begge ganske godt. Men så er spørsmålet: Hva er best? Duo el Kombi? Etter hva jeg forstår så er ikke forskjellen så stor... eller? Vil derfor svært gjerne høre deres meninger og erfaringer :-) Endret 15. juni 2013 av Semydfe
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Jeg har forstått det slik at duovogner gjerne er lettere i vekt, noe som betyr endel om man bor i by. Så jeg velger duovogn fremfor kombi - fordi jeg skal drasse den opp og ned bakker, trikker, busser og fortauskanter. Så velger vi utfra dette igjen Bugaboo fordi den fint får plass til å komme inn på de gamle trikkene, noe som jo kun er et Oslofenomen Trengte ikke tenke på dette når jeg bodde i en annen by. Men konkret erfaring har jeg dessverre ikke Hadde jeg hatt bil(med god plass i bagasjerom) samt bodd med "landlig" til med andre behov enn i indre bykjerne, så hadde det igrunnen vært "ett fett" for mitt vedkommende. Anonymous poster hash: 022ee...249
Gjest pysepusen Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Vi valgte duo fordi bagen er litt bredere og litt lenger. Samt at jeg synes den var finest Nå som vi venter nr. to, men har en som kanskje kan sitte litt i vogna om vi er på ferie har vi kjøpt bag i tillegg slik at vogna kan brukes av begge (men bruker duobagen hjemme).
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Ja, og selvsagt er det jo av betydning hvordan man bor: vi bor i bygg uten heis med endel trapper som også gir behov for lettere vogn(derav bugaboo og duovogn) - men om man bor i rekkehus/hus eller i første etasje og heller ikke vanker mye hos venner/familie som bor i øverste etasje så blir det jo en annen sak Anonymous poster hash: 022ee...249
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 Æsj - unnskyld, jeg ser du kun spør om Simo her....Sorry Jeg tenkte generelt kombi/duovogn Anonymous poster hash: 022ee...249
Silfen Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Jeg foretrakk duo. Ellers hadde jeg vel også en teutonia som jeg kun hadde en softbag oppi en gang og.
Teriyaki Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 Jeg foretrekker duo, av samme årsaker nevnt lenger opp: bagen er litt bredere, lenger og ikke minst finere.
Semydfe Skrevet 15. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 15. juni 2013 Takk for svar! Vi bor landlig til og trenger ikke å tenke på trappetrinn, trange trikker etc. Ser at de fleste foretrekker duo, og det var vel den jeg likte best også...
Gjest Duftlys Skrevet 15. juni 2013 #9 Skrevet 15. juni 2013 Jeg ville tatt Duo! Blir litt off topic dette, men Simo kombi er en TUNG vogn! Kommer nok til å skaffe en ny vogn til nestemann. Men det er en god vogn for det om. God plass. Men tung;P
Lilla-dings Skrevet 15. juni 2013 #10 Skrevet 15. juni 2013 Nå har ikke jeg simo da, men svarer likevel Du må se an bruken litt. Vi bor i blokk uten heis, og har vognen stående i oppgangen. For vår del var kombivogn det mest ideelle. Hadde vi ikke hatt behovet for å kunne bære med oss babyen sovende i bagen opp i leiligheten, hadde det ikke vært så nøye. Så som sagt, vurder bruken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå