Gå til innhold

human resource management eller arbeids og organisasjonspsykologi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

hva gir best jobbmuligheter? master i human Resource management ved Copenhagen business School, eller arbeids og organisasjonspsykologi ved universitetet i bergen? hva ville du valgt? er det hr-jobber der ute?

Anonymous poster hash: 39f91...228
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

hvorfor hadde du det? :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er alltid behov for HR-arbeidere. Begge utdanningene gir kvalifikasjoner innen HR, du må da se på hva slags sammensetning av fag som er mest aktuelle og interessante for deg. Arbeids- og organisasjonspsykologi er i hvert fall veldig interessant.

Anonymous poster hash: 95da6...08a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det er litt det samme siden det gir ganske lik kompetanse. Jeg ville også sett på innholdet og sammensetningen - det som kan gi litt tyngde kan være om man har f.eks en slags praksis eller litt mer arbeidsrett i en av studiene. :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

human resource management :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt HR siden det med all sannsynlighet ( dette må du selvsagt undersøke) gir en større bredde i fag enn kun organisasjonspsykologi.

Jobber som HR sjef, og har master innen HR. HR er mye mer enn organisasjonspsykologi, jeg har for eksempel hatt masse nytte av fag som markedsføring, strategi, økonomi etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

takk for gode svar. tingeling: hvor gammel er du? slet du med å få jobb? vet du om det er veldig vanskelig?

hilsen TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 40. Har jobbet meg oppover, begynte som vikar i et svangerskapsvikariat etter at jeg var ferdig med master. Har jobbet innen ulike fagområder i administrasjon og er i etterkant glad for det, da det har gitt meg en bredde jeg mener man trenger innen HR.

Det er som regel svært mange søkere til HR-stillinger, så jeg anbefaler at du jobber ved siden av studiene for å få erfaring.

Husk at også dårlige erfaringer er gode erfaringer å ha med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ved UiO er arbeids- og organisasjonspsykologi både praktisk og forskningsrettet. Vet ikke hvordan det er ved UiB i forhold. Basert på navnet får jeg inntrykk av at den første kanskje er mer rettet mot arbeidslivet.

Anonymous poster hash: 6f28e...9d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...