Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har det mye å si hvor man tar keisersnitt med tanke på komplikasjoner?

Er det tryggere å gjøre det ved et stort sykehus, eller er det prikk like gode rutiner ved et lite sykehus i utkantnorge?

Anonymous poster hash: 45608...8aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Retningslinjene er i alle fall de samme. Tror jeg.

Endret av Teriyaki
Gjest Magdalene
Skrevet

Med tanke på sykehusinfeksjoner er det stor variabel.

For under ett år siden kom det frem at på et spesielt sykehus på Sørlandet ( ?) var det sinnsykt mange (5/10?) som fikk infeksjon etter snitt... Mens tallet var mindre på andre sykehus.

Hukommelsen svikter litt, så tallet stemmer nok ikke, men husker jeg ble sjokkert over forskjellen.

AnonymBruker
Skrevet

En undersøkelse som ble publisert for noen mnd siden konkluderte med at UNN i Tromsø hadde flest komplikasjoner etter KS, men jeg merket heldigvis ikke noe til det.

Anonymous poster hash: 6cd58...5c2
Skrevet

Er ikke kjent med at de store universitetssykehusene har færre komplikasjoner enn snittet på landsbasis.

Skrevet

Retningslinjene er i alle fall de samme. Tror jeg.

Retningslinjer er dessverre bare retningslinjer, og hvordan disse tolkes er opp til hvert enkelt sykehus. Rutinene rundt keisersnittet og tiden etterpå varierer fra sykehus til sykehus.

Skrevet

Retningslinjer er dessverre bare retningslinjer, og hvordan disse tolkes er opp til hvert enkelt sykehus. Rutinene rundt keisersnittet og tiden etterpå varierer fra sykehus til sykehus.

Åja. Vel, det overrasker meg ikke. Men det burde gå an at man får inn like rutiner. Ideelt sett i alle fall.
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke sykehus anses som å være det beste? Hvis du kunne velge helt fritt uten å tenke på avstand, hvor ville du da fått utført et snitt?

AnonymBruker
Skrevet

Tipper AHUS gjør det dårlig?

Anonymous poster hash: a0259...a4c
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør Ahus det dårlig?

Gjest Magdalene
Skrevet

Tipper AHUS gjør det dårlig?

Anonymous poster hash: a0259...a4c

Nei, de gjorde det ganske bra når det kom til sykehusinfeksjoner, i følge den artikkelen jeg leste.

Hvorfor skulle de gjøre det dårlig?

Skrevet

Nei, de gjorde det ganske bra når det kom til sykehusinfeksjoner, i følge den artikkelen jeg leste.

Hvorfor skulle de gjøre det dårlig?

Fordi de ikke akkurat har ryktet på seg for å ha den beste bemanningen og kvaliteten her i landet, antar jeg. Og da tenker jeg ikke bare på fødeavdelingen, men sykehuset generelt...

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Fordi de ikke akkurat har ryktet på seg for å ha den beste bemanningen og kvaliteten her i landet, antar jeg. Og da tenker jeg ikke bare på fødeavdelingen, men sykehuset generelt...

Men om man titter litt i sømmene på alle sykehusene i Norge, ikke bare det man leser i avisene, så ser man jo at det er slik over hele linja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...