Gå til innhold

Gå ned mer en 1 kg i uka? Overvektig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så overvektig at jeg har 30-40 kg som må av. Jeg har begynt et nytt og bedre liv med sunt kosthold og trening. Spiser ca 1600 kalorier pr dag og går ned i vekt. Men så sies det at det ikke er sunt å gå ned mer enn 1 kg i uka, mens jeg går ned rundt 1,5 kg i uka på denne måten. Jeg verken sulter eller overtrener, bare spiser variert og sunt og trener med middels intensitet tre ganger i uka (må ta det rolig til å begynne med).

Er det greit å gå ned mer enn en kg i uka på dette grunnlaget? Jeg tenker at det må vel være forskjell på en kraftig overvektig person som skal ned 40 kg og en "bare litt overvektig" person som skal ned 10 kg?

Skal jeg fortsette på denne måten, eller bør jeg spise mer? Jeg er veldig fornøyd slik ting er nå, men er litt redd for dette med at ekspertene sier man bør gå ned max en kg pr uke.

Anonymous poster hash: c47ea...6e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert, men det hørtes greit ut i mine øre. Når du har mange kilo å miste vil du jo forbrenner ganske mye mer på treningen enn hva du ville gjort om du var lettere :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heller ingen ekspert, men tror det er greit. Antakeligvis er årsaken til at du går ned såpass mye at du har mye og ta av. Og siden du i utgangspunktet har høy vekt, vil også forbrenningen din være høyere. Kanskje vil det flate ut etterhvert, men da ville jeg ikke spist mindre for å opprettholde vektnedgangen.

En flink PT jeg kjenner mener grensen på kaloriinntak er 1400-1500 pr dag. Man bør altså ikke under det, da vil det forsvinne for mye muskler.

Anonymous poster hash: e1225...3ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...