Tabris Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Av og til kan vi ha problemer med de mest elementære ting. F.eks så kan jeg ikke snyte meg. Det er av og til irriterende for de rundt meg (og meg selv) når jeg er forkjølet. Min bror kan ikke plystre, og ei venninne av meg kan ikke forskjell på høyre og venstre. Da hun skule ta lappen lærte hun seg hva som var opp og ned på blinklysbrytern i forhold til høyre og venstre. Hvis kjørelæreren da sa "sving til venstre", så slo hun bryteren rett vei, kikket for å se hvilken vei lyset blinket og svingte den veien. Er det noen slike småting dere sliter med? 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Jeg kan heller ikke plystre. Eller forskjell på høyre og venstre. Eller kjøre bil
Betty2 Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Jeg må holde meg forran ørene når jeg er på toalettet, hvis ikke sitter jeg der uten at noe skjer En venninne av meg går alltid sidelangs ned trapper. 4
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 En annen tråd her minnet meg på at jeg ikke kan dukke hodet under vann uten å holde meg for nesa. Jeg må også knipe igjen øynene. Og så kan jeg ikke stupe heller. Spør meg heller hva jeg kan, den lista er kortere;)
HedvigR Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 Jeg kan ikke plystre, noe som går igjen på farssiden av familien. Kan heller ikke uttale bokstaven R riktig, som går igjen på morssiden. Den arven, den arven..
Vulpes Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Jeg kan heller ikke plystre! Godt å se at det er flere av oss. Prøvde å lære meg det som liten, men måtte bare gi opp.
Elanore Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 Jeg sliter med høyre&venstre... kommer nok på mer senere.
HedvigR Skrevet 15. juni 2013 #8 Skrevet 15. juni 2013 Jeg kan heller ikke plystre! Godt å se at det er flere av oss. Prøvde å lære meg det som liten, men måtte bare gi opp. En gang sto jeg foran speilet og var skikkelig frustrert over noe, og blåste sint ut, og plutselig kom det en lang plystrelyd! Har prøvd å gjenskape effekten i årevis etterpå, men har aldri klart det igjen. Merkelige greier. 6
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 15. juni 2013 #9 Skrevet 15. juni 2013 Sliter også med forskjellen på høyre og venstre. Jeg kan det jo, men det sitter ikke ordentlig. Så om noen ber meg se til venstre, så bare gjetter jeg og håper det er riktig.
Vulpes Skrevet 15. juni 2013 #10 Skrevet 15. juni 2013 En gang sto jeg foran speilet og var skikkelig frustrert over noe, og blåste sint ut, og plutselig kom det en lang plystrelyd! Har prøvd å gjenskape effekten i årevis etterpå, men har aldri klart det igjen. Merkelige greier. Haha, så rart, for jeg har hatt en liknende opplevelse. Var 5 år og pratet med tanten min i telefonen, og fortalte at jeg øvde på å plystre. Skulle vise henne hvor langt (kort) jeg var kommet og blåste i telefonen, og ut kom den perfekte plystrelyden! Ble helt satt ut, tidligere hadde det jo bare kommet luft haha. Jeg har heller aldri klart å gjenskape effekten
Brimi Skrevet 15. juni 2013 #11 Skrevet 15. juni 2013 Jeg kan ikke vanlig klokke, må ha digital. Klarer heller ikke snyte meg. Haha
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 15. juni 2013 #12 Skrevet 15. juni 2013 Hvordan går det an å ikke kunne snyte seg egentlig? Er det ikke bare å blåse ut? 2
Tabris Skrevet 15. juni 2013 Forfatter #13 Skrevet 15. juni 2013 Jeg kan være så tett og snufsete jeg bare vil - hvis jeg blåser, så kommer det liksom ingenting ut likevel.
fruBeist Skrevet 15. juni 2013 #14 Skrevet 15. juni 2013 Høyre og venstre. Joda, jeg kan det men må tenke meg om.
Sugar&Spice Skrevet 15. juni 2013 #15 Skrevet 15. juni 2013 Jeg kan ikke måle spaghetti. Det blir enten altfor mye eller altfor lite. Hver gang. 2
Gjest Gunfreak Skrevet 15. juni 2013 #16 Skrevet 15. juni 2013 Kan ikke blunke med høyre øye, bare venstre, prøver jeg å blunke med høyre følger venstre med.
Gjest Sakone Skrevet 15. juni 2013 #17 Skrevet 15. juni 2013 Jeg lurer fælt på hvorfor så mange ikke kan forskjell på høyre og venstre. Hva skyldes det? Man skulle jo tro det bare var å huske at den ene armen kalles høyre og den andre venstre. Skulle tro at det ikke er noe vanskelig å huske. Men det må tydeligvis være noen spesiell grunn til at folk ikke klarer det, så er det noen som vet hva det skyldes? 6
Betty2 Skrevet 15. juni 2013 #18 Skrevet 15. juni 2013 Hvis jeg ikke har klokke på, så bruker jeg vannvittig lang tid på å finne ut hva som er høyre/venstre hånd. hvis klokken er på så går det greit.
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 15. juni 2013 #19 Skrevet 15. juni 2013 Jeg lurer fælt på hvorfor så mange ikke kan forskjell på høyre og venstre. Hva skyldes det? Man skulle jo tro det bare var å huske at den ene armen kalles høyre og den andre venstre. Skulle tro at det ikke er noe vanskelig å huske. Men det må tydeligvis være noen spesiell grunn til at folk ikke klarer det, så er det noen som vet hva det skyldes? Nå som jeg sitter på dataen og slapper av, vet jeg godt forskjellen på høyre og venstre. Men, om noen gir meg en kommando "Fort, se til venstre!", så gjetter jeg rett og slett på hvor jeg ser. Jeg klarer ikke koble hva som er hva med en gang. 3
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 15. juni 2013 #20 Skrevet 15. juni 2013 Nå som jeg sitter på dataen og slapper av, vet jeg godt forskjellen på høyre og venstre. Men, om noen gir meg en kommando "Fort, se til venstre!", så gjetter jeg rett og slett på hvor jeg ser. Jeg klarer ikke koble hva som er hva med en gang. Sånn er det hos meg også. Det kommer liksom ikke av seg sev, slik det tydeligvis gjør hos de fleste. Aner ikke hva det kommer av, men det er ganske irriterende noen ganger. Mener å ha lest at det er enn sånn "greie", akkurat som ord- og tallblindhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå