AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Klarer jo ikke å komme meg ned . Følger den shape up appen slavisk som lover 1 kg i uken, men neida, jeg går bare opp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Står på 1200 kcal nå og jeg øker heller 1 kg i uken enn å gå ned, så det der er jo søppel!!! Er så fortvilet, blir jo aldri slank, snufs snufs Skal ned 8 kg. Før da jeg var tykk lå jeg på 1400 kcal i tilegg til å skei ut hver lørdag, og da gikk jeg ned, men ikke nå! Er så lei av å ikke komme meg ned til det jeg vil være. Har forsøkt i nærmere to år nå og jeg kommer meg ikke ned. Hva skal jeg gjøre??? Har prøvd ketose og der stopper jeg og opp. Og nå på lavkalori går jeg heller ikke ned. Klarer ikke å spise under tusen kcal, men det er vel det jeg må gjøre nå! Og bare tvinge meg til å spise 800kcal dagen bare!! Anonymous poster hash: 2960b...54b
Gjest Blondie65 Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Hvor høy er du og hvor mye veier du? 1200 pr dag er for lite - da går kroppen i forsvarsposisjon. Hvorfor spiser du dette nivået når du vet at du går ned når du spiser 1400 kalorier/dag?
Gjest Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 (endret) Hvor ofte trener du og hva? Og når du går på lavkarbo, følger du det til punkt og prikke uten å snike inn karbo? Om du ikke sniker inn noe og trener skal du jo merke en forskjell. Muskler veier mer enn fett, så om du trener endel styrke er målebånd et bedre verktøy enn en vekt. Der du fortest ser og merker bedring vektmessig ved trening er jogging f.eks. Så om du ikke trener noe særlig kondis ville jeg kjørt på med mer av det. Og du bør vel få i deg mer enn 800 kalorier om dagen om du trener. Målet er jo å gå i "null" på et riktig nivå for deg. F.eks at du skal ligge på 1800 etter endt dag. Da kan du fint spise 500 over, så lenge du trener det av og. Endret 15. juni 2013 av Konekon
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Fordi jeg stoppet opp på 1400kcal også. Står bare på rundt 78-80 kg hele tiden. Vil ned til rundt 70 kg iallefall. Jeg har BMI på overvektig,må minst veie 74 kg for å bli normalvektig. Klarer ikke å gå ned til det engang! Har forsøkt i to år nå.Har tent , gått mye i natur og mark, men går bar eikke ned. Har også stoppet og trene for å se. Men går ike ned da heller. Kommer meg jo ikke til 74 engang. Og jeg klare rikke å spise mindre enn rundt tusen kcal , da sliter jeg på jobb Anonymous poster hash: c6850...59b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 Hvor ofte trener du og hva? Og når du går på lavkarbo, følger du det til punkt og prikke uten å snike inn karbo? Om du ikke sniker inn noe og trener skal du jo merke en forskjell. Muskler veier mer enn fett, så om du trener endel styrke er målebånd et bedre verktøy enn en vekt. Der du fortest ser og merker bedring vektmessig ved trening er jogging f.eks. Så om du ikke trener noe særlig kondis ville jeg kjørt på med mer av det. Og du bør vel få i deg mer enn 800 kalorier om dagen om du trener. Målet er jo å gå i "null" på et riktig nivå for deg. F.eks at du skal ligge på 1800 etter endt dag. Da kan du fint spise 500 over, så lenge du trener det av og. Nei jegkan dessverre ikke det. Har trentmye både jogging, styrke og tredemølla men går ikke ned da heller, ikke når jeg øker mengden kaloriinnhold heller etter hvor mye jeg trener. Nå trener jeg ikke for å se om det hjelper, men jeg står bare stille uansett hva jeg gjør. Har forsøkt i to år. Er så lei. FettprosentEn min visser 25%. Jeg er 76 cm i magen, 95 i hoftene og 90 over brystene på det største. ca 58 cm i lårene, 33 i halsen. Anonymous poster hash: c6850...59b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Er stram og nesten innhul i magen, brystene er faste, men lårene er i overkant for store, rumpa også-Er bare så lei av å ikke gå ned. Dagens utblåsning. Noen flere som sliter og står helt stille til tross for forsøk på forsøk??Jeg er forresten 173 cm høy Anonymous poster hash: c6850...59b
Gjest Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 Da ville jeg vel tatt en titt på kostholdet og sjekket hva du faktisk får i deg. Matdagbok, gjerne med en treningsdagbok. Da får du god oversikt og det er lettere å føre inn ting man egentlig ikke tenker over er kalorier, spesielt av drikke. Ellers kan det være greit med en legetur og sjekke stoffskiftet etc.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 Er begynt med 800 kcal om dagen nå. Dette skal jeg klare, orker ikke være tykk mer! Anonymous poster hash: c6850...59b
Løvetanten Skrevet 16. juni 2013 #9 Skrevet 16. juni 2013 Du trenger profesjonell hjelp. Håper det ordner seg for deg og du får noen å snakke med.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #10 Skrevet 16. juni 2013 Unnskyld at jeg sier det, men å ligge på 800 kcal daglig er bare idiotisk. Det er rett og slett for lite, og du vil tære på muskelmassen din. Den magiske grensen går ved 1400-1500 kcal daglig, jeg ville ikke ligget noe under det. Og er du sikker på at du ikke får i deg mer enn du tror, og at det er det som er problemet? Anonymous poster hash: c5e66...6fe
Løvetanten Skrevet 16. juni 2013 #11 Skrevet 16. juni 2013 FettprosentEn min visser 25%. Jeg er 76 cm i magen, 95 i hoftene og 90 over brystene på det største. ca 58 cm i lårene, 33 i halsen. Anonymous poster hash: c6850...59b En fettprosen på 25 er supert for en jente. De andre målene dine er svært lik mine, og jeg er 13 cm lavere enn deg og slank...
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #12 Skrevet 16. juni 2013 Er begynt med 800 kcal om dagen nå. Dette skal jeg klare, orker ikke være tykk mer! Anonymous poster hash: c6850...59b Jepp, 800 kcal for deg er sikkert 1400 i virkeligheten. Folk flest er helt elendige til å telle kalorier og undervurderer helt vilt hva ting faktisk inneholder. Du er ikke et unntak fra termodynamikkens lover, underskudd vil etterhvert gi nedgang. Anonymous poster hash: 93939...689
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #13 Skrevet 16. juni 2013 Unnskyld at jeg sier det, men å ligge på 800 kcal daglig er bare idiotisk. Det er rett og slett for lite, og du vil tære på muskelmassen din. Den magiske grensen går ved 1400-1500 kcal daglig, jeg ville ikke ligget noe under det. Og er du sikker på at du ikke får i deg mer enn du tror, og at det er det som er problemet? Anonymous poster hash: c5e66...6fe Ja veier absolutt ALT . Selv en liten ostebit eller ei skive ost Anonymous poster hash: c6850...59b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #14 Skrevet 16. juni 2013 En fettprosen på 25 er supert for en jente. De andre målene dine er svært lik mine, og jeg er 13 cm lavere enn deg og slank... Hvorfor er bmien min så høy da? Er bare så lei av å ikke komme meg ned til 70 kg! Anonymous poster hash: c6850...59b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #15 Skrevet 16. juni 2013 Du trenger profesjonell hjelp. Håper det ordner seg for deg og du får noen å snakke med. ?? Anonymous poster hash: c6850...59b
Løvetanten Skrevet 16. juni 2013 #16 Skrevet 16. juni 2013 ?? Anonymous poster hash: c6850...59b Det er tydelig at du har problemer med å se kroppen din for det den er- en normal kvinnekropp. Du er villig til å sulte deg for å få smalere lår? Problemet er ikke lårene dine men sitter i hodet ditt, og det sier jeg ikke for å være slem.
Elanore Skrevet 16. juni 2013 #17 Skrevet 16. juni 2013 Er begynt med 800 kcal om dagen nå. Dette skal jeg klare, orker ikke være tykk mer! Anonymous poster hash: c6850...59b Anbefaler ikke å gjøre det. Jeg åt 1100 kcal i døgnet i sånn 10 mnd, og jeg gikk ned sykt mye i begynnelsen, men så stagnerte det... Jeg ble mer og mer sulten, og siden jeg spiste så lite sammenlignet med kroppens behov, fikk jeg mangelsykdommer i tillegg. Kroppen var i forsvarsmodus, og når jeg spiste litt utenfor skjema, gikk jeg opp i rekordfart. Da jeg etterhvert roet ned dietten fordi jeg innså at dette var sykelig, raste jeg opp til langt over utgangspunktet, og nå stagnerer det før jeg i det hele tatt har begynt å slanke meg. Ja, det kan hende du trenger hjelp... Ikke fordi jeg tror du er spiseforstyrret nå, men fordi kroppens vektkontroll kan gjøre deg spiseforstyrret når du prøver å få tilbake kontrollen på feil måte. Jeg tror du trenger hjelp til å finne en fornuftig løsning på vektproblematikken, for du vil ikke kaste bort et år på det tullet her slik jeg gjorde.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #18 Skrevet 16. juni 2013 Før du sulter deg ihjel og ødelegger forbrenningen din totalt er det lurt å ta en tur til legen for å sjekke eksempelvis stoffskiftet og andre mulige delforklaringer. Anonymous poster hash: a6359...1fd
belle_ Skrevet 16. juni 2013 #19 Skrevet 16. juni 2013 Pleier du å skeie ut i helgen da? Ofte kan det være det som ødelegger for mange. Jeg driver selv å skal gå ned en 5-7 kg, ligger vel på 1200 kcal nå. Er ikke noe problem i en kortere periode. Går ned nesten en kg i uken, kunne gått ned mer om jeg ikke skeiet sånn ut i helgene. Nekter å tro at du faktisk ikke går ned om du spiser så lite som du sier.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #20 Skrevet 16. juni 2013 Kanskje du bør ta en legetime for å sjekke stoffskifte og slikt? Anonymous poster hash: b0c59...5a0
Anbefalte innlegg