slask Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Vanning eller dusj? Hva koster vannet i din kommune? Altså kubikkmeter-prisen inkl kloakkgebyret. Jeg betaler dette to ganger i året, men klarer aldri å huske hva prisen er. Inbiller meg at prislistene har sagt 40 kr pr m2, men er det inkl. kloakkdelen, neppe... Dette er Akershus, rett ved Oslo.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Vanning eller dusj? Hva koster vannet i din kommune? Altså kubikkmeter-prisen inkl kloakkgebyret. Jeg betaler dette to ganger i året, men klarer aldri å huske hva prisen er. Inbiller meg at prislistene har sagt 40 kr pr m2, men er det inkl. kloakkdelen, neppe... Dette er Akershus, rett ved Oslo. Her jeg bor betaler vi ca 17 000 i året i kommunale avgifter. Det er inkl vann så mye vi orker, kloakk, feier, søppel/renovasjon og eiendomsskatt. Skjønner ikke hvorfor dere ikke heller vetaler fast vannavgift istedet for vannmåler? Her er det 2400 i året kun for vannet. Tror det vilke blitt mye mer om vi betalte pr liter ja...Anonymous poster hash: e2876...f19
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 I min kommune har vi vannmåler. Vann: Fast avgift pr. år: 500 Pris pr. kubikkmeter: 16,88 Avløp: Fast avgift pr. år: 838 Pris pr. kubikkmeter: 30,68 Stipulert pr. år totalt: 11.000 Kommunen har ikke eiendomsskatt Anonymous poster hash: ef03d...773
slask Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2013 (endret) Her jeg bor betaler vi ca 17 000 i året i kommunale avgifter. Det er inkl vann så mye vi orker, kloakk, feier, søppel/renovasjon og eiendomsskatt. Skjønner ikke hvorfor dere ikke heller vetaler fast vannavgift istedet for vannmåler? Her er det 2400 i året kun for vannet. Tror det vilke blitt mye mer om vi betalte pr liter ja...Anonymous poster hash: e2876...f19 Betale fast pris for vann? Ja, du tror det bare er å ringe å bytte tilbake til "ikke måler". Nei, her er det en sats for vann og en for kloakk (kloakkavgift som måles ut fra vannforbruk, men etter annen sats). Endret 16. juni 2013 av slask
Djungelvrål Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 Vi har lurt på å innstallere vannmåler, da vil nok de kommunale avgiftene bli lavere. Vi bor bare 2 og en halv person her og vi vasker 3-4 maskiner med klær i uka. Oppvaskmasinen går 2-5 ganger i uka.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 I min kommune har vi vannmåler. Vann: Fast avgift pr. år: 500 Pris pr. kubikkmeter: 16,88 Avløp: Fast avgift pr. år: 838 Pris pr. kubikkmeter: 30,68 Anonymous poster hash: f73b7...626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå