Gå til innhold

Nevn noe du angrer på/har dårlig samv. for som har såret et annet menneske

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg angrer på at jeg under mitt verste ungdomsoppør var veldig fæl med bestefaren min. Han var ganske mye hos oss en periode etter bestemors begravelse fordi han savnet henne så fælt og ikke ville være alene. Han ville være med familien sin. Og istedet måtte han sitte å høre meg utrykke min misnøye over at han var der. Uff....skammer meg sånn over det.

Jeg angrer også på at vi med årene "glemye" den gamle mannen som har vært naboen vår i alle år. Vi var flinke til å besøke han når vi var barn men etterhvety som årene gikk ble det sjeldnere og sjeldnere. I ettertid har jeg fætt høre at han hadde det fryktelig vanskelig de siste årene med ensomhet og massse ting han trengte hjelp til. Og denne naboen bodde vegg i vegg med oss... Vi glemte han helt de siste årene og det tærer skikkelig på meg. Tenke på at han endte sine dager helt alene:-(

Fler som vil lette smvittigheten?

Anonymous poster hash: c28ae...bd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en gammel (beste)venninne som jeg bare slettet fra facebook forbi hun hadde visstnok sagt noe til en annen venninne og de to hadde vært slemme mot min søster.. Dagen i dag angrer jeg jo litt på det fordi det ble gjort veldig dumt og barnslig.... Gjort er gjort..

Anonymous poster hash: 6829b...d70
AnonymBruker
Skrevet

Jeg angrer stort på at jeg lovde gull og grønne skoger for eksen min i hele to år.
Jeg var ærlig og sa jeg elsket henne og fylte henne med forhåpninger om fremtiden og om oss.
Men jeg klarte ikke å levere. Jeg feiget ut når det sto på det værste og dét angrer jeg på!

Det er også utallige andre småting jeg angrer mye på. Det er mange som har fått svi for egoet mitt.

Jeg så ikke hintene og vibbene før de var forbi
og heller aldri når eg skulle bare ha gitt det litt tid
og det var vel kanskje jeg som gikk min egen vei

jeg klandrer ingen andre, for å bli så meget lei

Og kanskje jeg burde, ha sett litt mer på overnevnte
og ikke skylde på andre, for å ha oversett det

jeg hadde hodet fult av stier som ikke ledet til no

og ironisk nok, var det for å finne en glede for to
jeg fant jo selvsagt ingenting, jeg gikk i en ring

er det så rart det da, alle vet jo at pikken er blind

Anonymous poster hash: 358be...ac0
Gjest anonym
Skrevet

Jeg angrer stort på at jeg lovde gull og grønne skoger for eksen min i hele to år.

Jeg var ærlig og sa jeg elsket henne og fylte henne med forhåpninger om fremtiden og om oss.

Men jeg klarte ikke å levere. Jeg feiget ut når det sto på det værste og dét angrer jeg på!

Det er også utallige andre småting jeg angrer mye på. Det er mange som har fått svi for egoet mitt.

Jeg så ikke hintene og vibbene før de var forbi

og heller aldri når eg skulle bare ha gitt det litt tid

og det var vel kanskje jeg som gikk min egen vei

jeg klandrer ingen andre, for å bli så meget lei

Og kanskje jeg burde, ha sett litt mer på overnevnte

og ikke skylde på andre, for å ha oversett det

jeg hadde hodet fult av stier som ikke ledet til no

og ironisk nok, var det for å finne en glede for to

jeg fant jo selvsagt ingenting, jeg gikk i en ring

er det så rart det da, alle vet jo at pikken er blind

Angrer du på at du ga henne falske forhåpninger eller at du slo opp med henne?

Gjest wilmus
Skrevet

Jeg var sammen en skotte en stund og vi var håpløst forelsket.. Men han jobbet på båt utenfor england, og jeg bodde i norge, så jeg skjønte at det ikke kunne gå.Jeg bodde en stund i england, og vi besøkte hverandre flere ganger, men det ble håpløst når han nesten aldri hadde mobildekning osv osv.. Viste at jeg ikke kom til å klare å ikke ringe ham, og at han kom til å protestere om jeg "dumpa" han. Såe...Jeg kasta min engelske telefon med simkort og det hele. I søpla med´n...Stakkars, han tror sikkert jeg dævva eller noe...

Skrevet

Jeg var sammen en skotte en stund og vi var håpløst forelsket.. Men han jobbet på båt utenfor england, og jeg bodde i norge, så jeg skjønte at det ikke kunne gå.Jeg bodde en stund i england, og vi besøkte hverandre flere ganger, men det ble håpløst når han nesten aldri hadde mobildekning osv osv.. Viste at jeg ikke kom til å klare å ikke ringe ham, og at han kom til å protestere om jeg "dumpa" han. Såe...Jeg kasta min engelske telefon med simkort og det hele. I søpla med´n...Stakkars, han tror sikkert jeg dævva eller noe...

:sjokkert:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Angrer du på at du ga henne falske forhåpninger eller at du slo opp med henne?

Angrer på at jeg slo opp med henne selvfølgelig.

Gjest Anonym
Skrevet

Angrer på at jeg slo opp med henne selvfølgelig.

Er det lenge siden? Kanskje det ennå er håp?

AnonymBruker
Skrevet

Er det lenge siden? Kanskje det ennå er håp?

Det er kjempelenge siden. Og kanskje. Kanskje ikke. Håp er noen ganger urealistiske og.

Gjest anonym
Skrevet

Det er kjempelenge siden. Og kanskje. Kanskje ikke. Håp er noen ganger urealistiske og.

Så du har ingenting kontakt med henne. Hvis man virkelig vil noe, må man tørre å satse, ta en sjanse!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar denne som anonym for anledningen..

Gjennom hele oppveksten hadde jeg en fillebestemor som var der for meg i tykt og tynt. De første årene var vi naboer, men da vi flyttet fortsatte jeg å besøke henne i helgene. Vi helgehandlet sammen, og jeg bar varene fra butikken for henne, da hun slet med en vond rygg. Hun lagde mat, og visste ikke hva godt hun skulle gjøre for meg. Vi hadde mange gode samtaler, og vi tilbrakte ferier sammen. Hun var det beste og snilleste mennesket som fantes!

Så blir jeg ung voksen, og sammen med en fyr som manglet empati. Jeg holdt meg stort sett inne, da han trodde jeg var utro bare jeg beveget meg ut av døra. Han brukte stort sett alt vi hadde av midler, så jeg hadde ikke penger til buss eller til å ringe for. Livet var et helvete, og han kunne frarøve meg mat og søvn i dager i strekk hvis jeg sa eller gjorde noe "feil".

Min fillebestemors mann dør mens jeg lever sånn. Jeg trasser meg til å gå i hans begravelse, men med alvorlige følger - de neste årene får jeg ikke besøkt min fillebestemor som jeg var så glad i. Jeg vet at hun virkelig hadde trengt at jeg kunne vært der, og vet hun slet med ensomhet i de årene.

Så dør min fillebestemor - alene i verden.

Siden da, har jeg kommet meg ut av det destruktive forholdet og begynt å leve igjen, men det plager meg fortsatt veldig at jeg forlot min kjære fillebestemor da hun trengte meg som mest! Jeg håper hun forsto....

Anonymous poster hash: f387b...96f
AnonymBruker
Skrevet

Så du har ingenting kontakt med henne. Hvis man virkelig vil noe, må man tørre å satse, ta en sjanse!

Ingenting kontakt med henne? Hvor har du det fra? :)

Og jada, hvis man virkelig vil noe må man tørre å satse, og ta en sjanse. Lurer i blant på om vi ikke passet bedre sammen på den tiden enn vi gjør nå dog. I tillegg til at jeg har fått inntrykket av at hun ikke liker så godt en klønete fremgangsmåte eller typ flørting, og at hun da heller ønsker å ta initiativet selv heller. Så jeg går egentlig selv bare å venter på et insj jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting kontakt med henne? Hvor har du det fra? :)

Og jada, hvis man virkelig vil noe må man tørre å satse, og ta en sjanse. Lurer i blant på om vi ikke passet bedre sammen på den tiden enn vi gjør nå dog. I tillegg til at jeg har fått inntrykket av at hun ikke liker så godt en klønete fremgangsmåte eller typ flørting, og at hun da heller ønsker å ta initiativet selv heller. Så jeg går egentlig selv bare å venter på et insj jeg.

Hvis du slo opp, må jo du ta kontakt. Du kan ikke forvente at hun gjorde det når hun ble dumpet.

Anonymous poster hash: 86d91...498

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du slo opp, må jo du ta kontakt. Du kan ikke forvente at hun gjorde det når hun ble dumpet.

Er det noen regel som sier det da?

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen regel som sier det da?

Det er ingen regel, men blir man avvist vil man jo ikke mase på noen som ikke vil ha deg. Jeg ville aldri tatt kontakt med eksen som dumpet meg, jeg regner jo med at avgjørelsen gjelder så lenge han ikke tar kontakt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen regel, men blir man avvist vil man jo ikke mase på noen som ikke vil ha deg. Jeg ville aldri tatt kontakt med eksen som dumpet meg, jeg regner jo med at avgjørelsen gjelder så lenge han ikke tar kontakt.

Det høres så fornuftig det du sier nå. Men du sier jo det bare for moro skyld. :dry:

Sannheten er at jeg har faktisk tatt kontakt et par ganger, men kontakten ble avvist. Det er ingen god kontakt så det er til dels forståelig, men likevel, så frister det ikke så meget å mase fra denne kanten heller.. Jeg har tross alt såret, skuffet og sannsynligvis brent mange broer til nå, så det er blitt et minefelt uten like føler jeg. Og da ikke så lett å komme seg over til andre siden av jordet, slik at jeg skulle fått meg til å ta kontakt, igjen.

Gjest anonym
Skrevet

Det høres så fornuftig det du sier nå. Men du sier jo det bare for moro skyld. :dry:

Sannheten er at jeg har faktisk tatt kontakt et par ganger, men kontakten ble avvist. Det er ingen god kontakt så det er til dels forståelig, men likevel, så frister det ikke så meget å mase fra denne kanten heller.. Jeg har tross alt såret, skuffet og sannsynligvis brent mange broer til nå, så det er blitt et minefelt uten like føler jeg. Og da ikke så lett å komme seg over til andre siden av jordet, slik at jeg skulle fått meg til å ta kontakt, igjen.

Hvordan har du tatt kontakt da? Kanksje du må tilnærme deg henne på en annen måte?

Føler du at du var drittsekk med henne?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du tatt kontakt da? Kanksje du må tilnærme deg henne på en annen måte?

Føler du at du var drittsekk med henne?

Ja, jeg har vurdert andre tilnærmelser som er noe mer direkte. Det blir vel det neste alternativet, om det blir noen. Og jaaa, selvsagt føler jeg at jeg var drittsekk med henne. Sikkert på flere måter enn hun kan forestille seg og.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har vurdert andre tilnærmelser som er noe mer direkte. Det blir vel det neste alternativet, om det blir noen. Og jaaa, selvsagt føler jeg at jeg var drittsekk med henne. Sikkert på flere måter enn hun kan forestille seg og.

Har du prøvd å si det som det er? Unnskylde deg og si at du angrer. Hvis hun ikke vil da hadde jeg latt henne være. Å bli dumpet gjør vondt, man må gjennom en lang prosess og føler seg ofte ferdig med personen etterpå.

Gjest anonym
Skrevet

Hvis du tenker mye på henne bør du ta en sjanse! Legge deg flat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...