Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På barne- og ungdomsskolen ble jeg og mine to venner mobbet veldig av en guttegjeng. De var de kule på skolen, som drev fotball, festet og hadde jenter. Jeg og mine venner foretrakk å tilbringe tiden ved å spille spill, enten lokalt eller via nett. Ting endret seg på videregående, jeg fikk noen nye venner i tillegg til mine gamle og spillingen og den slags ble jo mer "sosialt akseptabelt" med tiden også. I studentbyen min møtte jeg min nåværende kjæreste og vi har vært sammen i snart to år. Hun er en kjempesnill og forståelsesfull jente, men akkurat når det gjelder denne saken her såret hun meg. Hun studerer sammen med gutten som mobbet meg mest. De har noen felles venner og samles noen ganger som en gjeng på fritiden. Når jeg fant ut at denne gutten var han som mobbet meg vegret jeg meg litt for å si det til kjæresten min. Jeg hadde jo tross alt ingenting med han å gjøre nå, men når han var på en fest hvor jeg også var og sa at han ikke husket meg, så sa jeg ifra til kjæresten etter festen. Hun viste forståelse og sa hun ville kutte ned kontakten med han. I helgen inviterte han til fest og han inviterte kjæresten min og meg. Jeg ville ikke dra og ville egentlig ikke at hun skulle dra heller, vi endte opp med å krangle om dette. Hun kunne ikke skjønne hvorfor jeg bare ikke kunne legge dette bak meg og skjønn at folk kunne endre seg. Jeg skjønner det og jeg har egentlig lagt det bak meg, men når jeg så han igjen kjente jeg et ubehag og når han tillegg ikke kjente meg igjen ble jeg utrolig sint og hadde mest lyst til å fortelle han hvem jeg var og hva han hadde gjort mot meg. Kjæresten min endte opp med å dra på denne festen og er der nå. Jeg føler at hun har såret meg og at hun ikke respekterte hva jeg følte. Jeg ville gjort det for henne. Overreagerer jeg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Forstår du føler deg såret. Mobbing er ikke ok og setter dype spor. Men kanskje du burde prøve å legge det bak deg, for din egen del. Det kan hende han har forandret seg og er et ok menneske.

Skrevet

Nei, du overreagerer ikke. Hvem er det som svikter kjæresten sin slik? Festen hans er vel mer verdt trossalt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...