AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #1 Skrevet 14. juni 2013 Hei, håper noen kan svare meg på dette! Jeg er bekymret for om jeg er gravid. Har to barn fra før. En graviditet passer i dette tilfelle svært dårlig. Jeg hadde sex med kjæresten min og brukte ikke prevensjon, fordi jeg ventet på mens for å begynne med p- ring.Han kom inn i meg og jeg tok angrepillen etter ca 12 timer. Etter ca fem dager fikk jeg en liten blødning og tenkte det var mensen som var blitt fremskjøvet litt pga angrepillen. Mensen min skulle i utgangspunktet kommet 1.5 uke senere. Jeg hadde ventet lenge og var ivrig til å begynne på p-ring og satte den inn. Var nok litt for hastig, for det ble ikke noe mer enn noen brunrøde spor i trusen. Jeg har brukt angrepillen et par ganger før i tiden, men har ikke opplevd småblødning før. Det har jeg derimot gjort begge gangene jeg var gravid, såkalt festeblødning. Jeg vet jo at p-ringen skulle settes inn 1. eller senest 5. dag av mensen. Jeg satte den inn, men tok den ut for to dager siden, altså etter seks dager. Fordi det tydeligvis ikke var mensen og da vil p-ringen ikke være sikker uansett. Jeg skulle hatt mensen for snart èn uke siden, men det er ikke spor etter den. Jeg kjenner litt murringer i magen, som om mensen skal komme. Det har jeg følt begge gangene jeg har vært gravid. Alle symptomer på at mensen skal komme, men ingen mens. Kjenner jeg blir litt smånervøs. Bor på et lite sted og ville ikke kjøpe graviditetstest på Rimi, hvor jeg kjenner alle. Må ta meg en tur ut av bygden i morgen for å få kjøpt den. Det hjelper lite i kveld, for hodet kverner og jeg sitter og analyserer og lurer på om det er en stor sjanse for graviditet. Håper noen her inne har noen erfaringer de vil dele, har ikke funnet noe på nettet enda. Anonymous poster hash: 0ce6e...824
Gjest vilma2000 Skrevet 14. juni 2013 #2 Skrevet 14. juni 2013 Hvis du hadde sex på eggløsningsdagen eller tiden rundt så er angrepillen bare 60% sikker. Kan godt hende du er gravid, og kan godt hende du ikke er det. Hvor i syklusen din er du nå? Hvis du er gravid, hvor langt på vei?
vanilje80 Skrevet 14. juni 2013 #3 Skrevet 14. juni 2013 Hvis du hadde sex på eggløsningsdagen eller tiden rundt så er angrepillen bare 60% sikker. Kan godt hende du er gravid, og kan godt hende du ikke er det. Hvor i syklusen din er du nå? Hvis du er gravid, hvor langt på vei? Jeg skulle hatt mensen for èn uke siden. Vi hadde sex rundt eggløsningen, for litt ca 18 dager siden. Det er en av grunnene for at jeg er så engstelig nå.
vanilje80 Skrevet 14. juni 2013 #5 Skrevet 14. juni 2013 Ingen som kan vite svaret på det. Regner ikke med noe fasittsvar, kanskje bare noe beroligende. Noen som har opplevd at mensen har blitt forskjøvet pga p-ring, selv om den bare ble brukt noen dager.
charactouy Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Hvis du skulle hatt mensen for en uke siden, så ta en test da vel!
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 Fått testet deg?? Anonymous poster hash: d7a06...6b0
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 15. juni 2013 #8 Skrevet 15. juni 2013 Du hadde sex rundt eggløsning uten prevensjon, men ønsker ikke å bli gravid? Jaja, noen liker å leve farligere enn andre... Det eneste som kan gi deg svar er en test. De får du kjøpt på nettet også, hvis du ikke ønsker at andre skal vite det. 1
vanilje80 Skrevet 15. juni 2013 #9 Skrevet 15. juni 2013 Testen var negativ. Regner med mensen er forsinket pga hormonkrøll. Fikk jo i meg både angrepille og p-ring. Helt enig i at jeg tok en råsjangs, veldig glad det gikk bra! Sånn kan det gå med sommer og sol, for mye vin og superdeilig kjæreste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå