Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Berit
Skrevet

Er det ok å ønske oppmerksomhet fra andre av motsatt kjønn når man er i et forhold?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det. Eller, de fleste liker jo å bli smigret men jeg forstår det slik at du går inn for å få oppmerksomheten.

Anonymous poster hash: da712...d90
Skrevet

Jeg syns det er greit å ønske det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du har problemer med selvtilliten om det er nødvendig.

Anonymous poster hash: ba80e...93c
Gjest C4r1n3
Skrevet

For meg er det nok med oppmersomhet fra mannen min, så jeg har aldri ønsket det og ser heller ikke hvorfor man ønsker noe slikt dersom man har en kjæreste som bryr seg, viser det og er oppmerksom. Er det ikke nok med oppmerksomhet fra den personen som er kjæresten din? Hvorfor trenge, ville ha, bry seg om oppmerksomhet fra fremmede personer når man har en mann/dame å gå hjem til? Dersom man har så dårlig selvtillit at man trenger å få den boostet av fremmede på flørter'n, så bør man virkelig jobbe med det problemet..

• Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet (endret)

For meg er det uinteressant og har derfor problemer med å forstå behovet for det. Men det avhenger jo mer av om partneren din synes det er ok. I utgangspunktet er det jo greit å flørte så lenge man ikke gjør noe mer. Men synes som sagt det er rart at man trenger denne bekreftelsen.

Endret av Faerunpedia
Skrevet

Jeg tenker at det selvfølgelig er ok å ønske dette. Det er helt normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes egentlig ikke det er "ok" å ønske dette.
Hvis man er i et lykkelig forhold, burde ikke oppmerksomheten fra andre bety noe som helst.

Skulle jeg en dag befinne meg i et forhold, ville det ha vært uinteressant å motta (denne type) oppmerksomhet fra andre enn damen min. Og jeg selv, ville naturligvis ha sentrert min oppmerksomhet mot henne. Slettes ikke andre hvertfall og sist men ikke minst, hadde ikke likt og kommentert gud og enhver på facebook. Dette synes jeg er lavmål og vel så lite gjennomtenkt som omtenksomt.

Anonymous poster hash: 5b50b...71f
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Hvis du er kvinne er det nok på grensen til stuerent å enten ønske det eller bli utsatt for det.

Skrevet

Jeg ser ingen grunn til det i det forholdet jeg er i, men hvorvidt det er greit må du kanskje klargjøre med din partner.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Oppmerksomhet i form av vennskap, ja. Jeg synes det er helt greit å ha venner av motsatt kjønn.

Flørting derimot liker jeg overhodet ikke, verken å motta selv eller å se at min partner blir utsatt for.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Det er vel avhenge av hva du legger i "å søke oppmerksomhet" vil jeg mene.

Å få/bli gitt oppmerksomhet derimot er da i de alle fleste tilfeller en fornøyelse som lyser opp en ellers kanskje slitsom arbeidsdag.

Om man derimot aktivt søker oppmerksomhet så blir det som regel bare kleint for omgivelsene.

AnonymBruker
Skrevet

Her må vi jo sitte et helt klart skille da.

Det er forskjell på å søke oppmerksomheten. Og å tilfeldigvis få / bli utsatt for den

Anonymous poster hash: 5b50b...71f
Skrevet

Er det ok å ønske oppmerksomhet fra andre av motsatt kjønn når man er i et forhold?

Man må gjerne ønske det, men om man faktisk går ut og prøver å finne det, er det et problem om man har en partner som ikke liker sånt.

For min del ville jeg aldri oppsøkt oppmerksomhet fra andre, om jeg hadde en flott jente "hjemme". Jeg er veldig streng på meg selv på disse tingene, men hadde ikke hatt noe problem om jenta flørta litt her og der, så lenge hu ikke gjorde noe fysisk med det.

Skrevet (endret)

Er nok mange muligheter her:

- å søke aktivt oppmerksomhet hos det motsatte kjønn

- å få oppmerksomhet hos det motsatte kjønn

- å like at man får oppmerksomhet hos det motsakke kjønn

Førstenevnte blir for min del feil, de to andre ser jeg ikke helt som et problem på noe som helst måte. Det er greit å få komplimenter og jeg synes også det er ganske naturlig å like at man får et kompliment? Hva skal det bli liksom i stedet - fysh og æsj nå fikk jeg et kompliment fra en mann? Grøss?

Så det spørs hvor man legger "ønske" her. Er det det samme som å like det, eller er det mer i betydning av å søke aktivt?

Må jo ta forbehold til omfanget selvfølgelig - kan se meg at det må jo bli litt slitsomt om man konsekvent blir sjekket opp heeele tiden selv om man ikke søker dette aktivt? Og da må man mulignes vurdere om det er noe med kroppsspråket eller utstrålingen som gjør at dette skjer.

Får samboeren min komplimenter fra andre damer synes jeg i grunn at det er bare stas fordi det er meg som har kapret ham :nigo:

Endret av Bond
Skrevet

Nei, det er ikke ok.

Og dumpegrunn.

Gjest tsejG
Skrevet

Overhodet ikke OK nei.

Som det blir skrevet av andre her, tilfeldig oppmerksomhet i form av komplimenter i hverdagen, ja, det er bare uskyldig og noe som gjør tilværelsen hyggeligere.

Oppsøkende oppmerksomhet derimot, som å la det gå sport i å eksponere seg selv på Face og andre sosiale nettsteder for å innhente flest mulige likes og flørtende kommentarer osv, nei nei nei...

Det ville aldri blitt akseptert her i gården, og der er vi dessuten av samme oppfatning begge to, så det forekommer heldigvis ikke.

Barnslig, fjortisbefengt tull, og kun folk med lav/manglende selvtillit som driver med sånt rør!

Gjest Gjest
Skrevet

Helt greit så lenge det er åpenhet om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...