Gå til innhold

Kan katter bli fornærmet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dyttet nettopp vekk katten min og sa strengt GÅ VEKK! Hun skal hele tiden ligge oppå meg og kose, og det er så slitsomt. Virker som hun ble dødelig fornærmet, nå har hun lagt seg på et annet rom, og vender bare rumpa til meg om jeg snakker til henne. Er dette vanlig oppførsel?

Anonymous poster hash: 981e2...508
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Yepp. :)

Anonymous poster hash: e05fe...8e6
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Meerrkelig. Skikkelig jenteoppførsel jo! Er bare så slitsomt at hun konstant skal legge seg oppå brystet mitt, er en svær og hårete katt dette her.

• Liker 1
Skrevet

haha, en av mine to katter ble blodig fornærmet hvis han ikke fikk stå på spisebordet, eller hvis vi satte ham ut om kvelden! :fnise:

Den andre er i grunn bare feig, men han har i det siste furtet ganske mye etter at vi tok den årlige "løveklippen" på ham før sommeren... Han er en norsk skogkatt og ser for øyeblikket ut som en stusselig puddel, med DIGER løvemanke og pelsdotter på føttene og tuppen av halen.

• Liker 6
Skrevet

Vår 10 kilo lette Elvis legger seg AKKURAT der han vil ligge, når han vil ligge der. Det kan for eksempel være oppå brystet mitt når jeg ligger på sofaen ig trykke på nettbrettet mitt. Han flytter seg knapt nok om vi løfter han vekk :fnise:

Og jo, han blir fornærma.

Fine pusen min :rodmer:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Katter er født fornærmet.

Anonymous poster hash: 2060a...ab0
  • Liker 1
Gjest gjest17
Skrevet

Meerrkelig. Skikkelig jenteoppførsel jo! Er bare så slitsomt at hun konstant skal legge seg oppå brystet mitt, er en svær og hårete katt dette her. Anonymous poster hash: 981e2...508

Ikke bare jenteoppførsel i katteverdenen! Kjenner en hannkatt og to som også blir fornærmet av slik oppførsel :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Katter ( de jeg kjenner) synes at de fortjener alt av det beste til enhver tid , og de mener det virkelig.

Så selvsagt blir de fornærmet for noe slikt ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ohh yeah, du skulle sett min Shane Keiko når han ble sur.

Anonymous poster hash: 78d5e...0cb
  • Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Å ja da det kan jeg skrive under på.

Skrevet

Jeg vet ikke akkurat om jeg vil bruke ordet fornærmet, skjønt det kan kanskje sies slik og. :) Men at de har følelser som oss og kan bli lei seg, føle seg avvist o.s.v er jeg helt sikker på.

Mulig det bare er jeg som er ekstremt svak for dem, men jeg tenker ofte når ting går meg skikkelig imot her i verden at jeg skulle hatt katters evne til å få det som de vil. ;) Her blir det en del "Nei" "Nei" "Nei" "Jaja, okei da".... :fnise:

• Liker 2
Gjest Gunfreak
Skrevet

Hunder kan det så da regner jeg med katter kan det.

Skrevet (endret)

Ibsen ble akkurat fornærma. Hadde just sluppet inn han og minstemann etter noen timer ute. Jeg tok en tur ut av stua og da jeg kom inn igjen satt han som den største selvfølgelighet på stuebordet. Ikke lov, jeg sendte han ned. Det var nok til at han skulle ut igjen :fnise:

Endret av fruBeist
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

haha, en av mine to katter ble blodig fornærmet hvis han ikke fikk stå på spisebordet, eller hvis vi satte ham ut om kvelden! :fnise:

Den andre er i grunn bare feig, men han har i det siste furtet ganske mye etter at vi tok den årlige "løveklippen" på ham før sommeren... Han er en norsk skogkatt og ser for øyeblikket ut som en stusselig puddel, med DIGER løvemanke og pelsdotter på føttene og tuppen av halen.

Hvorfor i ALL VERDEN har du gjort dette? Herregud, så mye dumt folk får seg til å gjøre.

Anonymous poster hash: 5d078...206

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke katter blir fornærmet, jeg tror heller de har et kroppspråk som vi tolker som fornærmet, fordi det ser slik ut i fra et menneskelig synspunkt. Men jeg tror nok heller det er en menneskeliggjøring av katten.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i ALL VERDEN har du gjort dette? Herregud, så mye dumt folk får seg til å gjøre.

Anonymous poster hash: 5d078...206

Vi gjorde det selvfølgelig for å ydmyke katten vår, fordi vi elsker å se at han blir fornærmet og gjort narr av av andre mennesker.

Katten vår er langhåret og sliter fryktelig på sommeren når det er varmt - også fordi han begynner å bli gammel og har vansker for å vaske pelsen sin helt ren ettersom han har så innmari langt hår rundt hodet. Derfor.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde det selvfølgelig for å ydmyke katten vår, fordi vi elsker å se at han blir fornærmet og gjort narr av av andre mennesker.

Katten vår er langhåret og sliter fryktelig på sommeren når det er varmt - også fordi han begynner å bli gammel og har vansker for å vaske pelsen sin helt ren ettersom han har så innmari langt hår rundt hodet. Derfor.

Trodde det var vanlig å å klippe langhårede katter på sommeren jeg. Har gjort det samme med min sibir, hun blir innmari varm om sommeren, og får mye tover i pelsen. Så istedet for å klippe av disse tovene hele tiden har jeg klippet henne. Hun ble fornærmet da jeg gjorde det men ser hun har lettere for å vaske seg og greier nå.

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Joda. Katten min setter faktisk opp et furtent ansikt (!) og går i en helt annen etasje i noen timer, kanskje en hel dag, om han ikke får viljen sin.

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke katter blir fornærmet, jeg tror heller de har et kroppspråk som vi tolker som fornærmet, fordi det ser slik ut i fra et menneskelig synspunkt. Men jeg tror nok heller det er en menneskeliggjøring av katten.

Det kommer an på hva en legger i ordet fornærmet. Jeg tenker lei seg/såret eller ydmyket. Mener du da at katten ikke har slike følelser? Jeg mener de har hele spekteret, også at de kan kjenne ydmykelse. Jeg lo av katten min en gang da han skulle ned fra et tre, og det jeg så da var ikke annet en ydmykelse.

Endret av Aurora M.
  • Liker 3
Skrevet

Fornærmet er jo egentlig bare et annet ord for såret/lei seg o.l. Mener du da at katten ikke har slike følelser?

Såret? Nei, det tror jeg ikke en katt kan føle. "Lei seg" er vel litt vanskelig, det kommer an på hva man legger i det. En katt som er sulten, kald og ensom føler jo det, dvs. de føler seg jo da ikke vel. Men jeg mener det er langt steg derifra til å si at katten blir såret eller fornærmet, det tror jeg er en altfor stor menneskeliggjøring av dyr og deres atferd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...