Gå til innhold

Sunn sjokolade og erstatning av dressing

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva slags sjokolade kan man spise som er "sunn"? Hvilket merke?

Finnes det en slags type dressing eller lignende sauser som ikke er så usunn som vanlig dressing og som kan brukes til salater o.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ingen sunn sjokolade. men hvis du først skal spise sjokolade, velg en sjokolade som har mer enn 70% kakao. dette fordi du får i deg antiorksidanter fra kakaoen. merke spiller ikke noen rolle.

og når det kommer til dressing, så kan du lage dine egne dressinger hjemme med å erstatte rømmen med f.eks. yoghurt naturell. bare fantasien som setter begrensninger :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda, sjokolade med mer enn 70 % kakao regnes faktisk som sunn! :-)

Den er mørk og bitter og etter min smak god, men det er nok ikke alle som liker den like godt naturell.

Oljedressinger basert på feks. olivenolje med div. tilsetninger som feks. balsamicoeddik, krydderier o.s.v. er også sunnere alternativer. Snakker du hovedsaklig om kalorier eller tenker du mer i retning av sunnere fett?

Skrevet
Joda, sjokolade med mer enn 70 % kakao regnes faktisk som sunn! :-)  

Den er mørk og bitter og etter min smak god, men det er nok ikke alle som liker den like godt naturell.

Oljedressinger basert på feks. olivenolje med div. tilsetninger som feks. balsamicoeddik, krydderier o.s.v. er også sunnere alternativer. Snakker du hovedsaklig om kalorier eller tenker du mer i retning av sunnere fett?

Grunnen til at den mørke sjokoladen (70%) regnes som sunn, er at man får i seg en del viktige stoffer, men skal man gå ned i vekt, er det ikke mye som skiller den fra vanlige sjokolader.

Skrevet

ser ikke for meg at jeg greier å lage en god dressing av den ekle olivenoljen.. jeg har ikke peil på krydder eller noe.. idun partydressing er liker jeg, har kutta ned på bruken av den da.. siden den inneholder 40-50 gram fett.. sukk.. har noen en sunn oppskrift på en sånn dressing kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...