Gå til innhold

Noen som har adoptert barn alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså noen single? Jeg kommer jo aldri til å møte noen mann, så da får jeg fikse barn på egen hånd. Hvordan går jeg fram for å adoptere som singel?

Anonymous poster hash: ee2a0...ff1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det så og si umulig å adoptere som enslig. Det er få land som aksepterer enslige adoptanter, og meg bekjent tar ingen av foreningene ingen nye søknader fra enslig, da de allerede har ventelister. Uten en formidlingsbekreftelse fra en adopsjonsforeningene kan barnevernet utarbeide sosialrapport.

Anonymous poster hash: bd9ca...d35

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det så og si umulig å adoptere som enslig. Det er få land som aksepterer enslige adoptanter, og meg bekjent tar ingen av foreningene ingen nye søknader fra enslig, da de allerede har ventelister. Uten en formidlingsbekreftelse fra en adopsjonsforeningene kan barnevernet utarbeide sosialrapport.

Anonymous poster hash: bd9ca...d35

Så teit. Hvordan kan jeg få barn da? Ufattelig idiotisk system, når det er millioner av barn i verden som har det vondt. Som kunne fått det godt hos meg. Jeg har mye familie som kan hjelpe meg, og bra økonomi. Har mye kjærlighet å gi, men er ufattelig vondt om jeg aldri skal bli mamma :( I verste fall får jeg ta meg en tur til Colombia eller noe og hooke opp med en kar. Men er jo skeptisk i forhold til aids etc.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan dra til Danmark og kjøpe sæd og få satt inn et befruktet egg :) Da får du også oppleve å bli gravid! Og barnet vil biologisk være ditt.

Anonymous poster hash: 01bce...ba1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan dra til Danmark og kjøpe sæd og få satt inn et befruktet egg :) Da får du også oppleve å bli gravid! Og barnet vil biologisk være ditt.

Anonymous poster hash: 01bce...ba1

Hadde håpet å få slippe alt det styret der da.. Men takk for tips :)

Gjest Murica
Skrevet

Hadde håpet å få slippe alt det styret der da.. Men takk for tips :)

Styret?

Er ikke mindre styr å få satt inn egg enn det er å dra til Colombia for å finne en mann du håper ikke har aids =p

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Styret?

Er ikke mindre styr å få satt inn egg enn det er å dra til Colombia for å finne en mann du håper ikke har aids =p

Kanskje,men hadde håpet å adoptere jeg da.. Har googlet adopsjonsforum og diverse andre sider. Virker helt håpløst å adoptere som singel! Så teit. Ikke min feil at ingen menn vil ha meg, jeg kan jo ikke tvinge noen til å gifte seg med meg heller liksom.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Så teit. Hvordan kan jeg få barn da? Ufattelig idiotisk system, når det er millioner av barn i verden som har det vondt. Som kunne fått det godt hos meg. Jeg har mye familie som kan hjelpe meg, og bra økonomi. Har mye kjærlighet å gi, men er ufattelig vondt om jeg aldri skal bli mamma :( I verste fall får jeg ta meg en tur til Colombia eller noe og hooke opp med en kar. Men er jo skeptisk i forhold til aids etc.

Idiotisk system? Den naturlige måten er jo at man må ha en kvinne og en mann for å få barn. Skulle bare mangle at det er litt mer tungvint å få barn på andre måter da.

AnonymBruker
Skrevet

Idiotisk system? Den naturlige måten er jo at man må ha en kvinne og en mann for å få barn. Skulle bare mangle at det er litt mer tungvint å få barn på andre måter da.

Selvfølgelig er det beste for et barn å ha to foreldre, men jeg må si meg enig i ts at det er leit at det finnes så mange barn der ute som trenger et trygt og godt hjem men ikke får mulighet fordi det så og si er umulig å adoptere som enslig. Hvis man har et godt støtteapparat i tilfelle noe skulle skje og en god økonomi og masse kjærlighet å gi så syns jeg det burde veie tyngre enn om man er et par.

Anonymous poster hash: 7326c...56b

• Liker 1
Gjest Murica
Skrevet

Kanskje,men hadde håpet å adoptere jeg da.. Har googlet adopsjonsforum og diverse andre sider. Virker helt håpløst å adoptere som singel! Så teit. Ikke min feil at ingen menn vil ha meg, jeg kan jo ikke tvinge noen til å gifte seg med meg heller liksom.

Jeg kan love deg at adopsjon ikke er en enkel rute å ta.

Det krever tid, tålmodighet og ett lass med penger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan love deg at adopsjon ikke er en enkel rute å ta.

Det krever tid, tålmodighet og ett lass med penger.

Urettferdig :( Og diskriminerende mot oss som ikke kan få tak i menn. Det oppmuntres jo nesten til menneskehandel, skal jeg tvinges til å dra til Thailand og "kjøpe" en mann å gifte meg med, bare så jeg kan få adoptere?

tro meg, jeg hadde blitt en bra mor. Er så vondt at jeg aldri skal få oppleve å få barn.

Gjest Murica
Skrevet

Urettferdig :( Og diskriminerende mot oss som ikke kan få tak i menn. Det oppmuntres jo nesten til menneskehandel, skal jeg tvinges til å dra til Thailand og "kjøpe" en mann å gifte meg med, bare så jeg kan få adoptere?

tro meg, jeg hadde blitt en bra mor. Er så vondt at jeg aldri skal få oppleve å få barn.

Du har fortsatt muligheten til å dra til danmark.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

enig at det er teit at du som enslig ikke kan adobtere, men å dra til danmark er bare enda dummere, da skaper du bare enda et barn som mangler en foreldrer, kanskje du kan bli forstermor, vet om en enslig som er det, ellers så får du bare forsette å prøve å finne en mann, må aldri gi opp det, en gang møter du kanskje drømmemannen

Anonymous poster hash: 57a1d...fd0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

enig at det er teit at du som enslig ikke kan adobtere, men å dra til danmark er bare enda dummere, da skaper du bare enda et barn som mangler en foreldrer, kanskje du kan bli forstermor, vet om en enslig som er det, ellers så får du bare forsette å prøve å finne en mann, må aldri gi opp det, en gang møter du kanskje drømmemannen

Anonymous poster hash: 57a1d...fd0

Fostermor, det har jeg ikke tenkt på! Er det lettere å bli det? Men da kan jo barnet havne hos foreldrene igjen, stemmer ikke det? Jeg vil gi et barn et stabilt liv.

Skrevet

Colombia? Du vet det finnes menn her i Norge også? Ikke det at jeg mener du burde lure noen, men i praksis så hadde det vært den minste sak.

For øvrig så er det mye mye mye mer styr å gå gjennom en adopsjonsprosess enn det er å dra til Danmark for å få donor.

AnonymBruker
Skrevet

Fostermor, det har jeg ikke tenkt på! Er det lettere å bli det? Men da kan jo barnet havne hos foreldrene igjen, stemmer ikke det? Jeg vil gi et barn et stabilt liv. Anonymous poster hash: ee2a0...ff1

Som fosterhjem har du mulighet til å komme med ønsker vedr varigheten av plasseringen. Men uansett vil det være en mulighet for at barnet skal hjem igjen, slik systemet er i dag.

Slik jeg forstår det vil enslige fosterhjem ikke være kandidater til å ta i mot de aller minste fosterbarna, men der kan det hende jeg tar feil.

Anonymous poster hash: 649d3...db2

Gjest Spiderpig
Skrevet

Tanten min fikk adoptert en jente, og hun er singel. Tok noen år, men hun hentet i høst en kjempesøt jente fra India. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tanten min fikk adoptert en jente, og hun er singel. Tok noen år, men hun hentet i høst en kjempesøt jente fra India. :)

er det ikke sånn at de som stiller først i køen er de som også ikke fysisk KAN få barn?

Anonymous poster hash: 12a79...331

AnonymBruker
Skrevet

er det ikke sånn at de som stiller først i køen er de som også ikke fysisk KAN få barn? Anonymous poster hash: 12a79...331

Det varierer litt fra land til land tror jeg. Noen steder prioriterer de ufrivillig barnløse foran de som kan få eller har egne barn, og jeg tror de fleste land prioiterer par foran enslige. Det kan være enklere dersom man er villig til å adoptere et litt eldre barn med funksjonsnedsettelser.

Anonymous poster hash: 649d3...db2

Gjest Lille-pus
Skrevet

Stemmer med det de av mine venner som har utenlandsadoptert sier; Barn med special needs gir ofte kortere ventetid, men ventetiden er der alikevel.

Kostnadene er også vitkig å ta høyde for. Et beløp rundt 200.000,- bør være et minimumsbeløp du har på konto fritt tilgjengelig for en utenlandsadopsjon.

For et par er et par hundre tusen en mindre belastning enn det er for et enslig menneske, - så du må være rimelig ressurssterk for å klare dete samtidig med at de fleste jo har litt gjeld på bosted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...