Gå til innhold

Vær så snill å hjelp meg med forsikringsoppgjør!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg har fått en vannskade som har ødelagt laminaten i to rom - tilsammen 19 kvm. Jeg prøver å sette håndtverkere på saken, men det er ikke lett da de få i nærheten av her jeg bor enten ikke kan komme i nærmeste fremtid,eller ikke vil legge vinylgulvet jeg har bestemt meg for.

Jeg kan sikkert få til å rive opp gulvet og legge vinyl, men å fjerne alle listene og sette dem på igjen kvier jeg meg for å prøve på, det er ledninger osv. bortkjøring av materialer kan jeg heller ikke stå for.

Hvis jeg tar ut fullt kontantoppgjør får jeg 6300 kr som skal holde til nytt gulv, legging, av/på lister, bortkjøring av materialer. Gulvet kommer til å koste 3700 kr + frakt på 670 kr som jeg betaler selv. Da er det ikke mye penger igjen.

Har lest at hvis man tar ut kontantoppgjør og det viser seg at det er mer skader enn antatt så får man ikke hjelp av forsikringa. Men når håndverkeren er skeptisk til å legge vinylgulvet (som bare skal legges løst over et gammelt belegg), og vil at jeg da skal skrive en notis som fritar han fra fremtidig ansvar rundt gulvet - vil ikke det da ødelegge noe av poenget med at en håndtverker skal gjøre det?

Erfaringer med å ta ut delvis kontatoppgjør og ha håndtverkere til resten?

Jeg har egenandel på 4000 kr.

Alle erfaringer rundt tema tas i mot med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får normalt dekket skadene hvis det viser seg å være mer skade enn det som først ble antatt, men det må i så fall dokumenteres overfor selskapet.

Videre så kan beløpet du har fått oppgitt som kontanterstatning være uten mva, eller bli betalt ut til deg uten mva. Mva får du først tilbake når du dokumenterer utlegg på skaden, så ta vare på kvitteringer. Disse kan du sende inn til selskapet i etterkant slik at du får refundert mva.

Jeg har ingen erfaring med å delt oppgjør.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et mye større oppgjør pga en vannskade. Jeg valgte delvis kontantoppgjør og angrer. Det kostet meg dyrere enn nødvendig. Her var det forsikringsselskapets "firma" som gjorde jobben. Det vil si at de hadde kontakt med et firma og de hadde jobben. Når ting ble slik at jeg valgte å oppgradere en del ting så lot jeg de fortsatt ta jobben. Noe gjaldt forsikringen og noe tok jeg privat. Halve kjøkkenet var forsikringssak og halve ikke. Jeg valgte da å skifte hele kjøkkenet, få forsikringsoppgjøret og betale samme firmaet for jobben. Der aner jeg at jeg dreit på draget. Jeg skulle latt forsikringsselskapet betale for sin del og så kunne jeg ha betalt for resten.

Få en håndtverker til å ta jobben med en notis om at du vil at vinylgulvet skal legges sånn og slik.

Dersom vannskaden er slik at gulv må skiftes så skjønner jeg ikke hvorfor forsikringsselskapet ikke tar hele kostnaden så lenge du ikke oppgraderer selve gulvet. De må jo fjerne gammelt og skadd gulv. Sørge for at grunnlaget er tørt og godt nok for å legge nytt gulv. Gulvet skal tilbake til samme standard.

Anonymous poster hash: 14bcd...a73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...