Gå til innhold

Fordele kaloriene utover uka

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skal spise 1500 kalorier pr dag for å gå ned i vekt så utgjør det 10.500 kalorier pr uke. Kan man da velge å spise 1200 kalorier pr dag i seks dager (til sammen 7200 kalorier) og så spise 3300 kalorier den syvende dagen? Eller ødelegger man for hele systemet da?

Til vanlig er jeg helt fornøyd med 1500 kalorier pr dag, men så skal jeg i bryllup, dåp, 40-årslag og diverse andre happenings mange helger i juni og juli, og da vet jeg at det blir vanskelig å holde seg til 1500 pr dag.

Siden jeg er i god gang med nødvendig vektnedgang og ikke har lyst til å ødelegge det så vil jeg ikke bare spise og tenke at alt går greit. Og jeg vet at slike festligheter blir mindre festlige dersom jeg skal takke nei til alt av god mat, kaker, desserter og alkohol.

Anonymous poster hash: c9375...abb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok "systemet" ditt nullstiller seg daglig, ikke ukentlig :) Du kan fint skeie ut en gang i blandt, uten at du nødvendigvis legger på deg. Kos deg!

Anonymous poster hash: 40fcb...ef7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skal spise 1500 kalorier pr dag for å gå ned i vekt så utgjør det 10.500 kalorier pr uke. Kan man da velge å spise 1200 kalorier pr dag i seks dager (til sammen 7200 kalorier) og så spise 3300 kalorier den syvende dagen? Eller ødelegger man for hele systemet da?

Til vanlig er jeg helt fornøyd med 1500 kalorier pr dag, men så skal jeg i bryllup, dåp, 40-årslag og diverse andre happenings mange helger i juni og juli, og da vet jeg at det blir vanskelig å holde seg til 1500 pr dag.

Siden jeg er i god gang med nødvendig vektnedgang og ikke har lyst til å ødelegge det så vil jeg ikke bare spise og tenke at alt går greit. Og jeg vet at slike festligheter blir mindre festlige dersom jeg skal takke nei til alt av god mat, kaker, desserter og alkohol.

Anonymous poster hash: c9375...abb

Aner ikke hvordan de fungerer, men har hørt at man ikke bør gå på mindre enn 1300 kcal per dag.

I tillegg bør du jo trene litt ekstra for å veie opp for et kakestykke og et par glass vin:)

Kos deg!

Anonymous poster hash: 4461f...83b

Gjest Heartbeat
Skrevet (endret)

Jeg gjør ofte det om jeg skal skeie ut. Spiser mindre i ukene for å skeie ut lørdag, eller om det er bursdag og andre ting som skal skje. Jeg sliter med å holde meg når alle andre spiser kake og godterier og jeg ikke kan røre noe. Så da kan jeg spise mindre noen dager før begivenheten.

Da klarer jeg å holde vekten. Spiser jeg som normalt i ukedagene, dva ca 1200 kcal og jeg da skeier ut, legger jeg raskt på meg noen kg som jeg uansett må slanke bort igjen.

Endret av Heartbeat
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør ofte det om jeg skal skeie ut. Spiser mindre i ukene for å skeie ut lørdag, eller om det er bursdag og andre ting som skal skje. Jeg sliter med å holde meg når alle andre spiser kake og godterier og jeg ikke kan røre noe. Så da kan jeg spise mindre noen dager før begivenheten.

Da klarer jeg å holde vekten. Spiser jeg som normalt i ukedagene, dva ca 1200 kcal og jeg da skeier ut, legger jeg raskt på meg noen kg som jeg uansett må slanke bort igjen.

Er 1200 kcal normalt for deg??

Jeg prøver å slanke meg nå og sliter med å holde meg på 1300 kcal daglig.

Hva spiser du typisk i løpet av en dag?

Anonymous poster hash: 4461f...83b

Gjest Heartbeat
Skrevet

Ja må holde meg på rundt 1200kcal på normal aktivitet.

Kan øke litt om jeg trener ekstra eller er mer i aktivitet. Ellers må jeg ligge så lavt for å holde vekten.

Frokost er bær og en boks mager vaniljekesam.

Middag, gjerne fisk eller kjøtt som svinestrimler eller karbonadedeig, med masse grønnsaker.

Kveldsmat består som oftes av et par egg, salat eller tunfisk og lignende

Spiser jeg på en lørdag eller i en bursdag må jeg sette ned kaloriinntaket noen dager for å holde vekten.

Men dette er vel individuelt fra person til person.

Noen kan jo spise 2000kcal og holde vekten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...