Gå til innhold

Redusert arbeidstid

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jenta vår begynner i barnehage i november. Hun er da rett over ett år.

Jeg vil ikke at hun skal ha altfor lange dager. Men begge to jobber 100%. Nå er vi heldige, da jeg jobber rett ved barnehagen og mannen min kjører forbi på veien.

Jeg vurderer redusert arbeidstid. Men hva er best? Kortere dager eller en dag fri i løpet av uken? Må selvsagt høre hva som er best for arbeidsgiver. Men jeg er bare lærling så vil tro begge deler vil gå i orden.

Og er det ikke slik at man har rett på redusert arbeidstid med små barn i hus?

Et annet alternativ er at den som starter senest leverer og den som slutter tidligst henter.

Endret av Orchideae
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er lærling må det da være bedre at faren går ned i stilling, så du blir ferdig med læretiden på normert tid? Ellers høres det bra ut at én leverer sent og den andre henter tidlig, og at dere kanskje tar ut noe avspasering og fridager den første tiden (hvis det er mulig). Det kommer nok til å gå helt fint :)

Anonymous poster hash: b5756...de8
Skrevet

Jeg mener (er ikke 100% sikker) men som lærling kan man ikke ha redusert stilling grunnet du har bare to år læretid å må jobbe viss antall timer for å kunne få lov til å ta fagprøven!

Skrevet

Får høre hva jobben sier for noe. Vi har ikke mulighet til at mannen går ned i stilling da han tjener mye bedre enb hca jeg gjør som lærling.

Vet ei annen har redusert stilling som lærling i samme fag som jeg er, da hun har barn.

Lurer på om det blir at en leverer og en henrer og eventuelt fulle dager innimellom. Er jo greit å bli ferdig med læretida også. :)

AnonymBruker
Skrevet

Korte dager og en dag fri er best for en 1 åring mener jeg.

Anonymous poster hash: c0274...8c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...