AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #1 Skrevet 14. juni 2013 Heisann! Jeg har vært av og på sykemeldt siden januar på grunn av ryggsmerter, vært ansatt siden november i fjor. Nå er jeg og ledelsen i kontakt med NAV for å muligens gi meg en ny jobb innenfor kommunen.Cluet her er at jeg tester positivt på en graviditettstest idag. Jeg og mannen min har vært prøvere i over et år, derfor tenkte jeg at jeg ikke kunne bli gravid, og derfor har ikke stresset noe med å bruke prevensjon.Så nå er jeg altså på en jobb hvor jeg ikke kan yte maksimalt, samtidig som ledelsen prøver å hjelpe meg, og jeg har blitt gravid.Jeg er selvsagt glad for graviditeten, men føler det gjør det enda vanskligere for arbeidsgiver. Føler meg som den belastningen. Jeg søker selvsagt jobb på egenhånd også.Noen trøstende ord?Anonymous poster hash: ca611...c30
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Kan du ikke yte maksimalt i jobben pga gravid? Da tenker du feil syns jeg Klart en del gravide får div plager, men mange gravide jobber 100% frem til den dagen de går ut i svangerskapspermisjon. Og du vet jo ikke hvordan det blir med deg, kanskje du kan jobbe 100% lenge du og. Graviditet er ikke en sykdom. Noen har null plager hele graviditeten og merker knapt at de er gravid, kanskje du blir en av de Ta ikke sorgene på forskudd fordi du vet ikke hvordan det blir for deg fremover Selvsagt finnes det jobber som gravide skal være forsiktige i, som jobber som involverer tunge løft, giftstoffer eller farlige pasienter (som i psykiatrien). Er det en slik jobb du har fått? Hva slags jobb har du fått? Anonymous poster hash: e3e11...b95
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Kan du ikke yte maksimalt i jobben pga gravid? Da tenker du feil syns jeg Klart en del gravide får div plager, men mange gravide jobber 100% frem til den dagen de går ut i svangerskapspermisjon. Og du vet jo ikke hvordan det blir med deg, kanskje du kan jobbe 100% lenge du og. Graviditet er ikke en sykdom. Noen har null plager hele graviditeten og merker knapt at de er gravid, kanskje du blir en av de Ta ikke sorgene på forskudd fordi du vet ikke hvordan det blir for deg fremover Selvsagt finnes det jobber som gravide skal være forsiktige i, som jobber som involverer tunge løft, giftstoffer eller farlige pasienter (som i psykiatrien). Er det en slik jobb du har fått? Hva slags jobb har du fått? Anonymous poster hash: e3e11...b95 Som gravid synes jeg det er lett å sykemelde seg, selv om man ikke har plager. Første gang jeg ble gravid arbeidet jeg med tunge løft og av og til i ett relativt farlig yrke med tanke på psykiatri. Diskuterte med legen min og hun sa at så lenge jeg ikke hadde plager som magevondt el. så kunne jeg fortsatt jobbe. Ting kan skje, når man er gravid og ellers. Selvfølgelig er du i en vanskelig situasjon nå TS. Man kan ikke nekte noen jobb fordi man er gravid, men stort sett velger ikke arbeidsgiver noen som er gravide om dem har flere søkere. Du får ikke behandling for ryggen din da? I stedet for å fulltidssykemelde kan du heller jobbe kortere dager eller færre dager? Anonymous poster hash: 5fcc0...213
*Frida* Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Ho skriv jo at ho har vore sjukmeldt pga ryggplager i ei tid før graviditet, og er på vei over i ny jobb pga plagene. Eg tenker at du nå får kjøre løpet med ny jobb så godt du klarer, og så informere arb.giver(e) rundt 12 veker. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 Det er lett å bli sykemeldt uten plager som gravid ja, men det betyr ikke at alle gravide bør sykemelde seg. Blir man sykemeldt uten plager så er man bare lat. Man er ikke pliktig til å fortelle arbeidsgiver før senest 3 mnd før man går ut i svangerskapspermisjon, så hvis du kan jobbe uten gravidplager så trenger du ikke si noe ennå. Dårlig samvittighet skal du ikke ha, du skal ikke måtte ta abort for å få en jobb. Tenkte ikke på det med ryggen til TS, er det ryggen du tenkte på TS? Anonymous poster hash: e3e11...b95
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Jeg har allerede vært sykemeldt halvt ganske lenge, har vært på jobb hver dag og ytet mitt ytterste. Nå som jeg er gravid er jeg bare redd for at jeg ikke kommer til å få ny jobb, verken på egenhånd eller via NAV - og at jobben kommer til å se på meg som dum og uansvarlig som velger å bli gravid når jeg allerede er sykemeldt. Og at de synes jeg er en belastning ... TS Anonymous poster hash: ca611...c30
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 NAV er forresten inne i bildet for å hjelpe meg via kommunen å få ny jobb - siden jeg har en god utdannelse, og ikke fungerer i den jobben jeg er nå pga. tunge løft. Men det er en så lang venteprosess, jeg må i hvert fall vente til høsten før NAV gjør noe mer med saken min ... Anonymous poster hash: ca611...c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå