Gå til innhold

Katt kastet opp, hårball?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo!

Torsdag for en uke siden kastet katten min opp én gang, så gikk det noen dager og hun kastet opp igjen. I dag våknet jeg av at det skjedde enda en gang.

Det er bare grønnbrunt vann med en klump hver gang, i dag var klumpen litt lang. Kan det være hårball? Hun er langhåret, og før har hun "hostet" opp hårballene, men spist de opp med en gang..

Allmenntilstanden hennes er fin, hun er aktiv og leken.

Anonymous poster hash: 1cf13...b22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg vil si det er stor sjanse for at det er en hårball. Har selv en langhåret katt (Ragdoll), og hun har gjort det samme i disse dager. Jeg fikk litt panikk fordi jeg ikke forstod hva det var, men jeg har forhørt meg med andre katteeiere som sier at hvis den er lang, grå/grønn og pølsete, så er det gjerne en hårball.

Jeg kan anbefale deg å børste henne litt innimellom - uavhengig av om det er langhåret eller korthåret katt. Da får hun mindre hår i seg.

AnonymBruker
Skrevet

Er det en utekatt? I så fall er det ofte muserester. Katter spiser mus hele, og så kaster de opp skinnet når resten er fordøyd. Ekkelt, men en del av det å ha katt. Så lenge formen ellers er fin er det ikke noe å bekymre seg over, men kontakt dyrlege hvis hun blir slapp, utafor, drikker unormalt mye eller går ned i vekt.

Anonymous poster hash: 2b7d8...73e
AnonymBruker
Skrevet

oj!

Anonymous poster hash: 8f9db...524

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...