Gå til innhold

Hvorfor glemmer/kommer vi aldri ordentlig over vår første kjæreste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kom over ham ganske fort jeg! Og man glemmer jo aldri verken kjærester eller gode venner, fordi de har vært en stor del av livet vårt en gang i tiden.

• Liker 3
Skrevet

Hva mener du? Alle mine ekser er død og begravet selv den første... Han jeg er sammen med nå er min eneste kjærlighet!

Skrevet

Har ikke selv eller noen gang truffet noen som ikke har kommet over første kjæresten, så dette er noe nytt for meg...

• Liker 5
Skrevet

Noen av oss gjør det. Min første ordentlige kjæreste er bare et fjernt minne, selv om vi var sammen i over ett år. Synes det er hyggelig å treffe ham, noe jeg gjør sjeldnere enn hvert skuddår).

Kanskje det er tiden man hadde man egentlig husker, for jeg og denne kjærestens bror har det med å mimre sammen om gamle dager, da han var en lillebror på 13 og jeg kjæresten til broren hans, dette har mye med akkurat den tiden å gjøre og inkluderer musikk, hårsveiser, andre venner og morsomme situasjoner.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde "den første kjærligheten" var en sånn romantisk myte fra slutten av 1700-tallet?

Min første kjæreste var en kødd, og jeg var bare glad for at forholdet tok slutt. Tenker ikke stort på han lengre, og har aldri, aldri ønsket han tilbake. Min største kjærlighet er det forholdet jeg er i nå, fordi vi har det beste forholdet, som har vart lengst, og vi har delt mest.

Anonymous poster hash: 84b0e...11a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min første kjæreste sender jeg ikke en tanke en gang. Skjønner egentlig ikke hvorfor vi var sammen. :P Men vi opplevde ikke så mye, og var vel sammen i nesten 1 år. Han jeg er sammen med nå er min første kjæreste jeg faktisk elsker og er forelsket i. Vi har vært sammen i over 3 og :)

Anonymous poster hash: 27117...e9c
AnonymBruker
Skrevet

Det er sjelden den første kjærligheten er noe spesielt. Ofte er det mye usikkerhet, og man er blendet av forelskelse. Så får man erfaring og skjønner hva man skal se etter og å gjøre.

Men jeg har en venninne som aldri kommer over den første kjærligheten. Hun har hatt mange typer etter det, men den første kjærligheten drømmer hun fortsatt om. De hadde det veldig bra, men de var unge og han ville teste ut mer. Dessuten var nok hun mer forelska enn ham.

Selv har jeg aldri hatt noen første kjærlighet. Har blitt utnyttet av gutter noen ganger, men har aldri kommet skikkelig innpå en gutt enda. Jeg er 30, og venter fortsatt på den første kjærligheten min!

Anonymous poster hash: 02ade...f41
Skrevet

Kanskje fordi de fleste får sin første kjæreste når man er ungdom, og kroppen er proppfull av hormoner? Derfor kan forelskelsen bli så mye mer intens og voldsom?

Jeg sliter ihvertfall fortsatt med å komme over min første seriøse kjæreste, selvom det er godt over et år siden det ble slutt. Og han forsåvidt behandlet meg ganske dårlig til tider. Men fort gjort å bare huske de fine øyeblikkene man hadde sammen.. Har møtt andre gutter siden han, men tenker likevel på han hver eneste dag, og kjenner litt på savnet

Skrevet

For noen er det vanskelig fordi de kanskje var ekstra naive. De ga alt fra seg med engang fordi de ikke hadde opplevd sorg før. Neste gang holder man gjerne litt igjen, og da tar det lengre tid,men det bør gå over til slutt.

Skrevet

Jeg glemmer sjeldent mennesker jeg har hatt kontakt med i flere måneder og år, men jeg er da veldig fint over eksen. Tenker generelt sett lite på vedkommende, og har absolutt ikke noe gjenværende positive følelser etter ham.

AnonymBruker
Skrevet

Skål! Og god natt.

Anonymous poster hash: 2ce1e...f36
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Endel bruker nok lengre tid på å komme over den første kjærligheten fordi det er en ny erfaring en ikke vet hvordan en skal takle (eller at det går an å oppleve kjærlighet flere ganger)? Ellers tror jeg de fleste jeg kjenner er over sin første kjærlighet, samme om de opplevde mye sammen eller ikke, og om det var et godt eller mindre godt forhold :) Men minner er det jo lov å ha. Jeg tenker nesten aldri på mitt første forhold, og om jeg gjør det er det virkelig bare fjerne minner, stort sett gode :)

Anonymous poster hash: c1093...54f
AnonymBruker
Skrevet

Var forelsket i min første kjærlighet i 2 år før jeg fikk han. Så var vi kjærester i 5 år. Vi vokste opp sammen, vi ble voksne sammen. Jeg har ikke følt på noe så sterkt siden. Jeg var knust og fungerte ikke ordentlig på et halvår etter det ble slutt.

Men han er glemt for lenge siden, når jeg møter han er det ikke alltid jeg kobler at vi var sammen før en gang, tenker som regel "der er en bekjent". Helt ferdig med det der, og det er ca. 5 år siden bruddet.

Anonymous poster hash: 10200...d46
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har glemt ham totalt. Husker knapt hva han heter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke hatt det problemet selv. Har ingen følelser for tidligere kjærester. Bare mannen jeg har nå. Men en kamerat som er litt eldre enn meg mente at dette var litt et fenomen for gutter. Altså at de slet lenge med å komme over sin første ordentlige kjæreste. Det var tilfellet for eksen min, tror jeg. Og jeg lurer på om ikke typen min slet lenge med sin første og tilda eneste.

Skrevet

Min første forelskelse har jeg nesten glemt. Tenker på henne kanskje et par dager i året. Den første kjæresten derimot, tenker jeg på hver eneste dag enda, 1 år etter bruddet.. Regner med at hun går i glemmeboka etterhvert hun også:-)

Skrevet

Jeg så min første kjærlighet i et helt annet perspektiv når jeg møtte kjæreste nr. 2. Da så jeg faktisk hvor naiv og rar jeg hadde vært, trodde jo det var den personen jeg skulle dele resten av livet med og at jeg aldri skulle bli lykkelig igjen når det ble slutt! Det vil likevel alltid være litt spesielt, første gangen jeg var ordentlig forelska og det var gjensidig. Men jeg er sikkert på det vil komme kjærester i ettertid som vil bety veldig mye mer og være mer passende! Den første skikkelige forelskelsen er spesiell da, selv om den ikke nødvendigvis er den beste man vil oppleve eller den som er mest riktig.

Skrevet

Jo, det gjør vi.

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Ha ha, min første kjæreste var en idiot som stakk etter at vi hadde hatt sex første gang. Ikke en jeg går og tenker på akkurat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...