Gå til innhold

God treningsvideo?

Fremhevede innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Det har sin pris å bo langt utti huttaheita... Har for eksempel ikke sjans til å trene i treningsstudio. Siden påsken har satt sine tydelige spor, føler jeg et sterkt behov for å trene litt, gjerne styrke.

Vet du om en god treningsvideo???

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet
Den på TV Shop?

Jepp.. Kjempe bra. Min smarteste invistering noen sinne. :P

Gjest LoisLane
Skrevet

takk for tipset, TinaK!

kan du si litt mer om den? Pilates - er det en form for styrketrening???

Gjest Moonshadow
Skrevet

Det er styrketrening. Rolige behagelige øvelser. De gir deg lange smidige muskler. Om du kjøper den pakken de har på tv-shop får du en video med 20minutters program og en med times program som er mye hardere en den andre. Jeg er veldig fornøyd i alle fall. Det er øvelser som nesten alle kan klare og du kjenner at det virker.

Skrevet

Vurderer å kjøpe denne, men kan noen forklare litt mer om øvelsene, er det feks. Situps og slikt? Mageøvelser?

Gjest Moonshadow
Skrevet

Det er ikke vanlig sit-ups men andre mageøvelser som funker mye bedre.

Også mye som går på rygg, lår og rompe.

Gjest Cuddly
Skrevet

Vet dere om den finnes på DVD?

Har ikke video :-?

Skrevet

Jeg så på reklamen istad, og den finnes på DVD til 529 (tror jeg). Fikk også veldig lyst til å kjøpe den, og jeg handler vanligvis ikke på TV-shop. Er rimelig skeptisk til alle vidunderkurene de selger. Men denne tråden gjør jo bare at jeg får lyst til å kjøpekjøpekjøpe :ler:

TinaK og Lilliputt: Fortell mer! Er øvelsene stort sett liggende/sittende på gulvet? Bruker dere matte? Blir dere mykere? Trengs det mye ekstrautstyr?

Jeg trener mye, men trenger å bli mykere og mer bevegelig. Innbiller meg at Pilates er bra da.

Gjest Cuddly
Skrevet

Hmmm... 529, det var dyrt synes jeg!

Ser på play.com at de har mange pilates DVD'er - gjelder bare å finne den rette :-?

Skrevet
TinaK og Lilliputt: Fortell mer! Er øvelsene stort sett liggende/sittende på gulvet? Bruker dere matte? Blir dere mykere? Trengs det mye ekstrautstyr?

Jeg trener mye, men trenger å bli mykere og mer bevegelig. Innbiller meg at Pilates er bra da.

Øvelsene gjøres liggende/sittende på gulvet, du bør helst ha en matte, kan bli litt hardt for hofte/rygg/rumpe hvis ikke. trengs ikke noe ekstra sett bort ifra din egen kroppsvekt :P pilates er veldig bra hvis du vil bli mykere og øke bevegeligheten. fikk en kommentar etter to uker med pilates av min lillesøster; "wooow så MYK du er blitt!!!" :wink:

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg bryker en dyne som matte. Den er ikke så billig men jeg tenker på at jeg må betale 500 hver mnd på ett helsestudio og denne betaler jeg bare en gang. Det er jo to videoer også da. To prog. En plan der du kan føre opp mål og div og en win in 10 diett.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hmmm... 529, det var dyrt synes jeg!

Ser på play.com at de har mange pilates DVD'er - gjelder bare å finne den rette  :-?

www.cdon.com har også noen! Og Amazon har sikkert masse, og der kan du jo lese anmeldelser også.

Skrevet

Stemmer på Amazon.co.uk!!!

Desverre kan du ikke vite hva du er ute etter før du har prøvd, men de har bra utvalg - relativt rimelig. Se om du kan finne en begynnervideo/dvd!

TV-shops tilbudsvideoer til 99 kr for to som spesialiserer seg på mage og rompe/lår er ok hvis man har litt bakgrunnskunskaper om Pilates.

Det er ihvertfall min mening...

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg får prøve meg på amazon, da. Har klare forventinger om å bli like myk og sprek som TinaK! (Hva? Egeninnsats også??? :o )

Gjest Moonshadow
Skrevet

:-) Akkurat tatt en økt nå... Godt, selv om skjelver i ben og armer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...