AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Hvis man starter studier august 2013 og har termin i januar 2014... Man får ikke foreldrestipend fra Lånekassen da, eller? Siden det står at man må ha studert 6 måneder først. Hva gjør man da da? Anonymous poster hash: d0d0c...54b
La Luna Skrevet 14. juni 2013 #2 Skrevet 14. juni 2013 Da dropper man studier og jobber slik at man har rett på foreldrepenger. Eller man gir permisjonen til far, og går tilbake til studiene når ungen er født. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #3 Skrevet 14. juni 2013 Å jobbe i stede hjelper ikke hvis man ikke har jobbet nok tidligere. Man må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd. Hvis TS ikke har jobbet såpass når januar kommer så er hun like langt. Enten må faren ta permisjonen eller så kan du bare motta engangssummen på ca 35.000kr og satse på at far kan bidra så dere klarer dere. Hvis du jobber nå og har gjort det en stund, og kan gjøre det frem til du går ut i fødselspermisjon, så det blir 6 av 10 mnd. Så gjør heller det! Anonymous poster hash: 8d4a5...0df
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #4 Skrevet 14. juni 2013 Det ville jeg ringt lånekassen om. Har ei venninne som tok ut permisjon etter en mnd., og hun fikk støtte gjennom hele permisjonen. Og de teller kanskje litt anderledes, feks. hele aug. og hele januar om du starter den mnd. Ville ringt å sjekket ordentlig opp i det, gode muligheter det går Anonymous poster hash: f5646...905
lykkestor Skrevet 14. juni 2013 #5 Skrevet 14. juni 2013 Det har vi slitt litt med her også ettersom den lille kommer til jul og jeg starter skole igjen til høsten må jeg gå til februar for å få støtte. Det vi gjør er at han går ut den perioden, januar og halve februar slik at jeg har rett til permisjonspenger. Tok også kontakt med skolen og fikk beskjed om at de vil tilrettelegge dagene i januar og februar best mulig slik at det vil fungere for både skolen, den lille, min samboer og meg. For all del fullfør skolen uansett. Det er viktig og skolene er som oftes veldig behjelpelig!
La Luna Skrevet 14. juni 2013 #6 Skrevet 14. juni 2013 Det ville jeg ringt lånekassen om. Har ei venninne som tok ut permisjon etter en mnd., og hun fikk støtte gjennom hele permisjonen. Og de teller kanskje litt anderledes, feks. hele aug. og hele januar om du starter den mnd. Ville ringt å sjekket ordentlig opp i det, gode muligheter det går Anonymous poster hash: f5646...905 Det er nok mer i den saken enn det du opplyser om. Man får ikke foreldrestipend etter å ha hatt krav på støtte i kun én måned. Da har hun enten hatt krav på støtte tidligere, eller fortsatt med vanlig stipend og forsørgerstipend. De teller ikke hele august, tror det er fra 15. de teller.
La Luna Skrevet 14. juni 2013 #7 Skrevet 14. juni 2013 Å jobbe i stede hjelper ikke hvis man ikke har jobbet nok tidligere. Man må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd. Hvis TS ikke har jobbet såpass når januar kommer så er hun like langt. Enten må faren ta permisjonen eller så kan du bare motta engangssummen på ca 35.000kr og satse på at far kan bidra så dere klarer dere. Hvis du jobber nå og har gjort det en stund, og kan gjøre det frem til du går ut i fødselspermisjon, så det blir 6 av 10 mnd. Så gjør heller det!Anonymous poster hash: 8d4a5...0df Det er fortsatt seks mnd til hun går ut i permisjon, og jeg regner med hun har gjort et eller annet de siste fire månedene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå