Gå til innhold

forlover gave....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg satt her å kom til å tenke på at det hadde vært artig å gitt forloverne våre en liten gave som takk for de gode vennene de er for oss. til min forlover tenkte jeg et pent smykke kansje (er åpen for forslag)

til mannens forlover en lommelærke med ett eller annet inngravert? (åpen for forslag også her)

Gir dere noen oppmerksomhet til deres forlovere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt et smykke fra Etsy, og en veske/lommebok fra Moo til min forlover.

AnonymBruker
Skrevet

våre forlovere får gaver ja, mannens forlover får en flaske konjakk (en greie de to har) og min forlover får et svært personlig smykke :)

Anonymous poster hash: 6adba...e8a
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar mine forlovere (hadde 2) med på spahotell en helg :)

Vet ikke hva min mann har bestemt seg for.

Anonymous poster hash: d43ed...c46

Gjest Adriane
Skrevet

Min forlover får smykker som matcher et annet smykke hun har fått av meg i en annen anledning. Hva samboerens forlover får, vet jeg ikke. Det er hans bord ;)

• Liker 1
Skrevet

For det første: Det er jo i seg selv en stor ære å bli spurt, selv om det følger med en del ansvar. :)

Som forlover tenker jeg at jeg heller ønsker en felles opplevelse enn en "ting". Gjerne i forkant av bryllupet. Spatime, frisørtime før bryllupet, sminkekurs, middag?

AnonymBruker
Skrevet

Når er det vanlig å gi en slik gave, egentlig?

Anonymous poster hash: fca5f...0b5
Skrevet

Frisørtime har jeg ordnet, men tenkte kanskje det hadde vært hyggelig med et smykke som et ekstra minne eller noe sånt. At hun følte ære over å bli spurt var det ikke tvil om, hun kjørte nest av veien å snufsa å bar seg. Hehe

forloveren min er ei dame som har stilt opp på de utenkeligste tider å hjulpet, samme har jeg gjort for henne! Så har virkelig lyst til å henne noe litt mer håndfast enn bare frisørtimen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det forventes at jeg gir forlovergave i mitt tilfelle?

Min forlover fikk beskjed om at ingenting var forventet av henne, annet enn at hun skrev under på forlovererklæring. Mannen og jeg dro til utlandet med foreldrene våre for å gifte oss, så vi hadde ikke med oss forlovere på turen.

Har heller ikke dratt henne med kjolejakt, shopping til bryllupet osv.

For å være helt ærlig har jeg ikke engang tenkt på at jeg burde gi forlovergave...

Anonymous poster hash: 26129...65f
Gjest Adriane
Skrevet

For det første: Det er jo i seg selv en stor ære å bli spurt, selv om det følger med en del ansvar. :)

Som forlover tenker jeg at jeg heller ønsker en felles opplevelse enn en "ting". Gjerne i forkant av bryllupet. Spatime, frisørtime før bryllupet, sminkekurs, middag?

En slik felles opplevelse skal vi da ha uansett :) Men fra min side, er tanken med smykket at hun skal ha en håndfast ting med affeksjonsverdi, som for alltid vil minne henne om da vi delte bryllupsopplevelsen sammen. Spatimen vil hun huske i et par uker/måneder, mens smykket vil være med henne resten av livet. Det er iallfall sånn jeg tenker :)

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Jeg lurer på om det forventes at jeg gir forlovergave i mitt tilfelle?

Min forlover fikk beskjed om at ingenting var forventet av henne, annet enn at hun skrev under på forlovererklæring. Mannen og jeg dro til utlandet med foreldrene våre for å gifte oss, så vi hadde ikke med oss forlovere på turen.

Har heller ikke dratt henne med kjolejakt, shopping til bryllupet osv.

For å være helt ærlig har jeg ikke engang tenkt på at jeg burde gi forlovergave...

Jeg tror vel ikke det er sånn at forlovere forventer gave i det hele tatt; jeg håper iallfall ikke det :) Jeg velger å gi henne gave fordi jeg har lyst; jeg vil vise henne at jeg setter pris på henne, og at hun stiller opp for meg rett og slett.

I ditt tilfelle høres det ut som forloveroppgaven har vært en rent "byråkratisk" oppgave, med å underskrive papirer og ingenting annet? Da er det overhodet ingen grunn til at du skal kjøpe gave; iallfall ikke i forbindelse med forloveroppgaven ;)

Skrevet

Jeg tror minner kan vare mye lenger enn man skulle tro... Men om du vil gi begge deler, så gjør det! Hun blir sikkert kjempeglad både for opplevelse og smykke :)

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg tror minner kan vare mye lenger enn man skulle tro... Men om du vil gi begge deler, så gjør det! Hun blir sikkert kjempeglad både for opplevelse og smykke :)

Jada, minner kan vare lenge de også for all del. Men for min forlover, som både reiser mye, stadig unner seg frisør, går jevnlig til spa/massasje, ofte er ute på middag osv, så vil ikke en sånn opplevelse være noe spesielt. Derfor vil smykke være et håndfast minne, og noe som hun vil tenke på hver gang hun bruker det smykket. Jentekvelden før bryllupet vil hun nok også huske en stund, men det trenger ikke være verken spa eller annen opplevelse for å få til det. Vel så hyggelig med en kveld hjemme i stua, med godt drikke, god mat, gode samtaler og masse latter :)

Men folk er jo forskjellige, og det som er riktig oppmerksomhet for én forlover, er ikke nødvendigvis riktig for en annen forlover ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vel ikke det er sånn at forlovere forventer gave i det hele tatt; jeg håper iallfall ikke det :) Jeg velger å gi henne gave fordi jeg har lyst; jeg vil vise henne at jeg setter pris på henne, og at hun stiller opp for meg rett og slett.

I ditt tilfelle høres det ut som forloveroppgaven har vært en rent "byråkratisk" oppgave, med å underskrive papirer og ingenting annet? Da er det overhodet ingen grunn til at du skal kjøpe gave; iallfall ikke i forbindelse med forloveroppgaven ;)

*Puh* Da satser jeg på at jeg ikke har tråkket litt feil ved å ikke gi gave. Var bare en "byråkratisk" oppgave, ja, sett bort i fra at vi inviterer henne og kjæresten hjem til oss for en slags feiring med middag og god drikke :)

Gjest Adriane
Skrevet

Da er det jo veldig greit, for dere inviterer de jo hjem på en helt personlig feiring sammen med dere - det er jo kjempekoselig! :) Du har overhodet ikke tråkket feil ;) Forlovergaven gis jo gjerne som en takk for hjelpen i tiden før og under bryllupet, og hos dere har jo ikke det vært et tema. Så du kan puste lettet ut, hehe :)

• Liker 1
Skrevet

En slik felles opplevelse skal vi da ha uansett :) Men fra min side, er tanken med smykket at hun skal ha en håndfast ting med affeksjonsverdi, som for alltid vil minne henne om da vi delte bryllupsopplevelsen sammen. Spatimen vil hun huske i et par uker/måneder, mens smykket vil være med henne resten av livet. Det er iallfall sånn jeg tenker :)

godt å se at vi er flere som tenker slik! :) må bare finne det rette smykket eller hva det nå enn blir ;)
Skrevet

Frisør og sminketime kommer i tillegg til gaven jeg har kjøpt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...