Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest tinbjo1
Skrevet

... Og det er forferdelig irriterende! Han dusjer her, sover her hver eneste kveld, spiser middag her, og ja, er her 24/7. Av og til forlater de huset og da blir jeg seriøst lykkelig. Noen ganger sover han her på dagen når hun er på skolen. (Hun er 18, og han er 20).

Akkuratt nå holder jeg på å gå på veggen. Jeg får INGEN privatliv. Jeg er 20 år, og liker å slappe av innimellom, men det er umulig når de er her. De lukker ikke døren til rommet, og mitt rom er tvers over deres, så ofte når jeg åpner døren ser jeg de ligger der og kysser. Hun bryr seg ikke, og jeg synes det er respektløst. Er dette feil av meg?

Akkuratt nå dusjer de sammen, rommet mitt er ganske lydt og jeg hører alt. En gang hørte jeg de ha sex, og å dusje har aldri blitt det samme igjen.

Jeg sa nylig til henne at hun kunne ha igjen døren når han er her, og hun sa ja, men alt er fortsatt det samme. Jeg har tatt det opp med min mor og far, men det hjelper ikke. De sover oppe, så de forstår ikke hvordan det er for meg.

Noen tips? Hva kan jeg si/gjøre for å gjøre dagene her hjemme bedre? Noen som har opplevd det samme?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt ut.

Eller sett deg ned med henne og ta en alvorsprat.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

hun er yngst da erre på tide og flytte ut ja.. eller svare med samme mynt.

Anonymous poster hash: bdc95...25e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør henne flau. Gå i bare trusa fra rommet til badet når du skal dusje, ligg halvnaken på senga (når hun og kjæresten kan se rett inn på rommet ditt), hør på høy musikk osv. Du har jo rett til å gjøre dette i ditt eget hjem vel? Hun kan ikke be deg ta hensyn til at kjæresten hennes er der, for hun har seg selv å takke.

Jeg hadde ikke godtat om dette var søstra mi. Om dere sitter å spiser med familien, så forklar hvor høylytt det er, og spør om de ikke kan dempe seg. Da blir de nok forsiktige etter det.

Om søstra di tror at hun kan gjøre hva hun vil, ja da får hun rett og slett bare flytte ut. Hun har flere å ta hensyn til.

Anonymous poster hash: 7d754...98c
  • Liker 8
Skrevet

Jeg syns ikke du har noe å klage over. At de kysser og dusjer sammen - er det virkelig et problem? Når det allikevel ikke er ditt eget hus, men du bor fortsatt hjemme hos foreldrene dine, da har du ikke så mye du skulle sagt. Om du bare har hørt de ha sex èn gang er du jo heldig. Det er jo ingenting!

Du er 20 år så skjønner godt at du trenger litt tid for deg selv alene, men da er vel alternativet heller å flytte ut for deg selv, eller?

• Liker 5
Skrevet

Pul ham, så blir din søster sjalu og kaster ham ut eller flytter ut sammen med ham :):)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke du har noe å klage over. At de kysser og dusjer sammen - er det virkelig et problem? Når det allikevel ikke er ditt eget hus, men du bor fortsatt hjemme hos foreldrene dine, da har du ikke så mye du skulle sagt. Om du bare har hørt de ha sex èn gang er du jo heldig. Det er jo ingenting!

Du er 20 år så skjønner godt at du trenger litt tid for deg selv alene, men da er vel alternativet heller å flytte ut for deg selv, eller?

Jeg hadde blitt ganske så irriteret om søskene mine hadde kjæresten sin her her 24/7. Greit nok om det bare var litt, men hver dag hadde blitt for mye. Da får de heller flytte sammen. Synes de burde vise litt respekt ovenfor TS, som å for eksempel lukke døra når de ligger oppå hverandre. Det er jo trossalt TS som bor der fast, og ikke kjæresten til søstra hennes.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde blitt ganske så irriteret om søskene mine hadde kjæresten sin her her 24/7. Greit nok om det bare var litt, men hver dag hadde blitt for mye. Da får de heller flytte sammen. Synes de burde vise litt respekt ovenfor TS, som å for eksempel lukke døra når de ligger oppå hverandre. Det er jo trossalt TS som bor der fast, og ikke kjæresten til søstra hennes.

Jeg ser bare ikke problemet med at de er der sammen hele tiden. Det er ikke bare TS som bor der, men søsteren hennes bor der også. Og TS kan vel gå å lukke døren da, om det plager henne at de kysser?

• Liker 1
Gjest tinbjo1
Skrevet

Jeg ser bare ikke problemet med at de er der sammen hele tiden. Det er ikke bare TS som bor der, men søsteren hennes bor der også. Og TS kan vel gå å lukke døren da, om det plager henne at de kysser?

Ser du ikke problemet? Det er ganske respektløst å ha sex i dusjen når de vet at jeg er hjemme. De prøver heller ikke å dempe seg, men snakker høyt. Det er faktisk flaut for min del og det burde være flaut for henne også...

"At jeg bor hjemme hos foreldrene mine, og at jeg har ingenting jeg skulle sagt?" Jeg er akkurat fylt 20, og det er ganske vanlig å bo hjemme da. Er ikke bare å "flytte ut", det er også i seg selv ganske dyrt. Selvom jeg vurderer det. Men det blir jo litt feil å flytte ut bare pga han, jeg syns heller at de kan vise litt mer respekt ovenfor meg som ikke gjør annet enn å være hyggelig med dem.

Noe som også er ganske irriterende, er at de ligger oppe til langt på natt og snakker høyt, ler høyt, smeller med dører osv. Viser ingen respekt. Ofte blir jeg vekket i 3-4 tiden på natten, og når jeg først våkner, får jeg som oftest ikke til å sove igjen.

Ja, jeg har kun hørt de ha sex èn gang. Det er ekkelt å tenke på at dem ikke bryr seg om at jeg hører det, så jeg holder meg nesten for ørene i mitt eget hus, for å slippe å høre noe. Det er ikke særlig hyggelig å sitte på rommet sitt og høre ting som "AU, ikke gjør det", og slike ting. Gudene vet hva de holder på med. De kan godt gjøre det de vil, men de kan også vise respekt.

• Liker 4
Gjest tinbjo1
Skrevet

Gjør henne flau. Gå i bare trusa fra rommet til badet når du skal dusje, ligg halvnaken på senga (når hun og kjæresten kan se rett inn på rommet ditt), hør på høy musikk osv. Du har jo rett til å gjøre dette i ditt eget hjem vel? Hun kan ikke be deg ta hensyn til at kjæresten hennes er der, for hun har seg selv å takke.

Jeg hadde ikke godtat om dette var søstra mi. Om dere sitter å spiser med familien, så forklar hvor høylytt det er, og spør om de ikke kan dempe seg. Da blir de nok forsiktige etter det.

Om søstra di tror at hun kan gjøre hva hun vil, ja da får hun rett og slett bare flytte ut. Hun har flere å ta hensyn til.

Det var faktisk et utrolig bra tips! Hun tror ikke at jeg tørr å flause henne ut, men det skal jeg faktisk gjøre :-) fortjent!

• Liker 8
Skrevet

Synes egentlig du virker litt kjip. Og det er uansett foreldrene dine som bestemmer.

• Liker 2
Skrevet

Ser du ikke problemet? Det er ganske respektløst å ha sex i dusjen når de vet at jeg er hjemme. De prøver heller ikke å dempe seg, men snakker høyt. Det er faktisk flaut for min del og det burde være flaut for henne også...

"At jeg bor hjemme hos foreldrene mine, og at jeg har ingenting jeg skulle sagt?" Jeg er akkurat fylt 20, og det er ganske vanlig å bo hjemme da. Er ikke bare å "flytte ut", det er også i seg selv ganske dyrt. Selvom jeg vurderer det. Men det blir jo litt feil å flytte ut bare pga han, jeg syns heller at de kan vise litt mer respekt ovenfor meg som ikke gjør annet enn å være hyggelig med dem.

Noe som også er ganske irriterende, er at de ligger oppe til langt på natt og snakker høyt, ler høyt, smeller med dører osv. Viser ingen respekt. Ofte blir jeg vekket i 3-4 tiden på natten, og når jeg først våkner, får jeg som oftest ikke til å sove igjen.

Ja, jeg har kun hørt de ha sex èn gang. Det er ekkelt å tenke på at dem ikke bryr seg om at jeg hører det, så jeg holder meg nesten for ørene i mitt eget hus, for å slippe å høre noe. Det er ikke særlig hyggelig å sitte på rommet sitt og høre ting som "AU, ikke gjør det", og slike ting. Gudene vet hva de holder på med. De kan godt gjøre det de vil, men de kan også vise respekt.

Jeg vil si at det er mer uvanlig å bo hjemme når man er fylt 20. Jeg tror ikke jeg kjenner noen på 20 som fortsatt bor hjemme, men det er jo en helt annen diskusjon forøvrig. Poenget er at om du irriterer deg over at du bor sammen med noen (noe du tydeligvis gjør) er det å flytte ut et godt alternativ.

OK så er det noen irritasjonsmomenter der, men det er sånt man må tåle når man bor sammen med andre mennesker. Skal du flytte ut og bo på hybel eller i et kolloktiv eller noe lignende, kan jeg garantere deg at du må lære deg å overse sånne små irritasjonsmomenter som litt snakking, slamring med dører og occiasional sex i dusjen.

• Liker 1
Skrevet

Snakk med moren din da, blir ikke de vekket også? Har de flere rom du kan ligge i?

Gjest tinbjo1
Skrevet

Hvorfor synes folk jeg er kjip? Jeg er ikke kjip, det eneste jeg ber om er litt mer stillhet og litt mer respekt...

• Liker 1
Gjest tinbjo1
Skrevet

Snakk med moren din da, blir ikke de vekket også? Har de flere rom du kan ligge i?

Nei, det er desverre ingen fler rom... De blir ikke vekket, siden de ligger oppe...

Gjest tinbjo1
Skrevet

Jeg vil si at det er mer uvanlig å bo hjemme når man er fylt 20. Jeg tror ikke jeg kjenner noen på 20 som fortsatt bor hjemme, men det er jo en helt annen diskusjon forøvrig. Poenget er at om du irriterer deg over at du bor sammen med noen (noe du tydeligvis gjør) er det å flytte ut et godt alternativ.

OK så er det noen irritasjonsmomenter der, men det er sånt man må tåle når man bor sammen med andre mennesker. Skal du flytte ut og bo på hybel eller i et kolloktiv eller noe lignende, kan jeg garantere deg at du må lære deg å overse sånne små irritasjonsmomenter som litt snakking, slamring med dører og occiasional sex i dusjen.

Kjenner du ingen som er 20 som fortsatt bor hjemme? Da kan ikke du kjenne mange :lol: Jeg har planer om å flytte ut ja, men i mellomtiden er det ok å faktisk trives hjemme.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er 20 og gammel nok til å flytte ut. Det er hun på 18 og, men hun går sikkert fortsatt på VGS.

Jeg flytta ut da jeg var 16 og er glad for at jeg gjorde det, for man vokser mye på å bo for seg selv og ikke ha den sikkerheten man har hjemme hos mamma og pappa.

Og så slapp jeg søsteren min da.

Anonymous poster hash: c17ef...96b
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor synes folk jeg er kjip? Jeg er ikke kjip, det eneste jeg ber om er litt mer stillhet og litt mer respekt...

Fordi du henger deg opp i sånne småting som for andre ikke virker som noen big deal, men som du gjør en kjempestor situasjon av. Som litt prating, litt slamring med dører, kyssing med åpen dør, og at du har sett de ha sex èn gang.

Jeg kan godt forstå at det kan være bittelitt irriterende innimellom, men med mindre du er hjemme HELE tiden, kan du ikke bare prøve å la være å bry deg om det? Smekk igjen døra når du går forbi rommet hennes, rop hysj når de prater for høyt og spyl dusjen litt før du går inn.

• Liker 2
Skrevet

hadde jeg hørt mine søsken ha sex, så hadde jeg ikke bare flytta ut, jeg hadde flytta til usa eller noe, laaaangt bort! ÆSJ!! det er ekkelt!

jeg trur jeg hadde venta til en kveld der alle sammen, du, søstra di, typen, og foreldra satt og så på tv eller noe, spiste middag, og bare sagt, jasså hører dere har deilig sex sammen, eller noe sånt. det fikk meg og typen til og dempe oss:P

men støtter deg, er 19, blir snart 20, og det er ikke bare bare og flytte ut:P

• Liker 4
Skrevet

Kjenner du ingen som er 20 som fortsatt bor hjemme? Da kan ikke du kjenne mange :lol: Jeg har planer om å flytte ut ja, men i mellomtiden er det ok å faktisk trives hjemme.

Jeg vil si at jeg kjenner ganske mange. Kommer på ei som fortsatt bor hjemme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...