Imax Skrevet 12. april 2004 #1 Del Skrevet 12. april 2004 Som dere skjønner er jeg våryr og får masse inspirasjon av både sola og alle Changing Rooms osv. programmer på BBC for tiden... Har et hjørnebord som er kjedelig og stygt. Fikk inspirasjon til å lage mosaikkbord av det. Så har jeg et spørsmål: Bordet har ikke fliser nå, er det da mulig å lage mosaikk oppå bordet, eller ser det rart ut? Ser at bord man kjøper med fliser, er flisene "innfelt" i treet. Hva slags finish kan man ha langs kantene hvis man bare legger fliser oppå? Her ser du eksempler på bord med mosaikkfliser: Blått bord (tror det opprinnelig var bord med innfelte fliser) Brunt bord (uten innfelte fliser, så vidt jeg kan se). Noen som har linker til tips for å lage mosaikk(bord)? Synes beskrivelsen på sidene til BBC er temmelig overflatiske (lag mosaikk osv) Tjo-hei - det er vår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. april 2004 #2 Del Skrevet 12. april 2004 Det er bare å hamre løs på noen fliser og lime dem på med fliselim før du fuger. Hvis du er like sleip som meg, så går du i flisebutikker og spør om prøvefliser. Det får du som regel. Hvis bordet er firkantet, så kan du liste rundt med vanlige trelister og siden male dem. er det rundt, så blir det verre. Hvis du ikke vil ha ujevne biter, så kan du gå løs på dem med en flisekutter eller med vinkelsliper (slitsom jobb). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 12. april 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 12. april 2004 Bordet er kvadratisk. Er det lurt å lime på lister eller kan man greie seg uten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. april 2004 #4 Del Skrevet 12. april 2004 Du kan sikkert lime dem på, men jeg ville nok satt i et par stifter på hver side for sikkerhets skyld tror jeg. Det er sikkert ikke nødvendig med lister hvis du får kantene pene. Det er mulig å legge mosaikk på sidene av bordet også, men dette krever nok litt mer fikling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå