Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann er separert.. vi var egentlig enig om at jeg skulle ha foreldreretten, og derfor så tenkte jeg at det økonomiske kom til å ordne seg fort.. NÅ har han snudd tvert om og bestemt seg for å ha ungene 50%...

Jeg har en 70% jobb med usle 12.000 i mnd.. det er jo ikke nok til å ha en plass å bo og forsørge barna! :( jeg har søkt andre jobber, men har ikngen utdannelse så får ingen napp... Var 16 år når jeg fikk han første.. derfor jeg ikke gjorde ferdig skolen...

Så hva gjør jeg? Jeg kan jo ikke bo på gata.... :(( Er så frustrert nå, at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. :(((

Veldig takknemlig for alle svar...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor jobber du som får 12 000 kr i lønn?Uansett så er det lite og hvis du får OS, så er den bare i noen år. Du må nok søke andre jobber, eller ta vakter i barnefri uken din på sykehjem ect. De trenger alltid flere folk i helsesektoren. Ikke gi opp, det ordner seg nok.

Anonymous poster hash: 35321...3f0
  • Liker 3
Gjest RockOn
Skrevet (endret)

Du begynner på skolen igjen og får en ordentlig utdannelse!

Endret av RockOn
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann er separert.. vi var egentlig enig om at jeg skulle ha foreldreretten, og derfor så tenkte jeg at det økonomiske kom til å ordne seg fort.. NÅ har han snudd tvert om og bestemt seg for å ha ungene 50%...

Jeg har en 70% jobb med usle 12.000 i mnd.. det er jo ikke nok til å ha en plass å bo og forsørge barna! :( jeg har søkt andre jobber, men har ikngen utdannelse så får ingen napp... Var 16 år når jeg fikk han første.. derfor jeg ikke gjorde ferdig skolen...

Så hva gjør jeg? Jeg kan jo ikke bo på gata.... :(( Er så frustrert nå, at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. :(((

Da fullfører du skolen og skaffer deg en bedre jobb og en bedre fremtid for barna.

Anonymous poster hash: df211...620

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

TS har nu en enestående sjanse til å sette seg på skolebenken igjen.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Å hvordan antar dere at jeg skal klare å gå på skole når jeg må forsørge barna mine??

Skrevet

Nav vil nok gledelig hjelpe deg å få en utdannelse :)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Å hvordan antar dere at jeg skal klare å gå på skole når jeg må forsørge barna mine??

Du jobber i de ukene han har barna f. eks.

• Liker 3
Gjest Miranda2011
Skrevet

Det er mange småbarnsforeldre som går skole, du har jo mye barnefri siden dere skal ha 50/50, du får lest mer enn de fleste, som har barna 24/7.

• Liker 4
Skrevet

Meld deg som vikar på sykehjem. Jobb kveld, natt, og mer enn 100% de ukene du ikke har barn. Da vil hvertfall inntektene stige, og min erfaring er at på sykehjem kan du ofte jobbe når det passer for deg.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville gått for OS og studielån og utdanning de neste tre årene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi mange andre greier det. Du kan ihvertfall ikke sitte på rumpa og forvente at andre skal hjelpe deg. Dette er desverre konsekvensen av å gjøre seg økonomisk avhengig av en partner.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det første du trenger å gjøre er å ikke se på x'en og barnet ditt som en inntektskilde. Å i det heletatt tro at du skulle forsørge deg selv med penger som egentlig skal gå til å fars halvpart av kostnader til klær, mat etc - er ganske skremmende vil jeg si.

Er det umulig å få økt stillingsprosenten? Nå når du har barnefri annenhver uke/helg har du jo mulighet til å ta en ekstrajobb i helger og på ettermiddag/kveld blant annet som du ikke ville gjort ellers. Selv har jeg en 100 % stilling og en 30 % stilling i tillegg til 50 % barneomsorg.

Anonymous poster hash: bffeb...bbf

• Liker 6
Skrevet

Det er fullt mulig å studere ved siden av å ha barn. Mange studerer deltid eller tar nettbaserte kurs. Du får til og med lån og stipend. Og tillegg for at du har barn. Du får med andre ord et bedre tilbud enn andre studenter nettopp fordi du har barn.

Så nå er det bare opp til deg å vise at du kan og er en selvstendig voksen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da min mor og far skilte seg så ble de enige om at vi skulle bo mest hos far inntil mor hadde ordnet seg økonomisk. Kanskje du burde snakke med mannen din og høre om det er mulig at han kan ha barna mest inntil du får gjort noe med den dårlige inntekten din?

• Liker 5
Gjest Marmot
Skrevet

Jeg ville gått for OS og studielån og utdanning de neste tre årene.

Hun kan jo ikke "gå for det" når hun ikke har klar hovedomsorg. Med 50-50 har ingen rett på overgangsstødnad.

• Liker 5
Gjest Gjest
Skrevet

Hun kan jo ikke "gå for det" når hun ikke har klar hovedomsorg. Med 50-50 har ingen rett på overgangsstødnad.

Vel, da blir det lån fra lånekassen og liten jobb ved siden av. Må få til det, andre med barn får det jo til.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Alternativt kan de jo dele ungene, ha en 100% hver og så får TS OS og klarer seg økonomisk. Sån at vi virkleig får en kong solomon situasjon her. Uansett, jeg mener at tiden for å ta utdanning er NU.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Du er nok ikke alene om å være i dene situasjonen. "Ofrer" egen utdannelse og jobbkarriere slik at mannen får være hovedforsørger. Det er vel og bra det så lenge forholdet holder, men da sitter man med skjegget i postkassa hvis det blir slutt!! Jeg har vært i den situasjonen selv, og når far krever 50-50 så får du ingen støtte.

Jeg mener at man ikke kan basere seg på å leve av barnebidrag. Eneste du kan gjøre er å finne en jobb der du tjener nok evt ta mer utdanning.

Mitt motto : "en kvinne skal ALDRI være økonomisk avhengig av en mann!"

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver ungene. Hva med at dere har hovedomsorgen for hvert deres barn. Da får du fordelene som enslig forsørger. Han også. Gjør en avtale om at det ikke skal betales barnebidrag.
Er mannen interessert i at du skal få et godt ståsted så er han villig til å diskutere løsninger. Om du får det til så bør du ta utdannelse. Det kommer mannen til gode på lengre sikt også siden du vil få en grei inntekt og han får redusert bidrag.

Anonymous poster hash: 45947...550

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...