Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er rett og slett utslitt her.

Forrige uke hadde vi feber og påfølgende røde prikker som ant. var den 4. barnesykdom. Og nå har vi ant. tenner på vei. Mini på 8 mnd våkner omtrent hver time om natta, er inne og ammer (eneste måten å få roa han, ellers blir det virkelig bæljing!), og da hyler han 10 min etterpå, inn å putte i smokken, så ti nye minutter før han sover en time halvannen og så ny runde.

Pappaen prøver så godt han kan å avlaste, så er ikke det.

Men jeg får ikke sove, enda så trøtt jeg er!!! Blir liksom liggende på "allerten" hele tida. Kjenner på en måte at hele kroppen er stressa, og får ikke slappa av nok til å sove. Og nå har jeg vondt i nakken etter å ha snudd meg 500 ganger forrige natta (og natta før der...)

Jeg ammer enda, så kan ikke bare dra vekk heller...

Endret av Susa
Videoannonse
Annonse
Gjest Elyssa
Skrevet

Usj.. Jeg har det litt sånn som deg. Det som hjelper meg er å sove litt på mårran og la mannen ha ungen litt. Evt avtaler dere at han tar ham i et visst tidsrom sånn at du vet at det ikke er du som skal 'hoppe opp' hvis det er noe.

Skrevet

Unn deg en avspenningsmassasje eller noe sånt.

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Hjelper det å ta han inn til deg og hs han i sengen da? Så kan du amme litt i halvsøvne?

Endret av Magdalene
Skrevet

Samsov, ja, det har vært redningen her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også anbefalt samsoving en liten periode, så baby og du får hvilt litt ordentlig - hvis dette fungerer for dere da. Det er ikke alle som sover godt med baby i sengen heller.

Om selve leggingen fungerer greit, så kan du legge ham i egen seng, og heller hente ham inn til dere når du/dere legger dere. Gjerne da før han rekker å våkne første gang, om han er "regelmessig" på det enda, så slipper han å "skrike seg opp" i det hele tatt. Også slipper dere evt problemer med å legge ham for natten i egen seng igjen senere. Og om det fungerer så kan dere jo stå opp og legge ham tilbake i egen seng en gang i løpet av natten også, gjerne i forbindelse med amming. Jeg erfarte i hvertfall at det ble mindre "tull" med bytte mellom vår og hennes seng når hun ikke sovnet og våknet i vår seng.

Det fungerte ikke at pappaen tok vår jente på morgenen/natta hos oss for at jeg skulle få sove, for jeg våknet uansett til og ble liggende å "passe på" at alt gikk bra med dem, selv om jeg egentlig var helt trygg på at det gikk strålende. Det er vel kanskje 'morsinnstinktet'.. ;) Men det hjalp at jeg kunne legge meg en time-halvannen på ettermiddagen faktisk. Da var jeg mer klar for natten. Lykke til. :)

Anonymous poster hash: 2c974...5d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...