Gå til innhold

Lokaler ved sjøen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, jeg skal gifte meg til neste sommer i Oslo. Vi har så smått begynt å tenke på hvor bryllupsfesten skal stå. Har veldig lyst til å ha festen et sted ved sjøen, så man kan være litt ute i fin natur.

Har dere noen tips om dette? eller andre fine steder å leie?

Skrevet

Roklubben på Bygdøy

Kjeholmen utenfor Sandvika

Roklubben på Kalvøya

Gjest Anonymous
Skrevet

har du peiling på hva det koster å leie disse stedene?

Skrevet

Roklubben på Kalvøya er populær og skal være fin. Tror ikke det er så dyrt å leie der heller. ring og hør. Tror jeg ville bestille allerede nå hvis dere bestemmer dere for å ha det der, det er alltid fullt der!12

Skrevet

Hvalstrand bad i Asker er 'norges vakreste restaurant' - bygget på 30 tallet (funkis stil) - ligger nydelig til på stranden med bjerkeskog bak. Har plass til 80 pax max og maten er nydelig (menyen er seafood inspirert)- de beregner ca 800-950kr per person (3/4 retters, vin, 'champagne', kaffe-avec, +noen ganger en runde i baren) ingenting ekstra for servitører, rydding, etc. men de legger til 5000kr for 'overtid' (leie til 2:30am).

Gå til http://www.hvalstrand.no for mer info

Gjest Anonymous
Skrevet

Setter en knapp på Hvalstrand jeg også - selv om jeg egentlig ønsker alle brullypp dit peppern gror - fordi det alltid er booket der icon_smile.gif for oss vanlig mener jeg som bare ønsker en meeget god middag og litt deilig vin. Det er fantastisk god mat der icon_smile.gif

Men hva med Bølgen og Moi på Henie Onstad - der er det jo også veldig flott og veldig god mat ?

Gjest Anonymous
Skrevet

har du peiling på hva det koster å leie disse stedene?

Skrevet

Synes å huske at roklubben på Kalvøya kostet en 5-6000 fra fredag til søndag kl 12. Det er kona til skomakeren i Sandvika som driver utleie av stedet.

Du må da ta med mat osv selv. Har kopper og glass fra Ikea. Helt greit. Flott beliggenhet. Men Hvalstrand er jo også fint. Og Strand, og Holmen.

Gjest Solskinn
Skrevet

Roklubben på Bygdöy tar 690 /kuvert. Det inkludrer 3 retter, leie og en vakt. Ikke servitörer. Drikke tar man med selv.1212[ Dette Innlegg er endret av: Solskinn den 2002-06-07 15:12 ]

Skrevet

Hei!

SAS Park Hotel ved Fornebu ligger nær vannet og arrangerer fester i telthus ved stranden, men kanskje litt kjedelig hotell, grei park.

Holmen Fjordhotel ligger fint til,

nær Hvalstrand bad, ser bedre ut enn SAS etter min mening.

Dyna Fyr er jo veldig ved/i vannet, men mer for firmafester enn bryllup kanskje.

(Er på jakt selv for i høst.)12

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var jeg som startet denne . Dyna fyr hørtes skikkelig interessant ut! Litt lite kanskje . Har noen av dere leid selskapslokaler på Ulvøya, Malmøya Ormøya eller utover den veien? det er et sted i Svartskog som jeg har hørt at er veldig fint, men jeg vet ikkke hva det heter, noen som vet?

Skrevet

Har noen av dere leid Villa Sandviken i svartskog?

Gjest Anonymous
Skrevet

Villa Sandviken er nydelig! Bill Clinton var innom der og spiste en gang:-)

De ligger på rundt 900kr for 3retters middag med 2/3 runder vin. All brus og kaffe kommer i tillegg. Må bestille en kake derfra, men kan ta med resten selv. Husker ikke hvor mange det er plass til...

Skrevet

Vet du om de har noen hjemmeside? jeg finner dem ikke på internett.

Takk skal du ha

Skrevet

Hei!

Det er også selskapslokaler på Hovedøya,

like ved ruinene, mest for firmafester,

avhenger av hva man er på jakt etter,

men tror man må ha med cateringen der.

Et sted som vel ikke er i god nok stand lenger er jo Ingierstrand bad, var der på

en firmafest for noen år siden.

Større en hvalstrand bad, i funkis stil.

Cafe på Gressholmen er bare aktuelt hvis man

ønsker det under teltduk og litt primitivt.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Det hørtes interessant ut, det er jo såå fint der ute på Hovedøya! Hvis du har noen linker til interresante sider, så er jeg veldig interessert! Tusen takk!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke ved sjøen, men Nordre Skøyen Hovedgård ligger flott til. Der har du en stor park rundt, og lokalene egner seg godt til bryllup, men stort rom til middag, og flere mindre stuer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan man ha med egen mat og drikke på Nordre Skøyen Hovedgård??

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg trenger et sted hvor det er plass til over 70 gjester, har noen noen gode forslag? Helst i Oslo. Hvor har dere hatt festen hen? Noen anbefalinger?

Gjest foundirish ikke logget in
Skrevet

Se: http://www.dinside.no/page/art/22956.shtml :o

Man kan faktisk vie seg på Hovedøya også.

Beklager, finner ikke noen link til stedet like med kloster ruinene som

i alle fall hadde lukkede fester tidligere. 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...