AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Er det noen som har gode tips til frokost som IKKE inneholder brød/rundstykker, egg i ulike former, meieriprodukter som cottage cheese, skyr, yoghurt? Det eneste jeg kommer på, er havregrøt, og det vokser i munnen min så tidlig på morgenen! Anonymous poster hash: cc9ed...6f9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Ikke korn, egg eller meieriprodukter overhodet? Hm.. Hva med salat med en eller annen type kjøtt (kanskje bacon, slik at du får i deg litt fett og blir mett), og masse forskjellige grønnsaker, med en oljebasert, hjemmelaget dressing tilsatt friske urter f.eks? Bær, hakkede nøtter og frø spist som müsli i kumelk/rismelk/mandelmelk? Lage ekstra store middager slik at du kan ta restene til frokost dagen etter? Anonymous poster hash: d66a7...aaf
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Du kan jo droppe frokost? Hvis du ikke har lyst på, altså? Eventuelt bare drikke kaffe med fløte eller kokosolje. Energibarer av nøtter og frø? Anonymous poster hash: fb29d...98e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Knekkebrød? Banan? Lomper med pålegg Wraps med kylling. Anonymous poster hash: 0dd6f...b9d
Løvetanten Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Er du ikke sulten så dropper du hele greia. Du MÅ ikke spise frokost. Lag den en matpakke som du spiser når du blir sulten.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Jeg ba om tips fordi jeg vil spise frokost, men må kutte ut brødet. Anonymous poster hash: cc9ed...6f9
Løvetanten Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 Jeg ba om tips fordi jeg vil spise frokost, men må kutte ut brødet. Anonymous poster hash: cc9ed...6f9 Det var jo ikke bare brød du ikke skulle ha da... Det er jo egentlig ingenting annet enn havregrøt som ikke vokser i munnen på deg, som du sier. Lett å trekke konklusjonen om at mat ikke går så lett ned hos deg om morgenen, og derfor mitt råd om å droppe hele greia.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #9 Skrevet 13. juni 2013 Det var jo ikke bare brød du ikke skulle ha da... Det er jo egentlig ingenting annet enn havregrøt som ikke vokser i munnen på deg, som du sier. Lett å trekke konklusjonen om at mat ikke går så lett ned hos deg om morgenen, og derfor mitt råd om å droppe hele greia. Brød (glutenfritt) må jeg droppe på grunn av blodsukkeret, melk/melkeprodukter og egg er utelukket på grunn av allergi. Jeg er sulten om morgenen, men havregrøt blir for tungt for meg så tidlig, og passer bedre til lunsj, eller kvelds. Salat er en mulighet, smoothies også, men det hadde vært kjekt å ha noen flere alternativer. Anonymous poster hash: cc9ed...6f9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #10 Skrevet 13. juni 2013 Fruktsalat med bær og nøtter Ruller av pålegg (ost, skinke og agurk/paprika, f.eks.) Andre typer grøt, f.eks. semulegrøt eller semulepudding Anonymous poster hash: 8fce2...9d3
sakka Skrevet 14. juni 2013 #11 Skrevet 14. juni 2013 Rismelk, frukostblanding og frukt? Eg laga som regel smootie med bær og hemp pulver
sakka Skrevet 14. juni 2013 #12 Skrevet 14. juni 2013 Du kan jo droppe frokost? Hvis du ikke har lyst på, altså? Eventuelt bare drikke kaffe med fløte eller kokosolje. Energibarer av nøtter og frø? Anonymous poster hash: fb29d...98e kaffe med kokosolje?
skruf Skrevet 14. juni 2013 #13 Skrevet 14. juni 2013 Hva med laktosefri yoghurt (finnes i naturell) som du blander i diverse bær eller frukt?
Dragonfly84 Skrevet 14. juni 2013 #14 Skrevet 14. juni 2013 Du kan lage sånne derre lavkarboknekkebrød, det er stort sett ulike typer frø, og da kan du jo plukke de ingrediensene du liker og tåler selv
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #15 Skrevet 14. juni 2013 Smoothie med soyajoghurt eller kokosmelk.Anonymous poster hash: 92de2...cdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå