AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 jeg ikke spiser sunne middager? Nå bor jeg hjemme og da har vi som oftest hamburger, hjemmelaget pizza,kylling,taco o.l. Er ikke da det sunneste men kan jeg fortsatt gå ned i vekt hvis jeg begrenser inntaket? Jeg har kuttet ut godteri og jeg trener ca. hver dag. Anonymous poster hash: c8681...760
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Det som avgjør om du går ned i vekt er hvorvidt du spiser mindre kalorier enn kroppen din bruker. Anonymous poster hash: fd591...109
Sjokoladenøtt Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 jeg ikke spiser sunne middager? Nå bor jeg hjemme og da har vi som oftest hamburger, hjemmelaget pizza,kylling,taco o.l. Er ikke da det sunneste men kan jeg fortsatt gå ned i vekt hvis jeg begrenser inntaket? Jeg har kuttet ut godteri og jeg trener ca. hver dag. Anonymous poster hash: c8681...760 Mindre kaloriinntak og mer trening er den eneste måten å gå ned i vekt på. Man kan fint gå ned i vekt selvom hele dagsmåltidet er basert på sjokolade og mcd's så lenge det er ikke overskrider dagsbehovet ditt for kalorier Men det er jo ikke sunt da. Og hamburger, pizza og taco osv er ikke usunt, men for mye av det og mye dressing/fett/pommes frites ved siden av ødelegger jo. Samt drikke er faktisk en stor faktor om man drikker mye brus/saft/juice. Spis mindre porsjoner og heller litt oftere og tren ofte Det er det som er nøkkelen til å gå ned i vekt.
Gjest winston Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Om du spiser mindre enn du forbrenner går du ned. Du får spise lite av middagen da, eller lage selv. Ingen har godt av sånn middag hver dag.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 ... fordiom?Anonymous poster hash: c4168...a5c 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Mindre kaloriinntak og mer trening er den eneste måten å gå ned i vekt på. Man kan fint gå ned i vekt selvom hele dagsmåltidet er basert på sjokolade og mcd's så lenge det er ikke overskrider dagsbehovet ditt for kalorier Men det er jo ikke sunt da. Og hamburger, pizza og taco osv er ikke usunt, men for mye av det og mye dressing/fett/pommes frites ved siden av ødelegger jo. Samt drikke er faktisk en stor faktor om man drikker mye brus/saft/juice. Spis mindre porsjoner og heller litt oftere og tren ofte Det er det som er nøkkelen til å gå ned i vekt. Hamburger = Kjøtt fult av potetmel og smaksforsterkere annen dritt (med mindre man lager den selv) + hamburgerbrød bestårende utelukkende av næringsløst hvitt mel som fucker opp blodsukkeret ditt. Pizza = Ok topping, men alt ligger på en gigantisk loffskive som har samme effekt på kroppen din som et lass sukker. Ikke usunt, sier du? Å spise ofte er det forøvrig ingen grunn til. Med mindre du hiver i deg karbohydrater og er avhengig av å konstant fylle kroppen med sukker for å unngå svingninger i blodsukkeret, da. For vektnedgangens skyld har den type måltidshyppighet null å si. Anonymous poster hash: fd591...109 4
Sjokoladenøtt Skrevet 14. juni 2013 #7 Skrevet 14. juni 2013 Hamburger = Kjøtt fult av potetmel og smaksforsterkere annen dritt (med mindre man lager den selv) + hamburgerbrød bestårende utelukkende av næringsløst hvitt mel som fucker opp blodsukkeret ditt. Pizza = Ok topping, men alt ligger på en gigantisk loffskive som har samme effekt på kroppen din som et lass sukker. Ikke usunt, sier du? Å spise ofte er det forøvrig ingen grunn til. Med mindre du hiver i deg karbohydrater og er avhengig av å konstant fylle kroppen med sukker for å unngå svingninger i blodsukkeret, da. For vektnedgangens skyld har den type måltidshyppighet null å si. Anonymous poster hash: fd591...109 Går litt utifra at det er en hjemmelagd hamburger ja, men altså.. Ingen som ikke tåler det. Og det finnes sunnere varianter av det meste Mer salat, droppe pommes frites, droppe dressing, lage fullkornsbrød selv, lage burgeren selv osv. Pizza er ikke veldig usunt om man bytter ut osten, mer grønnsaker og kjøtt og fullkornsbunn Men hvis man skal bry seg om at alt skal være så satans sunt hele tida blir man skada til slutt Man bytter ut matvarer med noe kjempesunt og kalorifattig når kroppen egentlig trenger mer. Ikke alltid like kjekt når det sånt hysteri rundt alt med mat og slanking å gjøre..
Løvetanten Skrevet 14. juni 2013 #8 Skrevet 14. juni 2013 Pizza er ikke veldig usunt om man bytter ut osten, mer grønnsaker og kjøtt og fullkornsbunn Retting: beholder osten, mer kjøtt og mindre bunn... 3
Sjokoladenøtt Skrevet 14. juni 2013 #9 Skrevet 14. juni 2013 Retting: beholder osten, mer kjøtt og mindre bunn... Sa ikke at man ikke skulle ha ost, man kan velge en lett versjon Haha, pizza uten ost?! fysjis
Løvetanten Skrevet 14. juni 2013 #10 Skrevet 14. juni 2013 Hvorfor lett ost? Det er jo karbohydratene og kornet i bunnen som er problemet. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #11 Skrevet 14. juni 2013 Går litt utifra at det er en hjemmelagd hamburger ja, men altså.. Ingen som ikke tåler det. Og det finnes sunnere varianter av det meste Mer salat, droppe pommes frites, droppe dressing, lage fullkornsbrød selv, lage burgeren selv osv. Pizza er ikke veldig usunt om man bytter ut osten, mer grønnsaker og kjøtt og fullkornsbunn Men hvis man skal bry seg om at alt skal være så satans sunt hele tida blir man skada til slutt Man bytter ut matvarer med noe kjempesunt og kalorifattig når kroppen egentlig trenger mer. Ikke alltid like kjekt når det sånt hysteri rundt alt med mat og slanking å gjøre.. Hvorfor går du ut ifra at det er hjemmelaget? Når TS forteller om hvordan familien hennes spiser, med junkfood som hverdagskost, synes jeg ikke det er mye som tyder på at vi snakker om mat-/helse-interesserte folk her. Det vanlige i mange norske hjem er faktisk nettopp ferdigmat og halvfabrikata! Og når i alle dager ble ost verre enn mel, herregud.. Anonymous poster hash: fd591...109 5
Sjokoladenøtt Skrevet 14. juni 2013 #12 Skrevet 14. juni 2013 Hvorfor går du ut ifra at det er hjemmelaget? Når TS forteller om hvordan familien hennes spiser, med junkfood som hverdagskost, synes jeg ikke det er mye som tyder på at vi snakker om mat-/helse-interesserte folk her. Det vanlige i mange norske hjem er faktisk nettopp ferdigmat og halvfabrikata! Og når i alle dager ble ost verre enn mel, herregud.. Anonymous poster hash: fd591...109 Karbohydrater har aldri skadet noen. Ikke mel heller. Lavkarbo osv er egentlig tull, kroppen er jo avhengig av karbohydrater :s Jeg tenker kalorimessig, ost er mye fett og lettere varianter av slike ting har ofte noen kalorier å spare. Men TS har ikke sagt noe om det, håper da for all del at de ikke spiser mcd's hver dag.. Man kan gå ned i vekt uansett hva slags mat man spiser, det er mengden som teller. Hvor sunt det er er jo en helt annen sak. Jeg ville aldri gått rundt og spist sunt hele jævla tida heller, lever bare en gang og kroppen tar virkelig ikke skade av junkfood innimellom. For et hysteri...
Gjest sweetsugar Skrevet 14. juni 2013 #13 Skrevet 14. juni 2013 Man kan vel stortsett spise hva man vil (selvom ikke alltid det er bra for helsa) og gå ned i vekt. Det handler om inntaket, hvor ofte du spiser, og hvor mye du er i bevegelse. Jeg endret ikke mine spisevaner (bortsett fra i starten) da jeg kutter ut fastfood og godteri, og trente veldig mye i starten. Da blei jeg tynnere, men startet å spise usunt igjen, satte ned treningen litt og holdt meg til gåturer hver dag. Jeg gikk ikke opp i vekt igjen før jeg sluttet å gå tur så ofte, så aktivitet er nøkkelen uansett. Men det koster deg ikke så alt for mye å kutte litt ned på pizzaen, da dette er noe av det værste man kan spise. Hamburger og kylling er ikke så ille, alt etter hva du har til. Så om du virkelig ønsker å gå ned i vekt, kan det være lurt å endre litt på matvaner. Men som sakt, trening er den store nøkkelen. Husk også at pizza kan gjøres veldig mye sunnere bare med endring av ingredienser, og det samme gjelder taco og burger. Går du litt inn for å endre det, så vil du få bedre helse, og gå raskere ned i vekt
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #14 Skrevet 14. juni 2013 Hvorfor lett ost? Det er jo karbohydratene og kornet i bunnen som er problemet. For oss som får i oss mye karbs er det best med lettost!Anonymous poster hash: ff1fc...1d1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #15 Skrevet 14. juni 2013 Spiser nesten pølser hver dag jeg, er ikke feit fordet. Anonymous poster hash: 53df4...32b
Løvetanten Skrevet 14. juni 2013 #16 Skrevet 14. juni 2013 For oss som får i oss mye karbs er det best med lettost!Anonymous poster hash: ff1fc...1d1 Det er uansett ikke et sunnere valg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #17 Skrevet 14. juni 2013 Karbohydrater har aldri skadet noen. Ikke mel heller. Feil. For det første er mel karbohydrater. For det andre er mange av de vanligste typene karbohydratrike matvarer (korn og sukker bl.a) meget skadelige. Om du skal argumentere mot et kosthold så vit i det minste hva du snakker om. Lavkarbo osv er egentlig tull, kroppen er jo avhengig av karbohydrater :s Feil. Det finnes ingen essensielle karbohydrater, dvs. det kroppen evt. måtte trenge, klarer den å produsere selv, av annen næring. Så kroppen er åpenbart ikke avhengig av karbohydrater. Jeg tenker kalorimessig, ost er mye fett og lettere varianter av slike ting har ofte noen kalorier å spare. Men TS har ikke sagt noe om det, håper da for all del at de ikke spiser mcd's hver dag.. Man kan gå ned i vekt uansett hva slags mat man spiser, det er mengden som teller. Hvor sunt det er er jo en helt annen sak. Jeg ville aldri gått rundt og spist sunt hele jævla tida heller, lever bare en gang og kroppen tar virkelig ikke skade av junkfood innimellom. Kroppen tar skade av junkfood. Slik er det bare. Hvor ofte man velger å spise det, får man avgjøre selv. Man må jo selv ta konsekvensene. For et hysteri... For en uvitenhet... Anonymous poster hash: fd591...109 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #18 Skrevet 14. juni 2013 Så lenge det samlede kaloriinntaket ditt ikke er større enn det du forbrenner, spiller det liten rolle. SUNT er det kanskje ikke men. Men du kan jo gjøre det du spiser litt sunnere med å f.eks ha en salat til pizza'n, Bare spise en lefse/skjell til taco'n og heller fylle på med salat på tallerkenen:) Anonymous poster hash: 8b889...09b
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #19 Skrevet 14. juni 2013 Ja, det kan du. Flere av de tynneste menneskene i verden spiser usunne middager. De spiser dog vanligvis mindre porsjoner. Som et ja/nei-spørsmål er svaret ja, men anbefalingen bør være tja. Uansett er det lov til å styre maten sin selv, selv om man bor hjemme. Jeg tok ansvar for eget kosthold da jeg var 15, enda jeg bodde hjemme. Jeg innførte blant annet wokgrønnsaker, hjemmelagde kjøttboller uten tilsetningsstoffer og hjemmelagde sunne pastasauser. Hele familien nøt maten. Kylling er jo uansett sunt, dere trenger ikke fritere den og servere med pommes frites og bearnaise. Hvis jeg hadde trent hver dag hadde jeg vært ekstra påpasselig med kosthold for å få fullt utnytte av treningen. Anonymous poster hash: 52940...7de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå