Gå til innhold

Jeg er for stygg til å jobbe!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelpe meg kor sjølvopptatt du er, TS!

Trur du verkeleg at med ein gong du går ut døra så visker og tisker folk om deg. Og at dei berre har auge for deg og dine feil og manglar!? Og kva du gjer og ikkje gjer?

Dette er i såfall FEIL! Tru det eller ei; du lever ikkje i The Truman show...

Dei aller aller fleste av oss har meir enn nok med oss sjølve og våre eigne gjeremål og tankar.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker veldig som deg. Tenker at jeg skjønner jo godt at ingen vil være sammen med meg, og at det er likesågodt, fordi jeg ville fått stygge barn som ville lide...

. Jeg tenker også at noens død er en annen brød. Derfor blir jeg glad for at jeg lider, for da vet jeg at noen har det godt der ute på min bekostning.

Anonymous poster hash: 303dd...acb

Hæ?

Meiner du at nokon sitt og gledar seg over at du lid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker veldig som deg. Tenker at jeg skjønner jo godt at ingen vil være sammen med meg, og at det er likesågodt, fordi jeg ville fått stygge barn som ville lide...

. Jeg tenker også at noens død er en annen brød. Derfor blir jeg glad for at jeg lider, for da vet jeg at noen har det godt der ute på min bekostning.

Med mer eller det er noen som bedriver psykisk eller fysisk vold mot dere, så er det jo ingen som tvinger dere til å ha det fælt?!

Helt ærlig tror jeg TS er sin egen verste fiende, og det er kun henne selv som kan snu på det og det krever å steppe ut av komfortsonen. Begynn med en ny hobby, oppsøk hjelp på nytt, forny deg selv utseendemessig, rydd opp i de relasjonene en har eller hva det er som trengs for å få en til å gå videre i livet. Men for Guds skyld, sitt ikke hjemme og føle synd på deg selv TS - for det kommer ikke til å gjøre livet ditt bedre!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trur du verkeleg at med ein gong du går ut døra så visker og tisker folk om deg. Og at dei berre har auge for deg og dine feil og manglar!? Og kva du gjer og ikkje gjer?

Dei aller aller fleste av oss har meir enn nok med oss sjølve og våre eigne gjeremål og tankar.

Nei, men folk er slemme mot meg direkte. Det har jeg opplevd helt siden jeg var barn. Leste du ikke det lange innlegget mitt på side 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, men det at jeg lider betyr at noen andre har det bra. Alle kan ikke ha det bra. Noen må lide for at andre skal ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men folk er slemme mot meg direkte. Det har jeg opplevd helt siden jeg var barn. Leste du ikke det lange innlegget mitt på side 2?

Jo, då. Eg har lese kvart einaste komma du har skrive. Eg har lest det du har skrive om korleis folk rundt deg kom med slengbemerkingar og korleis du tok dette ekstremt til deg. Du har ikkje hatt evna, som dei fleste andre, til å bare le av "mobbarane", kjefte tilbake, sette dei på plass eller heve deg over det.

Kvar einaste bemerking har endra deg. Du mislikar fleire og fleire ting med deg sjølv og blir ekstremt opptatt av desse.

Du dusjer fordi du ikkje vil sjenere andre. Du føler at du ikkje kan ha jobb fordi du er for stygg.

Alle tankane du har skrive har vore om deg sjølv. Deg sjølv. Deg sjølv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men det at jeg lider betyr at noen andre har det bra. Alle kan ikke ha det bra. Noen må lide for at andre skal ha det bra.

Ein slags ying yang-tanke? Dersom det sitt ein stappmett gutt i Texas, så må det finnes ei skrubbsvolten jente i Karachi?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow! Hadde du bare virkelig visst hvor mange gode svar det egentlig var her, TS.

Jeg tror jeg er rimelig overbevist over at det er ingen der ute som har det godt av at du lider.
Det er ingen får noen goder på din bekostning på denne måten. Annet enn i øyeblikkene du viser hvor nedtrykt du egentlig føler deg, og således tiltrekker deg all denne ufine mobbingen og slikt. Det er jo bare douchebags som holder på sånn, men du lar dem også holde på sånn. Det er tungt og hardt, å si i fra, men det gjør det og så mye bedre på sikt. Hvis du skulle klare å reise deg igjen og bli den du vil være i stedet.

Du sier du får noen klare øyeblikk noen ganger, før du blir dratt inn igjen i tullet ditt igjen. Dette er lovende.
Fordi da vet du selv at det er mulig og det må nødvendigvis ikke være så vanskelig å bare ligge det fra seg.
Og slik jeg har erfart det, om en vil forandre en liten ting ved seg selv, som f.eks tankemåten og innstillingen om en spesiell ting. Eller issue. Så MÅ du finne roten til, hvorfor tanken oppstår. Og hvorfor, den aller dypeste hvorfor. Tar du til deg så mye negativt og bryr deg så surrealistisk mye om hva andre synes om deg?

Anonymous poster hash: 279dd...c65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I løped av ett liv vil alle mennesker støte på slemme mennesker som sier stygge ting, men vi blir litt lei oss også fortsetter vi livet uten å dvele så mye over det.

Jeg synes du virker litt selvopptatt egentlig...jeg kan banne på at mesteparten av de menneskene du hevder glor ikke engang legger ordentlig merke til deg. Folk flest har nok med seg selv og gir beng i fremmede på gata. Og hvorfor i alle dager betyr det noe hva fremmede mennesker synes om deg? En som tilbringer 5 sek av sitt liv i din nærhet. Ikke virker det som om du vil ha råd heller..det virker for meg at du kanskje får en slags nytelse av å være negativ og å synes synd på deg selv? Det er kun deg selv som kan snu på det synet du har på deg selv. Les deg litt opp på kognitiv terapi, jeg tror det kan hjelpe deg mye bedre enn en psykolog du bare vil spre galle til.

Anonymous poster hash: 2686d...4b8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke helt tilfelle. Dessuten er det jo mer slik at livet har sine opp-og nedturer for alle, det er ikke slik at alle er enten lykkelige eller ulykkelige. Men enkelte sliter mer enn andre, men det er ikke noe system i dette.

Anonymous poster hash: c760f...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, du er ikke stygg, du er alvorlig syk. Ingen her inne vil kunne forstå hvordan du har det eller gi riktige råd for deg. Du sier at psykologer ikke når inn. Nå jobber du på en vernet arbeidsplass, det er kjempebra! Se om du kan trene deg til ting du ikke trodde du var god på, for eksempel å omgås mennesker, eller å kunne være rundt andre uten å bry deg om hva andre tenker om deg. Lykke til!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære TS, du er ikke stygg, du er alvorlig syk. Ingen her inne vil kunne forstå hvordan du har det eller gi riktige råd for deg. Du sier at psykologer ikke når inn. Nå jobber du på en vernet arbeidsplass, det er kjempebra! Se om du kan trene deg til ting du ikke trodde du var god på, for eksempel å omgås mennesker, eller å kunne være rundt andre uten å bry deg om hva andre tenker om deg. Lykke til!

Endelig noen som forstår hvordan TS har det! Jeg ble helt sjokkert over hvor lite empati mange her inne har.

Anonymous poster hash: 118d9...58a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS er overhodet ikke selvopptatt! Hun har jo nettopp problemer med å hevde seg selv og har ekstremt dårlig selvtillit!

Anonymous poster hash: 118d9...58a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, har du like høye krav til andre som til deg selv? Hvis ikke, hvorfor ha det til deg selv?

Å tenke slik har hjulpet meg mye - både når det gjelder for eksempel utseende og ting jeg har sagt eller gjort når jeg har vært sammen med andre. Hva om det var en annen som sa ditt, eller gjorde datt? Hadde jeg da gått og tenkt på det i ettertid og sett ned på vedkommende?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jo, då. Eg har lese kvart einaste komma du har skrive. Eg har lest det du har skrive om korleis folk rundt deg kom med slengbemerkingar og korleis du tok dette ekstremt til deg. Du har ikkje hatt evna, som dei fleste andre, til å bare le av "mobbarane", kjefte tilbake, sette dei på plass eller heve deg over det.

Kvar einaste bemerking har endra deg. Du mislikar fleire og fleire ting med deg sjølv og blir ekstremt opptatt av desse.

Du dusjer fordi du ikkje vil sjenere andre. Du føler at du ikkje kan ha jobb fordi du er for stygg.

Alle tankane du har skrive har vore om deg sjølv. Deg sjølv. Deg sjølv.

Dette er helt hinnsides. Skal en le av "mobberene" av hensyn til andre. En dusjer fordi en er ego, og tenker på at andre blir sjenert av det? Alle dusjer for å ikke lukte svette for en selv og andre. Tror du egoisme i det hele tatt er grunnen på ts sin issues?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde det likt som deg ts, men etter mange år med frekke kommentarer og svar tok jeg igjen. Jeg gikk på skole og sammarbeidet med noen "Betterwaisers" på et case. De sa ofte "hæ" når jeg kom med forslag. Tilslutt sa jeg "Hæ" i retur og var spydig i mine kommerntarer. De som overså meg overså jeg. Jegfikk det bedre med meg selv og folk så ikke ned på meg lengre. Det du må gjøre er å gjøre et grunndig arbeid på skole eller jobb, og så konfontrere mobberne harst.

Det er ca like mange menn som kvinner her i landet. Det betyr at det er like mange kvinner som menn som føler ting som deg. Du må bare kreve din rett på lik linje som alle andre og kanskje du finner din likemann eller dame. Væe sterk uansett kjønn du er ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Niema

Kjære TS. Det er svært tvilsomt at alle du møter ler av deg eller mobber deg, hvorfor i alle dager skulle de det? Voksne folk? Jeg er mye ute og svært observant, opplever aldri at folk ler og mobber andre ute eller gjør andre ting helt uprovosert. Problemet er at hvis noen ler i det du går forbi tror du automatisk de ler av deg - når det i realiteten er noe helt annet de ler av. Hvorfor skulle de le av deg? Klem til deg, du er sikkert en fantastisk person under all den usikkerheten :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, har du like høye krav til andre som til deg selv? Hvis ikke, hvorfor ha det til deg selv?

Å tenke slik har hjulpet meg mye - både når det gjelder for eksempel utseende og ting jeg har sagt eller gjort når jeg har vært sammen med andre. Hva om det var en annen som sa ditt, eller gjorde datt? Hadde jeg da gått og tenkt på det i ettertid og sett ned på vedkommende?

Nei, jeg bryr meg ikke om andre. De kan gjør som de vil og se ut som de vil, så lenge de er snille og greie og ikke skader andre.

Men meg selv ... jeg har liksom ikke lov til noe, jeg ... om jeg blir pen eller flink til noe, så blir alle så sure. Derfor må jeg være stygg og ikke få til noe. For da blir alle glade.

Vet ikke hva jeg skal gjøre... sitter så fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Nei, jeg bryr meg ikke om andre. De kan gjør som de vil og se ut som de vil, så lenge de er snille og greie og ikke skader andre.

Men meg selv ... jeg har liksom ikke lov til noe, jeg ... om jeg blir pen eller flink til noe, så blir alle så sure. Derfor må jeg være stygg og ikke få til noe. For da blir alle glade.

Vet ikke hva jeg skal gjøre... sitter så fast.

Hvis folk blir fornøyde av at du ikke har det bra med deg selv, så er det på tide med en stor forandring. Det er slike mennesker du ikke skal bry deg om, mildt sagt. Du skal leve med deg selv resten av livet, og du må sette deg selv i fokus. Slik jeg ser det sitter det mellom disse dilemmaene:

1. Skal jeg være stygg og ikke oppnå noe slik at alle blir fornøyd?

2. Skal jeg bli fin, selvom de andre blir sure?

Hør på deg selv :-) Du forstår selv at det høres latterlig ut. Regner med du har lyst til å ha selvtilitt, ha det bra med deg selv og oppnå noe her i livet.

Hvis du synes du er stygg, vil andre også synes du er stygg.

Hvis du virker selvsikker og fornøyd med deg selv, vil alle andre se dette og samtidig like deg. Dette sier jeg av erfaring. Jeg kjenner folk som var veldig upopulær før, men som plutselig fikk bedre selvtillit - og dermed blir likt av alle. Utseende er den minst viktige biten her. Jeg vet om mange som ikke ser "så veldig bra ut", men som har mange venner, fordi dem har god selvtilitt. Selvtilitt er nøkkelen.

Du må få tilbake selvtilitten din. ALLE er verdt like mye. Jeg liker bedre folk som har dårlig selvtillit, enn folk som ikke gjør annet å rakke ned på andre. De som baksnakker andre, er jo de med de største problemene - de har dårlig selvtillit og føler seg usikre - derfor føler de seg bedre ved å rakke ned på andre. Hvis noen blir sur på deg fordi du oppnår noe, betyr det enkelt og greit at de er sjalu :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...