AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Altså, hvor mye har du satt av til hver post? :-)Anonymous poster hash: 2ca2b...adc
marihihia Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Hotellet (inkluderer aperitiff, 6 kanapeer per person, 4-retters middag, bryllupskake, alkohol hele dagen): 140000 Kjole med tilbehør: 26000 Smoking: 6000 Fotograf: 20000 Blomster: 12000 Ringer vet jeg ikke, for de har mannen kjøpt uten å si pris. Bordkort, invitasjoner, bordkart osv: 3000
Gjest Ahs Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 (endret) Lokale, bord, dekketøy- gratis "Pynt" av lokale 10.000 (det er vår eget sted, inkluderer maling og litt slikt) Bruden 15.000 (Kjole 9000, slør 1500, 2x sko 2000, frisør) Brudgom 0 (har smoking fra før) Fotograf 10.000 Blomster 2000 Bordkort, invitasjoner etc 3000 Ringer 10.000 Lyd og lys 5000 Mat 0 (får av foreldre...vil tippe 80.000 men får ikke vite hva det blir) Drikke 15.000 Endret 13. juni 2013 av Ahs
Gjest Kiara! Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Oi hva serverer dere til den summen Ahs, den inkluderer kanskje personale mm. (bare nysgjerrig siden dere ikke har det på restaurant). Vi bruker altfor mye, og det vil ingen ende ta føler de som betaler det meste nå i sluttspurten. Det toppet seg igår da jeg hadde glemt å regne med momsen på en stor post, men men det blir bra! Har delt vårt før, og det er litt mer innviklet siden det er så mange poster så skal ikke ødelegge tråden med det.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Lokale inkl. servering 30 000 Mat 60 000 Drikke 35 000 Overnatting 68 000 Brudeklær 3000 Brudgom 2000 Blomster 2000 Bordkort, invitasjoner, program 4000 Fotograf 0 (en venn stiller opp) Underholdning 5000 (Bryllupsreise 40 000) Anonymous poster hash: ac812...6f6
Gjest Ahs Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 (endret) Det blir en buffet med fokus på lokal, kortreist og økologisk mat. Jeg aner ikke hva kuvertprisen er, men vil kanskje tippe 600 + . Det er fra en av Ganefart vinnerene. Vi blir bortimot 130 gjester om alle kommer. Skal smake og diskutere menyen med kokken i sommer, jummie. Det var bare et antatt overslag. Har virkelig ikke peiling. Og de skal levere nattmaten.. Endret 13. juni 2013 av Ahs
Gjest Kiara! Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 (endret) Det blir en buffet med fokus på lokal, kortreist og økologisk mat. Jeg aner ikke hva kuvertprisen er, men vil kanskje tippe 600 + . Det er fra en av Ganefart vinnerene. Vi blir bortimot 130 gjester om alle kommer. Skal smake og diskutere menyen med kokken i sommer, jummie. Det var bare et antatt overslag. Har virkelig ikke peiling. Og de skal levere nattmaten.. Ah samme som oss det da, det blir helt sikket knallgodt! Men vi har fått en veldig grei pris på 350,- pr pers og er bare 55pers iforhold. og du for et digert bryllup!!! Endret 13. juni 2013 av Kiara!
Gjest Ahs Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 Bare håper de er ledige, får snart greie på den eksakte datoen vi kan ha bryllupet. Blir mange ja. Regner med 90% oppmøte, så det blir det kanskje rundt 110-115 totalt. Skal sende ut invitasjoner tidlig så folk får holdt av datoen. Gleder meg!! Har veldig sansen for det lokale, tror det kan være ekotisk nok for mange av gjestene.
Gjest Kiara! Skrevet 13. juni 2013 #9 Skrevet 13. juni 2013 (endret) Lokal mat er kjempepluss i min bok! Og ikke minst at det er ferskt, kortreist og at dyrene har hatt det godt når de har levd. Mye mer sansen for slike ting enn mye fra alle mulige steder og kanskje først og fremst frysedisken på Rema. Gleder meg til å høre detaljer. Er så gøy å høre om bruder som gleder seg og enda er i forventningsrus! Moro å følge dere. Og ikke minst hvis dere også skal ha det hjemme på gården. Endret 13. juni 2013 av Kiara!
Gjest Ahs Skrevet 13. juni 2013 #10 Skrevet 13. juni 2013 Skal dere ikke ha det hjemme på gården? Mulig jeg husker eller blander. Uansett er jeg nysgjerrig! SKulle giftet seg mange ganger. Er så gøy å høre om bruder som gleder seg og enda er i forventningsrus! Moro å følge dere. Jo, det blir hjemme på gården:-) Vi gleder oss begge to;-) Kvier meg litt for all oppmerksomheten, og kjenner det er bra det bare blir en gang, hehe:-)
Gjest Kiara! Skrevet 13. juni 2013 #11 Skrevet 13. juni 2013 Å du jeg hadde følt presset om det hadde kommet så mange! Løpt frem til kjekkasen i andre enden. Men du er så flott at det kommer til å bli bare en deilig opplevelse for dere begge to. Og det er sannelig godt at det er flere bruder som setter familien i sving for å kunne vise stedet man har tilknytning til. Kjenner at jeg er veldig stolt over å ha det hjemme, det er litt "luksus".
Petalouda Skrevet 13. juni 2013 #12 Skrevet 13. juni 2013 Klær til oss alle inkl brudepiker og barna våre : 40 000 Middag på hotellet, trettifire personer : 30 000 Champagnemottagelse, hundre personer : 40 000 - inkl bryllupskake til 7 000 Bryllupsreise : 20 000 Blomster, pynt og alt annet : 20 000 sånn omtrent.
panic-attack Skrevet 13. juni 2013 #13 Skrevet 13. juni 2013 31000 for tre retters på hotell 50pers 15000 i drikke 2000 for kjolen min 3500 for dress til mannen 800 for kjoler til brudepikene 2000 for blomster til meg, brudepikene og corsage og bordoppsatser frisør (usikker på pris) 10000 for fotograf som følger oss hele dagen 3000 for bil og sjåfør 1500 i andre dekorasjoner 1400 for nye ringer
CathFoto Skrevet 13. juni 2013 #14 Skrevet 13. juni 2013 Lokale: 16.500,- Mat: 35.000,- Drikke: 10.000,- Fotograf: 20.000,- Brudekjole: 15.000,-(kostet 7000,- + skredder) Brudgom: 10.000,- Pynt: 5000,- Kirke: 4500,- Blomster: 5000,- (bruker 1000,-) Ringer: 3000,- Budsjettet er totalt 125.000,- Noen poster blir dyrere enn planlagt, mens andre billigere så tror det skal stemme ganske godt, i allefall sånn det ser ut nå.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #15 Skrevet 13. juni 2013 Oi her må jeg bare starte og spare ja ;-) Syvs noen av dere hadde helt sinnsyke priser, men koster vel såpass :-) Flere må gjerne ramse opp! :-) TSAnonymous poster hash: 2ca2b...adc 1
CathFoto Skrevet 14. juni 2013 #16 Skrevet 14. juni 2013 Oi her må jeg bare starte og spare ja ;-) Syvs noen av dere hadde helt sinnsyke priser, men koster vel såpass :-) Flere må gjerne ramse opp! :-) TSAnonymous poster hash: 2ca2b...adc Hvilke priser synes du er sinnsyke? Et budsjett er jo et estimat over hva man beregner å bruke, men ikke nødvendigvis det man ender opp med å faktisk bruke. Om du ser på vårt budsjett f.eks så har vi satt av 15.000,- til brudekjole, men jeg har kjøpt en til 7000,- Det fine med et budsjett er at man (forhåpentligvis)unngår ubehagelige overraskelser.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #17 Skrevet 14. juni 2013 Synes det høres helt vilt ut med 20.000 for fotograf. Men man får vel hva man betaler for, så bildene blir sikkert supert mye bedre enn de som "bare" betaler 10.000 eller 8.000. Men klart, det koster hvis de skal følge hele dagen også. Anonymous poster hash: 6e89b...1de
CathFoto Skrevet 14. juni 2013 #18 Skrevet 14. juni 2013 Synes det høres helt vilt ut med 20.000 for fotograf. Men man får vel hva man betaler for, så bildene blir sikkert supert mye bedre enn de som "bare" betaler 10.000 eller 8.000. Men klart, det koster hvis de skal følge hele dagen også. Anonymous poster hash: 6e89b...1de Aha! Ja, det er jo som i alle andre sammenhenger, man får hva man betaler for som regel. Vi betaler 20.000,- for to fotografer på jobb i ca 12 timer og høyoppløselige filer på cd. Men har fått 20% rabatt fordi jeg har gått på skole med de. Men man trenger jo ikke en som er med hele dagen, kan spare mye penger på å bare ta vanlige bryllupsbilder eller med vielse. Skal du ha mye print til vegg, takkekort og album så kan det lønne seg å velge en som inkluderer cd. Om du kun skal ha takkekort så kan det lønne seg å bare betale for foto og kjøpe takkekortene hos fotografen.
cecilie85 Skrevet 14. juni 2013 #19 Skrevet 14. juni 2013 Lokale: 16.000 Servering: 6.000 Mat+ to kokker: 43.000 Drikke(velkomstdrink, drikke til maten + drikke til baren): 30.000 Kjole, sko, blomster, tilbehør og frisør til bruden: 20.000 Fotografering: 8.000 Ringer: 7.000 Pynt + blomster: 4.000 Invitasjoner: 1.500 Solist i kirka: 4.000 Dette er mer eller mindre endelige tall for bryllup med ca. 75 gjester.
Petalouda Skrevet 14. juni 2013 #20 Skrevet 14. juni 2013 - og vi har ikke fotograf i budsjettet vårt i det hele tatt fordi vi får hele fotopakka i bryllupsgave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå