AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Har en toåring som på tredje dagen har opp mot 40 i feber. Den har variert mellom 37.5 og 39.7. Han har vært slapp, men ikke vært snørrete eller hostete, og heller ikke kastet opp. Pusten er relativt hurtig. Nå har han der i mot begynt å brekke seg litt, og sutrer/klager i forbindelse med det. Åpenbart ubehagelig. Han spiser lite, men drikker greit. Hva tenker dere om det? Er det legemat, eller skal vi se det an litt til? Anonymous poster hash: ecf13...de1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Kontakt legevakta og hør hva de har å si! Når han har feber, er risikoen stor for at han kan bli dehydrert (uttørret) som ikke vill gi symptomer når han er så ung! Ved uttørring er dette svært farlig og kan føre til innleggelse på sykehus! Dehydrering er farlig fordi, når han får for lite væske i kroppen vill blodtrykket senkes og dette KAN ødelegge mange av organene i kroppen, og vill gjøre at kroppen bruker lenger tid på å bli frisk! Når det gjelder feberen er den jo veldig høy og en lege vill nok ta en titt på han da dette er et tegn på infeksjon i kroppen, så da må han nok regne med et stikk i fingeren også! Det viktigste er at han får i seg godt med væske, og det bør ikke være veldig sunt! Cola er suverent, men faris er perfekt om han liker det! Om ikke kan han drikke sukkerhodig brus, og spise salte kjeks da salt binder væske i kroppen Følg nøye med på feberen, og kontakt legevakta med engang da jeg synes feberen var i overkant høy! Dette ordner seg! Mvh Gutt 18Anonymous poster hash: 1193e...54e
Gjest Anonym Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Hei, Jeg synes du skal kontakte legevakten med en gang om du ikke allerede har gjort det. Dette var høy feber for en liten kropp, over lang tid. Rask pust er heller ikke noe særlig. Er man i tvil, (og det tror jeg du er siden du spør oss her på kg), skal man alltid ringe legevakten! Lykke til og god bedring til din lille:-)
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Husk på at et barn ikke har feber før temperaturen er 38 grader (målt i stumpen). Og barn tåler generelt mye høyere feber enn voksne. Jeg ville likevel tatt han med til legen. Det sies jo at man skal sjekke det opp når man har hatt feber i mer enn tre dager.Anonymous poster hash: a111d...7da
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Takk for svar Jeg ringte legevakten, fikk komme inn, og fikk konstatert ørebetennelse. Anonymous poster hash: ecf13...de1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå