fos Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Hei. Jeg ønsker å kjøpe østerdalsbunaden til mann. Uten sølv har jeg fått pris på 36500, noe jeg finner ekstremt dyrt. Det blir enda dyrere med sølvet. Nå lurer jeg på om det er noen som vet om lokale skreddere eller syersker eller har erfaring med andre som kanskje er en smule billigere enn Heimen husflid. Jeg er ikke fra området. Takk for svar.
Strikkedilla Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Sjekk finn.no. Vi betalte 26 000 for en brukt der, og fikk den sydd om.
fos Skrevet 13. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2013 Hei. Takk for svar. Ja jeg sjekker bruktmarked innimellom, men er i første omgang interessert i ny bunad og informasjon om lokale skreddere som kanskje kan bistå til en noe biligere penge enn 36000;)
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Noen som er dumme nok til å jobbe for en timelønn lavere enn lovlig i Norge, mener du? Bunader er dyrt fordi det er ekte håndverk utført i Norge. Hvis man vil ha det må man nesten betale for det også. Anonymous poster hash: 2006b...3d6
fos Skrevet 14. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2013 Om jeg var interessert i bunad til spottpris hadde jeg fått den sydd i Kina. Det er ikke hva jeg er ute etter. Det er mulig jeg er uklar her. Jeg ønsker konkurranseutsetting av prisen jeg har fått fra store aktører på markedet mot at jeg får sydd bunaden av mindre og svært gjerne lokale aktører. Aktørene jeg har fått svar fra holder sted i Oslo og jeg er ukjent med aktører fra distriktet. Noen som kan bistå uten spydige kommentarer som faktisk responderer på spørsmålet?
Strikkedilla Skrevet 14. juni 2013 #7 Skrevet 14. juni 2013 Skal det være en overraskelse eller kan du involvere mannen? Er han fra området? Finnes jo sikkert noen som syr privat, slik at du dermed kan få den billigere? Jeg fikk priser fra flere husflider på østlandet, og det var omtrent som den du har fått. Og husfliden oppgir aldri andre private som de vet syr billigere så det er jo helt håpløst. Om han er fra området, så har han kanskje noen bekjente som kan vite om noen?
fos Skrevet 14. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 14. juni 2013 Hei. Takk for svar. Det skal være en overraskelse, men vi kjenner ingen der. Den eneste forbindelsen fra området er død så det er litt kinkig med bekjentskap der. Derfor denne tråden;) Jeg har kontaktet flere leverandører så vi får se hvordan det ender.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #9 Skrevet 14. juni 2013 Et tips: Da moren min sydde den bunaden til broren min, så valgte hun tinnknapper i stedet for sølvknapper. Man skal være veldig interresert og studere den nøye for å se at det ikke r sølvknapper. Og kanskje det beste: De må ikke pusses. Anonymous poster hash: b83f4...87c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå