AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Hva er egentlig "regelen" om gangsperre i leggene? Hvis man en dag har tatt seg ut litt mer enn vanlig og så får gangsperre og blir stiv og støl i et par dager etterpå, skal man da bare fortsette å trene selv om man er stiv og støl, eller skal man ta pause fra den type trening til man føler seg grei i kroppen igjen og heller trene på andre måter i noen dager? Anonymous poster hash: eed23...65d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Jeg kjører på. Men trener ikke det samme som fikk meg så støl. Nå varierer jeg min trening veldig mye også, så om det er styrke, som ga meg gangsperra, så trener jeg yoga eller pilates dagen etter f.eks. Anonymous poster hash: 3b685...552
fuksia Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Jeg pleier også å trene selv om jeg har gangsperr, men helst ikke det samme og jeg tar det ganske rolig. Jeg vet egentlig ikke hva som er anbefalt å gjøre, men jeg føler hvertfall at det blir litt bedre etter en rolig treningsøkt.
Gjest *MaggieQ* Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Når jeg har gangster så er det beste å jogge rolig og varme opp musklene. Da er jeg alltid fin etterpå. Så jeg trener alltid om jeg er støl.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Om det er støl dere snakker om, så oppstår dette når fibrene i musklene rives istykker. Muskelen er med andre ord skadet, og trenger hvile. Man skal ikke belaste en muskel dagen etter trening, dersom man blir støl! Sunn fornuft, det. Anonymous poster hash: 0dd79...f4e
Gjest iGirl Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Om det er støl dere snakker om, så oppstår dette når fibrene i musklene rives istykker. Muskelen er med andre ord skadet, og trenger hvile. Man skal ikke belaste en muskel dagen etter trening, dersom man blir støl! Sunn fornuft, det. Anonymous poster hash: 0dd79...f4e "skadene" du snakker om er mikroskopiske rifter som oppstår når muskler blir tøyet mer enn de er "vant til", og når de reparerer seg utvider muskelen seg. Dvs musklene blir sterkere og større. Dette krever ingen restitusjon. 1
Gjest Daenerys Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 Jeg trener ikke samme muskelgruppe to dager etter hverandre, men kan gjerne gjøre det dag to etter sist trening selv om jeg har gangsperr. Lett aktivitet som en gåtur eller lett jogg kan også hjelpe å løse opp litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå