Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2004 #1 Skrevet 12. april 2004 Hei! Jeg vurderer å dra til Frankrike noen måneder fra sommeren av for å lære meg fransk. Kan litt fransk fra før av. Har noen her tips å komme med, evt råd/advarsler mht stedsvalg?
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2004 #2 Skrevet 14. april 2004 Jeg har selv bodd et år i Normandie, og trivdes veldig godt der. Jeg bodde i Rouen som er en middels stor by(litt mindre enn Oslo), og syntes det var helt topp,men mange av mine venner som kom fra større byer, syntes det var veldig kjedelig der... Normandie er vel kanskje ikke området man drar til hvis man ønsker mye sol og strandliv, men har ellers mye fint å by på. Det er jo også ganske nært Paris. Paris er definitivt en av mine favorittbyer. Vanvittig flott med utrolig mye å se og oppleve. Må allikevel legge til at jeg bare har vært der som turist og at jeg har hørt folk som mener det er vanskelig å komme dit og bo fordi det er vanskelig å bli kjent med folk der. Jeg har venner som har studert i Aix-en-Provence, og de har likt seg kjempegodt der. Det er en kjempekoselig by på sørkysten. Nydelig klima og en god del studenter tror jeg. Den ligger nært Marseille og er derfor lett tilgjengelig med fly og tog, og ligger heller ikke så langt fra Nice.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå