AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Nå er det slik at vi skal flytte ut av en leilighet her i Danmark, og før de nye leieboerne skal flytte inn må vi sette i stand leiligheten. Dvs. vi må male, vaske ned alt og ikke minst gjøre noe med tregulvene. Er redd for at dette kommer til å bli ekstremt dyrt for to fattige studenter Så vi lurer på om noen her inne, har tips til dette? Vi har aldri malt vegger før, eller for den saks skyld slipt et gulv (det siste vurderer vi å skaffe et firma som kan utføre dette til en rimelig pris). Er det noen som har tips til hva vi bør gjøre når vi skal male veggene, osv? I og med at vi aldri har gjort dette før så vil vi ikke gjøre noen tabber... Anonymous poster hash: 837e4...8c2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Gulvene burde dere nok få noen profesjonelle til å ta, ja. Angående maling skal det vel males hvitt? Spør i en malerbutikk hvilken type dere trenger (hva slags underlag er det på veggen?), ta et ca.-mål av rommene og takhøyden slik at dere vet hvor mye dere trenger. Et strøk er nok vil jeg tro, hvis dere får det jevnt. Maleruller og koster trenger dere, samt plast til å dekke gulvet med og teip til å beskytte lister, lysbrytere, vindu (hvis dere skal male vinduskarmer) osv. Dere trenger også et sånt brett hvor dere kan dra av maling på rullene. Ellers er det bare å sette på noe musikk, kanskje kjøpe inn noen bayere, og sette i gang. Vær veldig forsiktig så dere ikke tråkker i malingen og drar det med dere ut over gulvene. Anonymous poster hash: 68263...fb9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Ja alt skal males i hvitt Jeg er faktisk usikker på om det er tapesert over hele rommet, noen steder er det tydelig malt rett på murveggene, mens andre steder kan jeg se sprekker i det som jeg antar er tapet. Tusen takk for nyttige tips! Skal notere dette ned! Anonymous poster hash: 837e4...8c2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Det er ofte et krav at maling av vegger og sliping av gulv skal gjøres av fagpersoner. Sjekk kontrakta nøye for dere setter i gang selv, så dere ikke risikerer dobbel kostnad. Hvis dere kan gjøre det selv, er nok det smarteste å leie noen til å slipe gulvet alikevell. Med mindre dere er sikker på å kunne få et godt resultat selv. Uansett skal dere leie utstyr og bruke mye tid på det, så det beste er nok fagpersoner uansett. Veggene er bare å male med den billigste maligen fra Bilka;) Anonymous poster hash: efc41...d54
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Sjekk forresten også om det står i kontrakta at leiligheten var nyinnsatt da dere flyttet inn. Var den ikke det, skal den heller ikke være det når dere flytter. Anonymous poster hash: efc41...d54
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Det er ofte et krav at maling av vegger og sliping av gulv skal gjøres av fagpersoner. Sjekk kontrakta nøye for dere setter i gang selv, så dere ikke risikerer dobbel kostnad. Hvis dere kan gjøre det selv, er nok det smarteste å leie noen til å slipe gulvet alikevell. Med mindre dere er sikker på å kunne få et godt resultat selv. Uansett skal dere leie utstyr og bruke mye tid på det, så det beste er nok fagpersoner uansett. Veggene er bare å male med den billigste maligen fra Bilka;) Anonymous poster hash: efc41...d54 Ja gulvet tør vi ikke å ta selv, så vi prøver å finne noen som kan slipe det (let slibning og sæbebehandling som det heter her). Ja har sett at den billigste hvitmalingen er fra Bilka av Budget merket. Vi har sendt mail til utleiefirmaet for å forhøre oss om de har spesifikke krav til maling. Siden det kun står at alt skal være hvitt så tror jeg vi kan velge maling merke selv, håper i alle fall det! Sjekk forresten også om det står i kontrakta at leiligheten var nyinnsatt da dere flyttet inn. Var den ikke det, skal den heller ikke være det når dere flytter. Anonymous poster hash: efc41...d54 Den skal desverre være nyinnsatt At det skal være så mye styr med det her altså! Anonymous poster hash: 837e4...8c2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Ja gulvet tør vi ikke å ta selv, så vi prøver å finne noen som kan slipe det (let slibning og sæbebehandling som det heter her). Ja har sett at den billigste hvitmalingen er fra Bilka av Budget merket. Vi har sendt mail til utleiefirmaet for å forhøre oss om de har spesifikke krav til maling. Siden det kun står at alt skal være hvitt så tror jeg vi kan velge maling merke selv, håper i alle fall det! Den skal desverre være nyinnsatt At det skal være så mye styr med det her altså! Anonymous poster hash: 837e4...8c2 Du kan velge selv! Men vist du gir dem sjansen kommer de nok til å si du skal bruk dyr kvalitetsmaling. Drit i det! Budget al the way!:D Anonymous poster hash: efc41...d54
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #8 Skrevet 14. juni 2013 Du kan velge selv! Men vist du gir dem sjansen kommer de nok til å si du skal bruk dyr kvalitetsmaling. Drit i det! Budget al the way!:D Anonymous poster hash: efc41...d54 Haha jeg spurte! Og da skrev de akkurat det du sa, de har ikke noe krav utenom at det bør være kvalitets maling så det dekker... Tror nok vi kjører Budget, skal bare høre med h*n jeg bor med, kan være det er en annen mening å hente der, i og med at vedkommende er dansk! Anonymous poster hash: 837e4...8c2
Gjest Blondie65 Skrevet 16. juni 2013 #9 Skrevet 16. juni 2013 Jeg ville kjøpt en dyrere maling - det kan godt være at dere klarer dere med færre strøk da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå