Gå til innhold

Hva synes du om det (aldresforskjell)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32, traff noen for et par uker siden, vi fant tonen veldig fort, alt var perfekt... inntil han sa at han var 25 år gammel :(

Da måtte jeg bare glemme tanken på å flørte med ham...

Men det er vanskelig å få ham ut av tankene mine.

Så Du som er mann på mellom 24 og 26, kunne du ha vært sammen med en kvinne som er 7 år eldre enn deg?

Og du som er kvinne rundt 32, kunne du tenke deg en kjæreste som er 7 år yngre?

Og dere andre, hva hadde dere tenkt om dere så et par med den alderesforskjellen? (den merkes ikke fysisk da jeg ser yngre ut og han ser eldre ut, men likevel)

Anonymous poster hash: 045d3...cea
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er 32, traff noen for et par uker siden, vi fant tonen veldig fort, alt var perfekt... inntil han sa at han var 25 år gammel :(

Da måtte jeg bare glemme tanken på å flørte med ham...

Men det er vanskelig å få ham ut av tankene mine.

Så Du som er mann på mellom 24 og 26, kunne du ha vært sammen med en kvinne som er 7 år eldre enn deg?

Og du som er kvinne rundt 32, kunne du tenke deg en kjæreste som er 7 år yngre?

Og dere andre, hva hadde dere tenkt om dere så et par med den alderesforskjellen? (den merkes ikke fysisk da jeg ser yngre ut og han ser eldre ut, men likevel)

Det er ikke så mye i voksen alder, det er 9 års forskjell mellom mine foreldre.

Alder jevner seg ut med årene, altså et forhold mellom en 13-åring og en 20-åring ville blitt sett på som pedofilt (desutten ulovlig), mens et forhold mellom en 40-åring og en 47-åring er helt normalt.

Det eneste er at det ofte er kvinnen som er yngst når det kommer til stor aldersforskjell, men så lenge begge er voksne og selvstendige mennesker er alderen bare et tall :-)

Endret av Maria12345
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mye i voksen alder, det er 9 års forskjell mellom mine foreldre.

Alder jevner seg ut med årene, altså et forhold mellom en 13-åring og en 20-åring ville blitt sett på som pedofilt (desutten ulovlig), mens et forhold mellom en 40-åring og en 47-åring er helt normalt.

Det eneste er at det ofte er kvinnen som er yngst når det kommer til stor aldersforskjell, men så lenge begge er voksne og selvstendige mennesker er alderen bare et tall :-)

Takk for ditt gode svar!!

Håper han deler tanken din, hehe! Han sa jo at alderen bare var tall, men samtidig virker han usikker på om han er interessert i meg eller ikke... men det kan også være mange andre grunner til det.

Er det noen menn her som også kan gi sin mening?

Skrevet

Har datet en som er 7 år ELDRE enn meg, og det funket ikke i det hele tatt! Vi var på to helt forskjellige plasser i livet, og han gikk meg på nervene.

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, det er jo ikke noen forskjell å snakke om i hele tatt. Ikke vær så redd for hva andre synes :)

Det er under halvparten av aldersforskjellen mellom meg og min mann (han er dog eldre enn meg)

Anonymous poster hash: c0a1b...959
  • Liker 1
Skrevet

Min ex var 5 år yngre enn meg. Jeg er jente. Hverken han eller jeg syntes aldersforskjellen gjorde noe.

• Liker 1
Skrevet

Er selv 27, og siden jeg var 24 har jeg foretrukket damer rundt 30... Synes det er mye bedre slikt da kvinner i den alderen ofte er mye tryggere på seg selv, stabile og ikke minst har litt mer livserfaring. Skal jeg trives med en person så trenger jeg ei som kan stimulere meg intelektuelt og ikke minst ha en viss peiling på hvordan verden fungerer. Så for min del synes jeg alder forskjellen en en fordel ikke en ulempe. Men hadde jeg vært 30+ så sku det nok godt gjøres at jeg hadde holdt på med noen yngre, men slikt kommer nok mye ann på hvor moden man er og livserfaringen man har...

• Liker 1
Gjest Snyltefluen
Skrevet

25 mer enn passerer som voksen, så jeg ser ikke helt problemet.

Skrevet

Det er ikke TALLET som betyr noe,- det er mennesket bak det. :)

• Liker 1
Gjest Reza08
Skrevet

Hvis du velger å dumpe han fordi han er noen år yngre enn deg, er det overfladisk. Så lenge dere trives sammen, skal ikke alderen være noe hinder. Er ikke så stor forskjell på 25 og 32. Hadde ikke reagert på at dere var sammen.

Forstår ikke logikken til de damene som absolutt skal være med menn som er en god del eldre enn seg selv, samtidig som de avviser tvert menn som er noen år yngre.

Kan ta et par eksempler på forhold hvor dama er eldst: Marius Grønneberg er sammen med kona Siv. Hun er 51, han er 45. De har vært sammen i 26 år. Sveriges konge, Carl XVI Gustaf, er sammen med dronning Silvia. Hun er 2 1/2 år eldre enn han. Demi Moore var lenge sammen med Ashton Kutcher. Her var alderforskjellen 15 år. Et par jeg kjenner, har vært sammen lenge. Her er dama 20 år eldre enn mannen, og dette forholdet ser ut til å gå fint.

Konklusjon: Mange par har vært sammmen i en årrekke, selv om aldersforskjellen er i "feil favør", og trives med det.

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hvis du velger å dumpe han fordi han er noen år yngre enn deg, er det overfladisk. Så lenge dere trives sammen, skal ikke alderen være noe hinder. Er ikke så stor forskjell på 25 og 32. Hadde ikke reagert på at dere var sammen.

Forstår ikke logikken til de damene som absolutt skal være med menn som er en god del eldre enn seg selv, samtidig som de avviser tvert menn som er noen år yngre.

Kan ta et par eksempler på forhold hvor dama er eldst: Marius Grønneberg er sammen med kona Siv. Hun er 51, han er 45. De har vært sammen i 26 år. Sveriges konge, Carl XVI Gustaf, er sammen med dronning Silvia. Hun er 2 1/2 år eldre enn han. Demi Moore var lenge sammen med Ashton Kutcher. Her var alderforskjellen 15 år. Et par jeg kjenner, har vært sammen lenge. Her er dama 20 år eldre enn mannen, og dette forholdet ser ut til å gå fint.

Konklusjon: Mange par har vært sammmen i en årrekke, selv om aldersforskjellen er i "feil favør", og trives med det.

Jeg er delvis enig, men jeg tror for min egen del jeg ikke hadde likt følelsen av å føle meg "gammel". Ville nok vært redd for å bli forlatt til fordel for en yngre kvinne. Foretrekker jevngamle menn.
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk til alle dere for å ha delt deres meninger og erfaringer.

Det jeg eventuelt kan se som et problem, er om han synes jeg er kjedelig, for jeg liker for eks å gå ut og feste, men ikke hver helg ; jeg er jo mer moden enn en jente på 25 år, så jeg har kanskje ikke samme type samtaler som dem som er en del yngre, m.m..... hva forventer menn i hans alder...

Mitt største problem er at jeg er redd for å bli såret igjen, og man kan lese om så mange tilfeller hvor menn i den alderen gir seg ut for å være ærlige mens de bare er playere som lurer andre, at jeg er redd for at dette skjer.

Gjest Reza08
Skrevet

Tusen takk til alle dere for å ha delt deres meninger og erfaringer.

Det jeg eventuelt kan se som et problem, er om han synes jeg er kjedelig, for jeg liker for eks å gå ut og feste, men ikke hver helg ; jeg er jo mer moden enn en jente på 25 år, så jeg har kanskje ikke samme type samtaler som dem som er en del yngre, m.m..... hva forventer menn i hans alder...

Mitt største problem er at jeg er redd for å bli såret igjen, og man kan lese om så mange tilfeller hvor menn i den alderen gir seg ut for å være ærlige mens de bare er playere som lurer andre, at jeg er redd for at dette skjer.

Du tar alltid en risiko om du innleder et forhold til en annen person. Men om du ikke vil ta en sjanse, blir situasjonen også kjedelig. De prater nok om mye forskjellig, vil ikke tro at dette skulle være så problematisk.

Forstår at du er redd for å bli såret på nytt, men om du trives sammen med han, gå for han. En del mannfolk i første del av 20-årene kan være slik du beskriver, men langt i fra alle. Mange voksne og reflekterte menn i denne gruppen. Du kan også finne en veldig umoden mann på f.eks 45, så dette kan hende uansett hvilken aldersgruppe du dater.

AnonymBruker
Skrevet

Pappa var 6 år yngre enn mamma.

Anonymous poster hash: a6cf5...4fa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har vært sammen ei som er 5 år eldre og dater nå ei som er 9 år yngre. Og etter jeg har blitt voksen spiller alderen liten rolle. Den som er eldre har bare litt mer bagasje, og somregel god bagasje som jobb, leilighet/hus etc.

Anonymous poster hash: e71c2...a3c
Gjest Svampebob1
Skrevet (endret)

Jeg tenker at svaret her er litt sånn "det kommer litt an på".

Jeg tror og at alder bare er et tall, så lenge det er innenfor rimelighetens grenser såklart.

Dette er noe jeg lurer litt på selv om dagen, faktisk.

Jeg vet det er mennesker som har funnet lykken til tross for temmelig stor aldersforskjell.

Pratet med coachen min om dette i går og hun nevnte et par hvor damen var 16 og han var 30, som var lykkelige sammen i mange år.

Et litt ekstremt tilfelle kanskje... Men det forteller jo uansett noe viktig.

Endret av Svampebob1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å date en dame som var noen år eldre, og jeg er hakket yngre enn han her igjen.

Jeg hadde heller ikke reagert dersom en kamerat ble sammen med en dame som var en del år eldre.

Anonymous poster hash: deb4a...000

AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Jeg tror det at han virket til å gå grem og tilbake skremte meg, og at redselen min gjør at jeg tenker dumt.

Dere er kommet med mange reflekterte kommentarer, og det hjelper meg å bli logisk igjen :)

Det er vel også manglende selvtillit som gjør at jeg er redd for ikke å være interessant nok.... men jeg vet det skyldes tidligere erfaring, så jeg bør ikke ta hensyn til det i det hele tatt...

Skrevet

Aldri la alder forhindre noe sånt! Tenk på alt det dere kan ha, og bare fordi du synes 7 år er for mye så vil ingenting av det skje. Drit i alderen, drit i hva andre synes og følg følelsene

AnonymBruker
Skrevet

Nå tror jeg er 200% enig med dere! Og som du sier Blod, det vi kan ha sammen er mye viktigere enn aldersforskjellen vår! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...