AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 I de forrige månedene var jeg veldig blakk pga mangel på jobb, men så løste det seg og jeg fikk jobb - endelig! Denne måneden regnet jeg med å få 16 000 utbetalt og gledet meg veldig. Skylder noen tusen til MasterCard da jeg var nødt til å bruke litt av det kortet mot slutten til mat osv. Uansett, i dag fikk jeg lønn og sjokket var stort! Fikk 5800 kroner utbetalt og grunnen er at jobben har en veldig dum lønnsperiode, noe jeg ikke viste. Problemet er at leien min er 4500 alt inkludert og har en regning på 250, 350, og 199 som skal betales denne måneden i tillegg. Det betyr at jeg har 531 kroner å leve på til neste lønning om 33 dager. Har bare 1000 kroner på sparekontoen min da jeg ikke har klart å spare når jeg gikk uten jobb i 10 måneder. (Søkte etter jobber hver dag, men vanskelig å få) Fikk heller ikke dagpenger av NAV den perioden fordi jeg ikke oppfylte kravene om fast stilling før. (Har bare fått deltidsjobber før og under og etter vgs) Er det noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre? Finnes det noen "enkle" måter å tjene penger? Bor ikke med fosterfamilien lenger og har ikke mulighet til å låne. Vil heller ikke det da jeg skylder på MasterCard. Tenkte kanskje å sitte barnevakt, men er ikke noe flink med barn og vet ikke helt hvordan jeg skal finne noen å sitte barnevakt for. Tar i mot alle råd med stor takk!Anonymous poster hash: 8c277...df5 Anonymous poster hash: 8c277...df5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Har du noen penger igjen på mastercardet? Jeg hadde bare brukt det, du må jo ha mat etc. Også får du heller betale det du kan når du får lønn. Har du evt noen venner du kan låne av? Noe du kan selge på finn/ebay? Anonymous poster hash: 7b2b6...3a1
Furstina Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Kan du be arbetsgivaren om ett förskott på nästa lön. Det gör att du får leva tightare både denna månad och nästa men att du kanske slipper ta upp dyra förbrukslån? 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Har du noen penger igjen på mastercardet? Jeg hadde bare brukt det, du må jo ha mat etc. Også får du heller betale det du kan når du får lønn. Har du evt noen venner du kan låne av? Noe du kan selge på finn/ebay? Anonymous poster hash: 7b2b6...3a1 Ja, har det, men er redd for å bruke det da jeg blir sittende igjen med mer penger jeg skylder senere. Tror neste måneds lønn blir bra, for jeg jobber jo hver dag nesten. Har allerede solgt mye av tingene mine på finn.no, men det koster 58 kroner per annonse for småting også må jeg legge ut for gebyrer og sending av pakke hver gang. Får det igjen av kjøper, men det tar jo opptil 2 uker.Anonymous poster hash: 8c277...df5
FantasDick Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Jeg tror jeg hadde betalt ned MasterCard først slik at jeg kunne fått 45 (?) nye dager uten renter, så hadde jeg heller brukt det til jeg fikk lønn. Kanskje utsette noen av regningene? Dette hjelper ikke så mye da du bare utsetter alt, men om du får en grei lønn neste gang kan du betale ned alt da.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Hei furstina! Jeg har ikke faste vakter så vet ikke om det går? Jeg er bare tilkallingsvikar, men jobber 5-6 dager i uken. Hvis det er en muliget skal jeg prate med arbeidsgiveren min! takk for råd! Får uansett ikke lov til å ta opp forbrukerlån. Spurte banken tidligere angående depositum for det rommet jeg leier.Anonymous poster hash: 8c277...df5
Wolfmoon Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Ta kontakt med de du har regninger fra og spør om utsettelse. Betal for all del minstebeløpet på Mastercardet ditt, og bruk det (til absolutt nødvendige ting) frem til neste lønning. Og lykke til, pengeproblemer er slitsomt
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 Jeg tror jeg hadde betalt ned MasterCard først slik at jeg kunne fått 45 (?) nye dager uten renter, så hadde jeg heller brukt det til jeg fikk lønn. Kanskje utsette noen av regningene? Dette hjelper ikke så mye da du bare utsetter alt, men om du får en grei lønn neste gang kan du betale ned alt da. Det er nok lurt, men dessverre dekker ikke lønna mi MasterCard regningen. Skylder 6700, så om jeg betaler hele beløpet inn vil jeg fortsatt ikke få brukt noe av det da hele beløpet må være inne før man kan bruke det igjen. Ringte til selskapet og spurte tidligere. Takk for råd! Hadde vært mye enklere om jeg kunne fått litt dagpenger, men men.Anonymous poster hash: 8c277...df5
Kara W Skrevet 13. juni 2013 #9 Skrevet 13. juni 2013 Forskudd på lønn er der jeg hadde startet. Ikke alle er like greie på det, men det skader for all del ikke å spørre. Ring også og få utsatt regninger, dersom du ikke har gjort det før. De aller fleste steder gjør det dersom man ikke har spurt om det for mange ganger før. Om du ikke har noen erfaring med barn er det nok ikke så mange som hadde tatt sjansen på å la deg sitte barnevakt, men det hadde ikke skadet å spørre. Man kan også tilby seg å vaske, klippe plen o.l. Husk at det er mulig å be venner om et lån. De fleste synes faktisk det er helt greit å hjelpe til, så lenge du betaler tilbake til avtalt tid, og det ikke går utover deres egen økonomi. Jeg skjønner at det kan føles kipt, men de fleste vil forstå situasjonen din.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #10 Skrevet 13. juni 2013 Ta kontakt med de du har regninger fra og spør om utsettelse. Betal for all del minstebeløpet på Mastercardet ditt, og bruk det (til absolutt nødvendige ting) frem til neste lønning. Og lykke til, pengeproblemer er slitsomt Det skal jeg gjøre! Har allerede nå fått utsettelse på to, men ikke så lenge. Takk! Det er veldig slitsomt! Nå må jeg bare klare å fordele 1531 kr utover 33 dager. Får droppe ting som middag, og "unødvendige" matvarer. Europris er vel den billigste butikken?Anonymous poster hash: 8c277...df5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #11 Skrevet 13. juni 2013 Lev billig på mat, selv om du må være usunn en måned. First price pasta koster f.eks. 10 kr kiloen, det er 10 middager. Brødskiver kan være middag. Anonymous poster hash: aa865...020
Kara W Skrevet 13. juni 2013 #12 Skrevet 13. juni 2013 Havregrøt er billig og mettende mat. Den kan fint lages på vann, men blir bedre selv med bare litt melk.
Gjest Wei Wei Skrevet 13. juni 2013 #13 Skrevet 13. juni 2013 Jeg ville sittet barnevakt. Kanskje spurte i familien/nabolaget om noen hadde småjobber.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #14 Skrevet 13. juni 2013 Enig i dette om forskudd på lønn. Det er ikke dårlig stil å komme trekkende med ønske om forskudd på lønn når du bare har misforstått lønnsperiodene, det er sånt som skjer. Siden årsaken er at du har misforstått lønnsperiodene, har du jo også en hel del penger "til gode". Jeg skjønner du ikke jobber jevnt, men med litt godvilje får de nok til å betale ut noe av det du har opparbeidet deg for kommende lønnsperiode og trekke det fra neste lønning. Det er både lov og fullt mulig.Anonymous poster hash: 0e0c4...d67
Britt Banditt Skrevet 13. juni 2013 #15 Skrevet 13. juni 2013 Hvis du vil selge ting så er salgsgruppene på facebook et godt tips. Jeg syns det ofte er lettere å få solgt ting der, og dessuten er det jo gratis å annonsere Og de gruppene er jo gjerne etter fylke/by så da må man jo ikke sende ting heller.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #17 Skrevet 13. juni 2013 Jeg synes da ikke 1530 kroner er så ille når det bare er snakk om en måned en gang... selvfølgelig kan du ikke unne deg noe, men du har jo mer enn nok til mat om du i tillegg spiser deg ut av skapene, jeg har levd på dette peløpet i maaaaange år, det går bra, TS! Anonymous poster hash: 56075...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #18 Skrevet 13. juni 2013 Tusen takk for gode svar alle sammen! Britt Banditt: den gruppen hadde jeg ikke engang hørt om! Skal sjekke det ut med en gang:) Takk for råd! Anonym bruker: Okay, men da skal jeg ta meg til mot og spørre arbeidsgiveren min. Håper det løser seg! Anonym bruker: Jeg klarer jo sikkert å fordele pengene, men når jeg må gå å tenke på regninger jeg ikke får betalt og bryllupet til biologiske søsteren min som bor to timer unna med dyr buss tur/retur er jeg redd pengene tar slutt med en gang. Må kjøpe kjole til bryllupet i tillegg til gave. Æsj.Anonymous poster hash: 8c277...df5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #19 Skrevet 13. juni 2013 Må du kjøpe kjole? Har du ikke en gammel du kan bruke, eller noen du kan låne fra? Anonymous poster hash: 7a224...45a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #20 Skrevet 13. juni 2013 Må du kjøpe kjole? Har du ikke en gammel du kan bruke, eller noen du kan låne fra? Anonymous poster hash: 7a224...45a De eneste kjolene jeg har er fra da jeg var 18 år og de er alle rumpekorte og trange. Typisk Nelly.com kjoler med billig stoff og farge. Skal spørre om jeg kan låne av noen. Problemet er at de eneste jeg kjenner bor langt unna, så da må jeg jo ta buss for å komme meg dit. Får håpe noen har en passende kjole. Jeg har ett par jeans, men man kan vel ikke gå i det:) Anonymous poster hash: 8c277...df5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå