AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Jeg er 34 uker på vei nå og syns formen er så dårlig. Jeg er sykemeldt og stort sett hjemme og slapper av. Likevel har jeg overhodet ingen energi. Hvis jeg hadde kunnet hadde jeg ligget i senga hele dagen :-( Jeg har blitt hoven i kroppen siste tiden. I tillegg er jeg uvel. Ingen matlyst og føler meg konstant fyllesyk. Blodtrykket er litt opp og ned, men ikke "svangerskapsforgiftnings-høyt". Urinen er og fin. Er det vanlig å bli sånn mot slutten?? Har hatt et tøft svangerskap til uke 20, så hadde virkelig håpet på en fin avslutning... Noen tips??Anonymous poster hash: ef5ee...929
Gjest aam1972 Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Huff, dette hørtes ikke kjekt ut. Jeg hadde nok kontaktet jordmor og tatt en prat med han/henne.
Thinkerbelle Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Jeg hadde set akkurat sånn! Ingenting galt utenom litt lavt jernlager, men kunne sove hele tiden!
dreia Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Har du sjekka jernlageret? Eg var veldig sliten, svimmel og litt uvel mot slutten, og eg måtte ta ekstra jern.
absinthia Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 For min del, så ble jeg mer hoven dersom jeg satt alt for mye stille, det ble bedre om jeg småpuslet med forskjellige ting som ikke krevde de store anstrengelsene, siden jeg også har hatt bekkenløsning i alle svangerskapene ( og forsåvidt etterpå også i kortere eller lengre tid) . Nå sist gang var jeg i ferd med å hovne opp til gigantiske dimensjoner samt at jeg var utrolig stiv og kunne knapt gå, etter å ha sittet alt for mye i ro hos svigerforeldrene mens vi drev på å flyttet inn her vi bor nå, i løpet av de siste fire ukene før termin. Da vi begynte å bo i vårt eget hus og jeg fikk sysle med å sortere og putte småting på plass i skapene i mitt eget tempo, gjøre det minst slitsomme husarbeidet, samt ta meg en og annen kort shoppingrunde, gikk hevelsene tilbake og jeg følte meg også mye mindre stiv i kroppen. Føler med deg, etter de to første svangerskapene ville jeg ikke gå gravid mer, fordi gravid for meg betydde 8 måneders oppkast, bekkenløsning og hevelser. Heldigvis har de to siste svangerskapene vært mye, mye bedre!
VeoVeo Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Jeg var sånn før jeg fikk beskjed om å ta jerntilskudd. Hadde veldig lav blodprosent! Kom seg med en gang jeg begynte på jern!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå