AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Jeg tenkte å prøve å begynne å nattavvenne jenta mi på 10 måneder. Ho spiser masse på dagen, så jeg trur ho våkner for puppen om natta mest på grunn av vanen. Jeg har skjønt at det er vanlig at pappa, som ikke lukter pupp, tar seg av dette, men jeg er alene med henne, så her må jeg nesten gjøre det selv. Men jeg har noen spørsmål: 1. Ho sover i egen seng på begynnelsen av natta, så samsover vi etter jeg har lagt meg. Når ho skal nattavvennes bør jeg kanskje prøve på at ho sover i sin seng hele natta? Så slipper ho å lukte puppen og våkne av meg? 2. Når ho våkner for pupp, men jeg ikke skal gi henne: skal jeg ta henne opp fra senga og trøste henne i armene mine? Vet at ho kommer til å bli kjempesint av å ikke få pupp... Eller skal jeg bare trøste henne oppi senga, holde en hånd på henne og være der, frem til ho slutter å gråte og sovner igjen? 3. Når det er morgen, i 6-7-tiden, kan jeg da ta henne over i min seng for første "frokost-amming", og så står vi opp når ho har spist seg ferdig (er dette vi bruker å gjøre), eller blir dette bare forvirrende for henne, at hun plutselig får spise pupp i senga likevel? Er det da bede å bare stå opp og gi grøt med en gang? Ho pleier ikke spise grøt før 1-2 timer etter vi har stått opp siden ho får pupp med en gang ho våkner for morran.Anonymous poster hash: e2cc3...5fc
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Jeg nattavvente gutten alene, selvom jeg har en mann, så det er fullt mulig :-) Han var 9-10 måneder da jeg startet. Jeg og pleide å legge han i egen seng på kvelden og ta han opp i senga til meg når han våknet på natta for mat. Så jeg flyttet han inn på eget rom i forbindelse med nattavvenningen i håp om at det skulle hjelpe litt. Prøvde å roe i senga, men han ble illsint, så måtte ta opp av senga og. Kjørte en variant av opp-ned-metoden og trøsting i senga. Husker ikke hvor mange dager det tok osv. Å ta første måltid i senga hos deg tror jeg skal gå bra. Du kan jo trekke fra gardinene så det blir lyst på soverommet så skjønner hun at det er morgen :-) Lykke til!! Anonymous poster hash: 35110...b48
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Jeg nattavvente alene også, men via flaske med MME. Vet det ikke funker for alle, men jeg ammet annenhver time fra han la seg i 18-19-tiden til vi sto opp klokken 7-8 dagen etter, og var helt utslitt og desperat. Begynte å gi flaske i stedet for pupp på sengekaten, og da sov han plutselig mange timer før nesten måltid i 1-tiden. Etter det måltidet sov han til 7-8. Det gjorde livet mitt enormt mye bedre. Etter en stund med flaske kuttet han ut måltidet klokken 1 helt av seg selv, og det siste måltidet med flaske ble han plutselig uinteressert i da han var omtrent et og et halvt år. Veldig glad jeg gjorde det slik, det var null gråt. Vet at ikke alle barn sover lenger med MME, men for meg var det verdt et forsøk. Anonymous poster hash: e69f0...1e1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Jeg nattavvente alene mens vi samsov, men da var interessen for pupp om natta liten. Fikk tutt, kos og så holdt jeg rundt henne (kledde på meg litt ekstra). Det ble to netter med litt suttrning i noen timer og så var det gjort. Jeg hadde egentlig bare tenkt å prøve litt ut om det gikk og trekke meg om det ble store protester (var bare 7 mnd) men det gikk over all forventning. For meg var det greit at kosen med samsoving fikk fortsette, så slutta jeg med det ca 6 uker etter på eget rom som det igjen blei ei natt med litt sutring av. Ved 9 mnd sov hun natten gjennom alene på sitt romAnonymous poster hash: 003ee...e3b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Tusen takk for svar dere, da skal jeg prøve ut dette i natt! Nå sover ho fortsatt etter at ho ble lagt i 19-tiden, men regner med at ho våkner i løpet av en times tid. Da blir det spennende å se hvordan det går!Anonymous poster hash: e2cc3...5fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå