Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å søke studier i Tyskland, og trenger oversatt vitnemål. Det frister ikke å betale 1000 kr til en statsautorisert translatør for ett papir. jeg spurte også den tyske ambassaden, men de kunne ikke hjelpe .

Derfor lurer jeg på om noen har andre forslag til hvordan jeg kan få oversatt vitnemålet mitt (så billigst som mulig)? :)

Anonymous poster hash: 789d7...ac4
AnonymBruker
Skrevet

Har du hørt med skolen som du har vitnemål fra?

Jeg har iallefall fått skrevet ut engelsk vitnemål av skolen, men dette var på universitetsnivå.

Anonymous poster hash: e15c7...334
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke noe annet velge enn å få det oversatt av en statsautorisert translatør, men du må gjøre fort fordi de har mye å gjøre mellom mai og august, og det kan være veldig lang ventetid.

http://www.tolkeforeningen.no/finn_en_tolk.php

Det var en offentlig side også, med navn og tlfnr. til alle de statsautoriserte translatører, men jeg finner ikke den lenger.

Anonymous poster hash: 49dcd...cbe
AnonymBruker
Skrevet

Har sendt mail til skolen om det nå, så da får vi se, ellers så får jeg bare kontakte en translatør..

Takker for svar! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt tetna.webs.com da jeg skulle oversette noe. Ble gjort samme dag og oversettelsen kom i posten noen dager senere. Anbefales. Husker ikke prisen, men du kan vel maile til dem å høre.

Anonymous poster hash: 6e7b7...f2c
AnonymBruker
Skrevet

Takk :)

Gjest Naria
Skrevet

Du har vel fått Diploma Supplement? Utover det er det tvilsomt at institusjonen kan bidra med noe, men er jo uansett verdt å forhøre seg.

AnonymBruker
Skrevet

Å? Men jeg kommer fra VGS, har ikke begynt å studere enda.

Gjest Naria
Skrevet

Jeg trodde dette dreide seg om høyere utdanning, har ingen anelse om hvordan ting fungerer på vgs. Lykke til med utenlandsstudier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...